Bikeparks 2020 -> 2021->2022->2023->2024

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

tiewrap schreef: wo 16 juni 2021, 00:43 Moet ik er nou wel of niet heen ?
De "illegale" die er eerst was, was best leuk.
Dat is deze ja.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Dennisvdb schreef: di 15 juni 2021, 23:59 Die Enduro lijn in Willingen is met de beste bedoelingen geen zwart te noemen.
Tja. Echt vaste waardes zijn er niet.

Wat in Winterberg en Willingen zwart is, is diepblauw en misschien net rood in Portes du Soleil. En zwart in NL is blauw in Winterberg en Willingen.
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Daar heb je gelijk in. Ik heb verschillende zwarte trails in Canada gereden, dan is bijvoorbeeld de Blackline in Winterberg maar een XC baantje.
Desalniettemin vind ik de Blackline van Winterberg het leukste van het park, en ook die Enduro trail in Willingen vind ik genieten. Maar hier in de buurt, Het Dak van Netersel, hebben ze zelfs Double Diamond bordjes…
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Dennisvdb schreef: wo 16 juni 2021, 15:35 Daar heb je gelijk in. Ik heb verschillende zwarte trails in Canada gereden, dan is bijvoorbeeld de Blackline in Winterberg maar een XC baantje.
Desalniettemin vind ik de Blackline van Winterberg het leukste van het park, en ook die Enduro trail in Willingen vind ik genieten. Maar hier in de buurt, Het Dak van Netersel, hebben ze zelfs Double Diamond bordjes…
Double Diamond in NL? 8) :winkie:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

MVMVML schreef: wo 16 juni 2021, 08:44 Tja. Echt vaste waardes zijn er niet.

Wat in Winterberg en Willingen zwart is, is diepblauw en misschien net rood in Portes du Soleil. En zwart in NL is blauw in Winterberg en Willingen.
Toch gebruiken ze in veel landen deze Single Track Scale: https://www.mtblivigno.eu/en/single-track-scale-sts
Binnenkort ga ik naar Sölden en daar werken ze ook met die rating, van S0 -S5. De zwarte lijnen daar worden onderverdeeld in S3 t/m S5, dus ik neem aan dat als S3 zwart is, S4 double black en S5 (net als in het leger) gekkenwerk is.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

In mijn ogen is rood nog enigzins rolbaar en is zwart niet rijdbaar zonder gevorderde technieken te beheersen. (Drops zijn nog heel lang rolbaar).
In die zin zou die enduro lijn rood zijn.

Enduro lijnen hebben trouwens eigenlijk nooit hele heftige dingen er in. Hoofdzakelijk rood dus.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

TenZNL schreef: wo 16 juni 2021, 19:09
MVMVML schreef: wo 16 juni 2021, 08:44 Tja. Echt vaste waardes zijn er niet.

Wat in Winterberg en Willingen zwart is, is diepblauw en misschien net rood in Portes du Soleil. En zwart in NL is blauw in Winterberg en Willingen.
Toch gebruiken ze in veel landen deze Single Track Scale: https://www.mtblivigno.eu/en/single-track-scale-sts
Binnenkort ga ik naar Sölden en daar werken ze ook met die rating, van S0 -S5. De zwarte lijnen daar worden onderverdeeld in S3 t/m S5, dus ik neem aan dat als S3 zwart is, S4 double black en S5 (net als in het leger) gekkenwerk is.
Max S3 wordt het voor mij dan. Max. :o
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Zaterdag 26 juni Winterberg ticket geboekt. Zin in!
Willingen volgt deze zomer vast nog een keer.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

TenZNL schreef: wo 16 juni 2021, 19:09Toch gebruiken ze in veel landen deze Single Track Scale: https://www.mtblivigno.eu/en/single-track-scale-sts
... landen in de directe nabijheid van Tirol dan toch in het algemeen. Als ik het me goed herinner is dat verhaal ook afkomstig van wat mensen die gerekend werden tot vertriders.at, wat een beetje een niche aangelegenheid is/was op slecht begaanbare high-alpine hiking trails. Of dat zich zo heel lekker op typische bikepark tracks laat overdragen, ik heb er wat twijfels bij...?

Maar de mensen die met 5km/u een 100% helling naar beneden komen waarbij ze 20x hun wiel moeten verzetten omdat er geen ruimte is, etc... zijn doorgaans niet dezelfde mensen die met 5m drops en 10m gaps doen en vice versa (de mensen in de buitencategorie daargelaten)...

De nieuwe Olm Volle line wordt met S5 aangegeven en Zaahe line met S4 waarbij ik vooral bij de eerste (afgaande op de beschikbare online informatie) betwijfel of de mensen die zich echt op S5 hadden toegelegd (de eerste groep) er uit de voeten kunnen terwijl de professionele park rats (uit de tweede groep) er waarschijnlijk over vliegen. Een S4 zoals die bedoeld was of de Zaahe line zal ook nog wel een verschilletje zijn.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Dat weet ik niet. Die STS lijkt idd voornamelijk van toepassing op natural trails/single tracks (zoals de naam al suggereert), niet op de shaped lines. Maar goed, voor mezelf kan ik dan wel inschatten hoe zwaar/gek een trail is.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

cheeta schreef: do 17 juni 2021, 10:53
TenZNL schreef: wo 16 juni 2021, 19:09Toch gebruiken ze in veel landen deze Single Track Scale: https://www.mtblivigno.eu/en/single-track-scale-sts
... landen in de directe nabijheid van Tirol dan toch in het algemeen. Als ik het me goed herinner is dat verhaal ook afkomstig van wat mensen die gerekend werden tot vertriders.at, wat een beetje een niche aangelegenheid is/was op slecht begaanbare high-alpine hiking trails. Of dat zich zo heel lekker op typische bikepark tracks laat overdragen, ik heb er wat twijfels bij...?

Maar de mensen die met 5km/u een 100% helling naar beneden komen waarbij ze 20x hun wiel moeten verzetten omdat er geen ruimte is, etc... zijn doorgaans niet dezelfde mensen die met 5m drops en 10m gaps doen en vice versa (de mensen in de buitencategorie daargelaten)...

De nieuwe Olm Volle line wordt met S5 aangegeven en Zaahe line met S4 waarbij ik vooral bij de eerste (afgaande op de beschikbare online informatie) betwijfel of de mensen die zich echt op S5 hadden toegelegd (de eerste groep) er uit de voeten kunnen terwijl de professionele park rats (uit de tweede groep) er waarschijnlijk over vliegen. Een S4 zoals die bedoeld was of de Zaahe line zal ook nog wel een verschilletje zijn.
Ik had ook altijd de indruk dat je pas de S classificering mocht gebruik als je voor zonsopgang met je Liteville in je nek naar een afgelegen top was geklauterd. https://www.youtube.com/watch?v=eI00JpJ ... VAUDEVAUDE
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

De realiteit in al zijn veelzijdigheid laat zich nu eenmaal lastig kwalificeren in door mensen verzonnen subjectieve categorieën. :wink:

Zo. Nu weer over bier, bikes en tieten.
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 379
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

filosofie cursusje gevolgd? :winkie:
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

surfroy01 schreef: do 17 juni 2021, 12:52 filosofie cursusje gevolgd? :winkie:
Ja zo iets.
Afijn, welk bier? :bier:
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik denk account gehackt !
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Plaats reactie