Enduro reizen

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

Trouwens even reclame maken, twee weken geleden ben ik mee geweest met MTBM voor een endurotrip in de Vogezen en dat is ook echt aan te raden. Hun interpretatie van enduro is iets meer gericht op de afdalingen maar dat weekend zaten er ook genoeg technische klimmen op singletrack tussen, vooral de lange fireroad klimmen werden overbrugd met de uplift.

http://www.mtbm.eu/nl/enduro" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

de lachende derde schreef:
kusanagi schreef:
Heeft niets met leren te maken. Niet klimmen is een keuze :P
Inderdaad, heeft ook met materiaal te maken. Om je in de Alpen een beetje uit te kunnen leven op de betere afdalingen heb je toch dual ply banden nodig en dat is weer een drama om mee te klimmen, zeker als het om 800 hoogtemeters in de brandende zon gaat.

Vorig jaar in PdS geweest en die endurorijders waren zwaar oververtegenwoordigd als het ging om verrotte fietsen, zelfs op (lees: zittend aan de kant van) die fireroads. Ik had er zelf in eerste instantie ook lichtere banden onder liggen maar na een halve dag heb ik gelijk een setje volwaardige DH banden gekocht.
Rij de Enduro wedstrijden (zo'n 1200 tot 1600mtr klimmen per dag) met Hans Dampf. Gewoon relaxed omhoog peddelen. Omhoog telt niet. In PdS rij ik ook met diezelfde Hans Dampjes ( tubeless uiteraard) vorig jaar een keer of twee lek in twee a drie weken Alpen. Ga dit jaar eens de Magic Mary proberen :-q
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7393
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

de lachende derde schreef:Om je in de Alpen een beetje uit te kunnen leven op de betere afdalingen heb je toch dual ply banden nodig ...
Grappig, in andere topics willen ze je altijd laten geloven dat Nobby Nics voor de Alpen volstaan (en dat zou je kunnen generaliseren) terwijl IMHO op sommige plaatsen inderdaad alles wat geen dual ply is een noodoplossing is.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
jaspero
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 29 augustus 2006, 21:49
Mijn mountainbike: Cdale CaadX, Ultimate CFSL 8 Aero
Contacteer:

Gaat het dan om de nobby nic 2.4 snakeskin variant? Daar zit wel een verschil in.
Maar dual ply zal het niet worden idd.
Biking skills or Hospital bills
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

jaspero schreef:Gaat het dan om de nobby nic 2.4 snakeskin variant? Daar zit wel een verschil in.
Maar dual ply zal het niet worden idd.
Snakeskin, of in het geval van Maxxis, de EXO uitvoering volstaat misschien net maar ik zit met EXO's al redelijk vaak op mijn velg als ik een rockarden rij. In zo'n geval kan je natuurlijk wat voorzichtiger doen maar persoonlijk heb ik liever een wat zwaardere fiets waarmee ik me niet hoef in te houden.

Vandaar ook die opmerking eerder, al hangt het er natuurlijk wel vanaf hoe je 'enduro' invult en dat kan alles zijn tussen wat vroeger 'toerfietsen' heette tot downhill met een beetje klimwerk. Misschien moeten we het maar gewoon 'mountainbiken' noemen. 8)
jaspero
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 29 augustus 2006, 21:49
Mijn mountainbike: Cdale CaadX, Ultimate CFSL 8 Aero
Contacteer:

Freeride light ;)
Biking skills or Hospital bills
MorrisG
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: za 30 augustus 2014, 09:51

hoe oud moet je zijn om mee te rijden



morris
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Easyphone in België heeft een Junior klasse. Deze rijden 2 tot 3 proeven minder. Leeftijd is vanaf echt wel jong.
dirty sanches
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: za 27 december 2008, 21:54

Kom net terug van Madeira. Ben daar op pad geweest met Bikultura. Zoek maar eens op op vimeo. Mega vette shit daar. En daar heb je binnen 1 afdaling zoveel verschillende ondergronden! En op bijna alle fietsen zaten Hans dampf of banden van Maxxis. High roller geloof ik.
Tuurlijk doet een band veel! Maar uiteindelijk komt het toch aan op de rijder en de hoeveelheid ballen en skills! En dat geld ook voor het materiaal.
Maar Madeira is in ieder geval een aanrader. En het sluit daar nooit!
Plaats reactie