Bikemag heeft een artikel op de website staan over een prototype achterdemper gebaseerd op veersystemen uit de auto industrie; de MX165.
"This prototype Magura MX 165 relies on air damping and a bellows-style construction most commonly found in automotive applications. It has no fluid and no moving parts, and in theory can go forever without service."
Magura proto achterdemper (onderhoudsvrij!)
- Wicked DJ
- Reporter/Moderator
- Berichten: 21094
- Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
- Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
- Contacteer:
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7294
- Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
- Contacteer:
Dat zou iets voor mij zijn, ik ben namelijk niet zo goed in onderhoud.
werkt dat hetzelfde als bij vrachtwagens?Wicked DJ schreef:Bikemag heeft een artikel op de website staan over een prototype achterdemper gebaseerd op veersystemen uit de auto industrie; de MX165.
"This prototype Magura MX 165 relies on air damping and a bellows-style construction most commonly found in automotive applications. It has no fluid and no moving parts, and in theory can go forever without service."
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6874
- Lid geworden op: ma 14 augustus 2006, 13:57
- Mijn mountainbike: 0,7x alu, 0,2x carbon, 0,1x Ti
- Contacteer:
het staat in je quote...
Op zoek naar witte 26'er 80mm luchtvork, 1 1/8" 22+ cm stuurbuis, postmount
- Wicked DJ
- Reporter/Moderator
- Berichten: 21094
- Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
- Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
- Contacteer:
"most commonly found in automotive applications"stevo87 schreef: werkt dat hetzelfde als bij vrachtwagens?
Dus dat zou heel goed kunnen
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
nou zon systeem ken ik niet in auto's, wel in vrachtwagens
-
- Extreme Biker
- Berichten: 627
- Lid geworden op: wo 7 november 2007, 20:24
- Mijn mountainbike: Canyon Lux
De duurdere luxe auto's (mercedes, lexus) kunnen tegenwoordig met luchtvering worden uitgerust. Misschien dat men zoiets bedoeld.
Maar wat ik me afvraag: Die luchtbalg zal vast en zeker veren, maar dempt het ook ........ ???
Maar wat ik me afvraag: Die luchtbalg zal vast en zeker veren, maar dempt het ook ........ ???
Mijn andere fietsje: ........ een S-Works Tarmac SL7, en een SL8
- Wicked DJ
- Reporter/Moderator
- Berichten: 21094
- Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
- Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
- Contacteer:
Speciaal even het woord 'automotive' volgens een Engels woordenboek:stevo87 schreef:nou zon systeem ken ik niet in auto's, wel in vrachtwagens
een Engels woordenboek schreef:auto·mo·tive (ôt′ə mōt′iv)
adjective
moving by means of its own power; self-moving
of or having to do with automobiles or other motor vehicles
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
ok, dankje voor het opzoeken
Wicked neemt de moeite om de bron te vermelden, kijk daar eerst eens voordat je al je vragen op 't forum dumpt.
Terzake; Mooie en praktische feature, die draaibare ring met ventielen...Op die manier was mij de aankoop van een verloopstukje voor m'n RP23 bespaard gebleven...
Ben erg benieuwd naar de verdere specs.
Terzake; Mooie en praktische feature, die draaibare ring met ventielen...Op die manier was mij de aankoop van een verloopstukje voor m'n RP23 bespaard gebleven...
Ben erg benieuwd naar de verdere specs.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 649
- Lid geworden op: vr 1 december 2006, 13:49
- Mijn mountainbike: heeft last van valleritis
- Contacteer:
Hoe zou dat zijn met zijdelingse`stijfheid van zo'n ding? Maar misschien inderdaad eerst even lezen.
Life should NOT be a journey to the grave with the intention of arriving safely in an attractive and well preserved body, but rather to skid in sideways - bike in your hands -body thoroughly used up and screaming "WOO HOO, What a Ride!
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 49
- Lid geworden op: ma 27 augustus 2007, 22:09
- Mijn mountainbike: 2009 Stumpjumper Comp HT
- Contacteer:
Ik denk dat die zijdelingse stijfheid in principe moet komen van de draai- en ophangpunten en niet van de demper zelf?
Het verdraaien is handig: bij de demper van de Fuel 70 van mijn vriendin moet het bidonhoudertje eraf om de demper op te kunnen pompen (is een heel klein maatje frame) en op mijn Viper had ik vaak een blauwe plek op mijn knie van het ventieltje.
Het verdraaien is handig: bij de demper van de Fuel 70 van mijn vriendin moet het bidonhoudertje eraf om de demper op te kunnen pompen (is een heel klein maatje frame) en op mijn Viper had ik vaak een blauwe plek op mijn knie van het ventieltje.
Aan het eind van mijn PR heb ik nog een stukje parcours over...
-
- Pro Biker
- Berichten: 1117
- Lid geworden op: wo 27 september 2006, 13:12
- Mijn mountainbike: Yeti Kokopelli
bij vrachtwagens gebeurt dat ook niet.Koenos schreef:Maar is het niet dat bij het inveren van deze demper de ''rubberen luchtzak'' uitzet, als dat is lijkt mij dat je bij sommige frames waar weinig ruimte rond de demper is problemen kan krijgen.
over het zwarte deel in de rode cirkel daar schuift de ruberen zak over bij het inveren.
en hoe meer druk/lucht je in die zak propt des te meer komt dat conische blok in de cirkel zichtbaar
buiten dat lijkt het me niet een comfortabele demper.
omdat hij imo gaat lopen dijnen
proud owner of a yeti kokopelli.
schil·der·ach·tig (bijvoeglijk naamwoord; schilderachtiger, schilderachtigst; schilderachtigheid)=> geschikt om het onderwerp van een schilder te vormen, bekoorlijk
mister dislecticus
schil·der·ach·tig (bijvoeglijk naamwoord; schilderachtiger, schilderachtigst; schilderachtigheid)=> geschikt om het onderwerp van een schilder te vormen, bekoorlijk
mister dislecticus