Klosters (CH): Gotschna Downhill...

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Black Betty
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 8 juni 2012, 13:50
Mijn mountainbike: Cannondale Super V

Ik heb een jaar in Zwitserland gewoond en ik heb daar een leuke vriendenkring opgebouwd. Jaarlijks ga ik erheen voor een 'social visit' en dat combineer ik meestal met een weekje freeriden op de ski's of het snowboard... :-q

Davos/Klosters is natuurlijk best een duur ski-gebied, maar het is wel een heel fijn en gaaf skigebied met mooie lange afdalingen en uitdagende pistes (die perfect geprepareerd zijn). Degenen die al eens in Davos/Klosters zijn geweest, zullen dit kunnen beamen :wink:

Nu staat dit gebied in Graubünden natuurlijk vooral bekend om z'n wintersport. 's Zomers viel er niet zoveel te doen... Tot 2011!

In 2011 is er een fantastisch downhill parcours aangelegd en je mag er nu ook (en dat is lang niet in alle kantonen van Zwitserland toegestaan) buiten dit parcours 'afdalen' (bijvoorbeeld van de 'pistes').

Het Downhill parcours is echter echt subliem:
http://www.youtube.com/watch?v=6KWAk6llInk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=BtYGI5oywOc" onclick="window.open(this.href);return false;

Dat neemt niet weg dat Davos/Klosters natuurlijk een dure plek is en blijft voor ons Hollanders. Met name de hotelovernachtingen slaan -vaak- een gat in het budget. Het is er dan ook 's zomers een stuk 'stiller' dan 's winters: het ski-publiek is toch net effe wat ander publiek dan mountainbikers 8) .

Wat mijn vrienden in Zwitserland betreft, komt daar echter verandering in!

In mei nemen 3 (Zwitserse/Einheimische) vrienden van me een hotel over in Klosters. Het zijn fervente snowboarders en bikers en willen een 'budget hotel' gaan beginnen met een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding, (extra) service voor bikers, etcetera, enzovoorts.

Ook willen ze een aantal mooie en uitdagende freeride-routes in de omgeving uitzetten.

Zouden jullie overwegen om naar Zwitserland te gaan om te biken (downhillen/freeriden)?

Waar zou dan -wat jullie betreft- een 'budget hotel' (behalve aan de prijs natuurlijk) aan moeten denken? Wat mag echt niet missen in zo'n hotel? Tips zijn welkom!

Wat vinden jullie trouwens van het Gotschna Downhill parcours?
IT'S BETTER TO BURN OUT, THAN TO FADE AWAY
Bramvanb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 12 augustus 2007, 22:38
Mijn mountainbike: Cube Reaction / Trek Scratch

Die DH-track ziet er tof uit!
Ik ben met wintersport eens voor 1 dag in Davos/Klosters geweest. Mooi gebied!

Zolang een budget-hotel biker-friendly is, is het al gauw goed. Wat verwacht ik nog meer:
- Drooghok
- Veilige stalling of toestaan de bikes op de hotelkamer te stallen
- Gereedschap
- Evt. lunchpakket-voorziening
- Evt. wat voorraad van binnenbanden/buitenbanden (als er geen bikeshop dichtbij is)

PS: dit al eens gelezen?
Plaats reactie