Trek 2011

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gesloten
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Superbärt schreef:Verder een Fox Alps vork in de 8000, waar ik eigenlijk nog niet eerder van gehoord had.
Ik vermoed dat dit gewoon een OEM vork is, welke onder de huidige F32 RL staat in de range.
Het is qua technologie "gewoon" een 2009 F32 RL vork, dus zónder FIT demper.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
maartenv
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2064
Lid geworden op: za 21 oktober 2006, 11:42
Mijn mountainbike: Neuron CF
Contacteer:

2011 Session 88 DH

Afbeelding

Bumpers en ook de downtube bescherming. Is de downtube nu ook iets dikker geworden? Ik vind hem zeker niet verkeerd!

(beetje groot plaatje zie ik...)
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

maartenv schreef:2011 Session 88 DH
Ik vermoed dat het niet de 88 maar de 8 is.
Maar daarom niet minder fraai ofzo ;)

EDIT: op basis van kleur zou ik de 8 zeggen (zie prijslijst), maar op basis van de specs zou het toch echt een 88 moeten zijn...
Laat ze het bij Trek maar bevestigen :)
Van de achtervork wordt je in deze ook niet wijzer.

EDIT2: Verder lijkt het typenummer van de vork te beginnen met een 3 i.p.v. een 4...
Het zou toch geen 36 triple clamp zijn? :lol:
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Charge
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 4 september 2009, 12:29
Mijn mountainbike: TREK Fuel EX 9 ('10) | Kyoso (oud barrel) | RedBull PRO SL 3000 (reetfiets)

Mooie bike, die downtube bescherming vind ik wel wat 'ruigs' hebben... lijkt inderdaad wat dikker. Al met al mooie bike!
Erin go bragh
GAB-STAR
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2097
Lid geworden op: wo 5 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Liteville 601L; Transition TR450
Contacteer:

een nog meer oversized downtube...?! en die knik in de toptube vind ik ook niet echt heel mooi (net als de kleurstelling - maarja, het is ook nog maar een plaatje - IRL is altijd weer anders).

Nogsteeds meer blij met mijn oudere modelletje :)
Superbärt
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 5 oktober 2004, 23:41

Trek 8500 is inderdaad echt een zeer speciaal kleurtje, waarbij speciaal niet direct goed is. Zijn zeker mensen voor te vinden, maar geen topper zoals afgelopen jaar.
En die Fox vork van de 8000 heeft ook een andere brug van de onderpoten dan een F32, toch nog ff eens goed nakijken. Zal ook s een foto online gooien morgen.
Edit; de kleur van de 8000 is trouwens wel erg in orde, een speciaal soort rood bij het wit, smoelt bueno!
I'm just here to regulate funkyness.
Als ik val dan sta ik op, en als ik sta dan val ik op.
"How does Danny Hart sit down with balls that big!?"
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Superbärt schreef:En die Fox vork van de 8000 heeft ook een andere brug van de onderpoten dan een F32, toch nog ff eens goed nakijken. !
Ik ben in eerste instantie afgegaan op hun technische info en bijbehorende plaatjes. Nog even iets verder de materie ingedoken en de bouwtekening van de vork er bij gepakt. Het is inderdaad een andere casting, maar technisch inwendig is het nog steeds een 2009 F32 RL.
Ach, de 2009 RL technologie is nog steeds niet achterhaald ofzo, dus eigenlijk wel een slimme zet om die technologie op deze manier "uit te buiten"
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
smeerske
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 16 juli 2010, 08:10

Vandaag voor het eerst de nieuwe 8500 gezien,het is een speciale kleur maar hij valt nog goed mee . het is een volledige matte fiets en daarmee volgt TREK de nieuwe trend voor 2011 in de mode kleurtjes. Zelfs Audi en VW leveren vanaf 2011 matte kleuren voor hun wagens. Het zal geen schade zijn voor ermee op de TT's te verschijnen en anders heb je een exclusieve fiets die iedereen gezien heeft wanneer ze hem zien passeren.
Charge
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 4 september 2009, 12:29
Mijn mountainbike: TREK Fuel EX 9 ('10) | Kyoso (oud barrel) | RedBull PRO SL 3000 (reetfiets)

Auto's met matte kleuren rijden er al sinds vorig jaar rond, echter alleen in het exclusievere segment, denkende aan Porsche Cayenne's. Denk inderdaad dat dit de trend gaat worden en dan gaat TREK er goed in mee...
Erin go bragh
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Charge schreef:Auto's met matte kleuren rijden er al sinds vorig jaar rond, echter alleen in het exclusievere segment, denkende aan Porsche Cayenne's. Denk inderdaad dat dit de trend gaat worden en dan gaat TREK er goed in mee...
Fietsen in matte kleuren is iets dat nooit echt weg is geweest, dus ik snap niet zo goed waarom dit nu ineens als 'trendy' bestempeld wordt...
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Charge
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 4 september 2009, 12:29
Mijn mountainbike: TREK Fuel EX 9 ('10) | Kyoso (oud barrel) | RedBull PRO SL 3000 (reetfiets)

Nee, ik bedoel dat het weer terugkomt... Ik heb zelf een mat zwarte racefiets uit 2006 dus ik weet dat het nooit echt weg geweest is. Maar misschien omdat mat nu ook vanuit andere branches weer 'in' komt, de trend is, dat andere branches zoals de bike industrie dit ook op zich nemen.

Maar goed, back on topic.
Erin go bragh
erjantenhove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 230
Lid geworden op: zo 22 februari 2009, 18:09
Mijn mountainbike: Giant composite 29, Giant Tcx, Giant Tcr Advanced Sl
Contacteer:

hallo hier de foto's van trek 9.8 2011

Afbeelding
Superbärt
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 5 oktober 2004, 23:41

De 8500 is niet meer volledig XT, er zitten nu Avid CR remmetjes op. Kan iemand mij vertellen waarom :s
Die fiets was gewoon mooi, simpel, volledig XT afgemonteerd. Zullen wel voordeliger qua inkoop zijn, met het oog op de recente Shimano prijsstijgingen.
I'm just here to regulate funkyness.
Als ik val dan sta ik op, en als ik sta dan val ik op.
"How does Danny Hart sit down with balls that big!?"
smeerske
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 16 juli 2010, 08:10

Zijn die avid cr remmen kwalitatief minder?
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

smeerske schreef:Zijn die avid cr remmen kwalitatief minder?
Neen. Ik durf zelfs te stellen dat ze fijner remmen dan de XT en wellicht nog een stapje lichter zijn.
Reden tot verandering is inderdaad meestal de prijs bij inkoop. SRAM en Shimano voeren altijd een vurige strijd om hun producten op fietsen gemonteerd te krijgen in de OEM en zodoende zit er soms geen enkele lijn in de afmontage van jaar tot jaar.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Gesloten