Bikeparks 2020 -> 2021->2022->2023->2024

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Jurrew schreef: ma 2 augustus 2021, 19:31 Heeft er iemand ervaring met Willingen na de verscheping van de regels? Vorige week in Les Arcs geweest. Ik heb er een nieuwe hobby bij! Wil daarom graag richting Willingen.
Je kan in principe gewoon gaan. Je word nergens aangehouden of gecontroleerd. Ben nu al tig landsgrenzen gepasseerd en niks gezien. Ik zou je wel even laten testen. Is toch gratis.
Laatst gewijzigd door Sabai op di 3 augustus 2021, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1277
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

officieel moet je of gevaccineerd zijn of recent hersteld zijn of een negatieve PCR test kunnen tonen om als Nederlander binnen te komen.
Jurrew
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 9 augustus 2020, 17:53

Is geen probleem, ben en hersteld van Corona en volledig gevaccineerd. Het was niet geheel duidelijk maar zag op Instagram dat Nederlanders die gevaccineerd zijn of hersteld zijn van Corona welkom zijn.

Misschien volgende week maar is een dagje die kant op!
StephanS
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 oktober 2013, 21:57

Als je langer dan 24 uur in Duitsland bent moet je wel ff registreren geloof ik.
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 379
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Ik moest in juni pcr test doen ter plaatsen om in te checken in hotel. Denk nu wij donker rood staan dat zeker moet naast volledige vaccinatie.
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
bob.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol

Hier dezelfde ervaring in Duitsland, maar dan op de camping in Winterberg. Verplicht een negatieve covid test kunnen overhandigen, anders geen toegang tot de camping. Ook werden we vriendelijk, doch dringend verzocht om ons allemaal te registreren in de Duitse Luca app. Dit is een soort tracking app van alle accomedaties die men aan doet.

Een verblijf zonder overnachting zal dus wel los lopen, maar als je voornemens bent om daar een nachtje te blijven zul je toch voorbereidingen moeten treffen. Tot eind Augustus zijn de reis-testen inclusief certificaat nog gratis. Doe er je voordeel mee :-q
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 379
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

En je kunt je laten testen bij monkey world in Winterberg 😂
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Jurrew
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 9 augustus 2020, 17:53

Haha mooi, bedankt voor het reageren! Die pcr test wordt nog wel een ding. Ik heb het 4 weken geleden COVID gehad. Je test dan de komende 8 weken positief. Maar goed heb een herstelbewijs. Wilde inderdaad voor een dagje gaan.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Sabai schreef: ma 2 augustus 2021, 08:45
MVMVML schreef: zo 1 augustus 2021, 05:47 Moet toch zeggen dat 5 dagen achter elkaar Franse Alpen afknallen lichamelijk toch best slopend is. 🙈 Voel me 80.
Fiets ook naar de klote trouwens. Man wat krijgt die het te verduren daar 😁
:lol: Ik kwam er trouwens achter dat mijn achterwiel ovaal is geworden , en bij mijn broer was op het laatst een tandwiel van zijn derrie afgebroken van de lager :winkie:
Misschien van die eerste keer de drop? Daar raakte je achterwiel best hard de verhoging 😜
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Jurrew schreef: wo 4 augustus 2021, 09:00 Haha mooi, bedankt voor het reageren! Die pcr test wordt nog wel een ding. Ik heb het 4 weken geleden COVID gehad. Je test dan de komende 8 weken positief. Maar goed heb een herstelbewijs. Wilde inderdaad voor een dagje gaan.
Een dagje moet op zich geen probleem zijn. Voor een bikeparkkaartje op zich is niets nodig, behalve online even bestellen. Zekerheidshalve kun je nog registreren via reiseanmeldung-website (wel een wat ingewikkeld gedoe vond ik). Kan zijn dat ze er bij een grenscontrole naar vragen. Dan heb je de aanmelding en herstelbewijs bij de hand.
Ik ben al 2x een dag geweest zonder voor het bikepark zelf iets nodig te hebben, behalve dan een mondkapje (FFP-2 zeggen ze, maar de gewone mondkapjes zie je ook).
Jurrew
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 9 augustus 2020, 17:53

Nou de stoute schoenen toch maar aangetrokken en voor morgen een liftpas gekocht! Ik moet alleen nog een nieuwe FF helm. Iemand tips waar ik die daar zou kunnen passen en kopen?
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Jurrew schreef: zo 8 augustus 2021, 15:10 Nou de stoute schoenen toch maar aangetrokken en voor morgen een liftpas gekocht! Ik moet alleen nog een nieuwe FF helm. Iemand tips waar ik die daar zou kunnen passen en kopen?
Willingen, toch? Gewoon in de shop daar (verwacht alleen geen koopjes)
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Last minute met de family wellicht naar Winterberg een paar dagen (woensdag-za/zo). Maar alle downhillbikes bij die shop naast het Bikepark in Winterberg zijn verhuurd. Om hem nou vanuit NL mee te nemen van MTBClinic voor 300€ terwijl ik een dagje ga is een beetje veel van het goede. Zijn er nog goede huurplekken in de buurt v Winterberg? Bij de meeste zie ik staan “niet im te gebruiken in het bikepark”.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Willingen ligt er 20 min vandaan, wellicht een optie om daar 1tje te huren en dan terug te rijden?
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

In Winterberg zijn diverse zaken die fietsen verhuren misschien daar een poging wagen ?
Vind via Google zo vier zaken weet dat ze in het centrum van Winterberg Santacruz verhuren
Plaats reactie