Easy Phone Enduro Cup 2016

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

en de uitslag natuurlijk ;)
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Botloos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 399
Lid geworden op: di 18 september 2012, 19:30
Mijn mountainbike: Canyon!

funride schreef:en de uitslag natuurlijk ;)
Voor mij was dat de 88ste plek, met een totale tijd van 18.26min , maarliefst 5.01min achter winnaar Martin Maes.
kusanagi schreef:Ik hoop niet dat mijn vriendin jou op de gevoelige plaatS heeft vastgelegd hahaha
Was nog aan het twijfelen of het nu met of zonder s was, verkeerd gegokt dus :lol:
"If you call yourself a "mountainbiker" and you dont love it all (DH, enduro and XC) then you're doing it wrong!" Jared Graves
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Botloos schreef:
funride schreef:en de uitslag natuurlijk ;)
Voor mij was dat de 88ste plek, met een totale tijd van 18.26min , maarliefst 5.01min achter winnaar Martin Maes.
kusanagi schreef:Ik hoop niet dat mijn vriendin jou op de gevoelige plaatS heeft vastgelegd hahaha
Was nog aan het twijfelen of het nu met of zonder s was, verkeerd gegokt dus :lol:
Dat vind ik nog netjes hoor. volgens mij had ik vorig jaar iets van 7minuten op hem verloren.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Botloos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 399
Lid geworden op: di 18 september 2012, 19:30
Mijn mountainbike: Canyon!

funride schreef:
Dat vind ik nog netjes hoor. volgens mij had ik vorig jaar iets van 7minuten op hem verloren.
Ja, hij wordt ook al een dagje ouder he :roll:
"If you call yourself a "mountainbiker" and you dont love it all (DH, enduro and XC) then you're doing it wrong!" Jared Graves
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Nou even een ieniemienie verslagje ;)

Zaterdag via een bezoekje aan SouthSide Mountainbiking (altijd gezellig :) ) om wat spulletjes op te pikken en te passen doorgereden naar Esneux. Voor het eerst met de 'El Cheapo' sleurhut erachter die we gekocht hebben om wat vaker verder op pad te kunnen. Met sleurhut en al steil pad af om naast al 3 eerder aangekomen campers te gaan staan.
Het warme lente weer was weer echt even verdwenen en de kachel dus aan in de caravan. Voordeel was dat we dus al op de startplek lagen te pitten dus de wekker waren de vroeg arriverende collega's.

Nummertje ogepikt, met de gebruikelijke verwarring door het Frans van de organisatie en het Nederands van mij maar nummertje rijker, centjes armer klaar voor de start. De briefing was ook lekker in het Frans dus daar had ik ook niets aan maar de info op de site qua tijden e.d. klopte gewoon goed en verder vond ik de gehele dag de organisatie gewoon goed. Geen chaotische taferelen, altijd onderaan de afdaling eten en drinken klaar staan en precies voldoende tijd voor de transfers om ze rustig om hoog te peddelen.

Wat wel vreemd is, is om uit je bed te rollen op je fiets te stappen en dan gelijk een stevige klim te moeten pakken om daarna gelijk vol naar beneden te klapperen op een voor jouw totaal onbekende helling, ondergrond en lengte. Zo blind als het maar zijn kan dus, jammergenoeg zat er ook nog een klim in :( ;)

Afbeelding

Al was die klim niets vergeleken met de klin van stage 3 (of was het nou toch 2?) Die was niet te fietsen, dus dat werd meer cyclocross stijl. Jammer dat het er in zit maar helaas, je kunt niet alles hebben. Na 3 relatief korte stages (onder de twee minuten geloof ik) was het lunch break. Ook weer verzorgd door de organisatie, al ging ik voor eigen kost. Goud was het verbaasde gezicht van Martin Maes toen tie plots iemand van zijn eigen team dacht te zien (Eh Martin, je team shirt is gewoon te koop ;) Wist tie zelf niet hahaha) Dus even praatje gemaakt. Martin was happy want hij had nog geen fout gemaakt zei die. Nou, ik toen ook nog niet maar die kwam nog wel ;)


Afbeelding


Na de lunch de langere stages, waarbij de lengte vooral gecreeerd werd door wat meer/langere vlakke stukken bovenop afgewisseld met plots zeer technische stukjes. Dat maakt het wel echt anders dan je zondagse toertochtje. Je wilt zo snel mogelijk maar wordt dan soms (onaangenaam) verrast. Iets minder snel is soms sneller denk ik achteraf :wink:

Wat heb ik geleerd op mijn allereerste MTB wedstrijd ooit:
- Ardennen modder is glad! 8)
- Je kunt nooit teveel techniek hebben :D
- Je kunt nooit teveel explosiviteit hebben :D
- Slow is Smooth, Smooth is Fast :-q (Steve Peat)
- Van je vrienden moet je het hebben: Bedankt Daan voor de shifter!


Afbeelding
Botloos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 399
Lid geworden op: di 18 september 2012, 19:30
Mijn mountainbike: Canyon!

Komend weekend ronde 2 van deze cup, wie gaat er heen?
"If you call yourself a "mountainbiker" and you dont love it all (DH, enduro and XC) then you're doing it wrong!" Jared Graves
Ridge77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 217
Lid geworden op: di 12 november 2013, 13:50

Deze maar een een schopke geven :wink:
Is de inschrijving voor 2015 Esneux al open?

Zelfs met google translate blijft de site van Patrick Maes een onoverzichtelijke site
Pain, is the french word for bread
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Hier in ieder geval de data:

http://www.vtt-patricmaes.be/competitions/calendrier" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar inschrijvingen zijn idd een raadsel... :lol:
Laatst gewijzigd door mud mate op vr 2 januari 2015, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Ridge77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 217
Lid geworden op: di 12 november 2013, 13:50

Thnx maar die had ik al kunnen ontcijferen ;)
Pain, is the french word for bread
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Nou als jij de rest ontcijferd krijgt hoor ik het graag.
Had een andere site, kon je in ieder geval nog doorklikken, maar dan kwam je op een site van 2014 :roll:

http://www.enduro-mtb.be/calendar" onclick="window.open(this.href);return false; deze data lijken mij ook niet echt correct...
Laatst gewijzigd door mud mate op za 3 januari 2015, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

De inschrijving opent per evenement en pas enkele weken van te voren. Die link/pagina stond vorig jaar dan op de voorpagina als ik het me goed herinner.
Ridge77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 217
Lid geworden op: di 12 november 2013, 13:50

:-q goed om te weten, website regelmatig checken dus.
Pain, is the french word for bread
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

Ridge77 schreef::-q goed om te weten, website regelmatig checken dus.
Ik verwacht van Kusanagi gewoon een smsje wanneer hij gaat inschrijven met de vraag of ik ook mee ga :tong :D :D :D
Ridge77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 217
Lid geworden op: di 12 november 2013, 13:50

Kijk dat is het beter geregeld :lol:

Denk dat ik niemand zo ver krijg om mee te doen, allemaal watjes
Pain, is the french word for bread
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Voor jou heb ik dat wel over hoor Daan. Heb van jou ook altijd top-service ontvangen :D
Plaats reactie