Zandpaden ten noorden van Arnhem dicht voor fietsers

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

eRicW schreef: zo 27 november 2022, 16:26
FreedomRanger schreef: za 26 november 2022, 23:39 Het is nog maar de vraag of er sprake is van een probleem....

Het verbod zal de MTB routes dus niet raken...
Nouja, dit soort NIMBY shit (het raakt mij niet dus het boeit mij niet) zorgt ervoor dat het vanzelf wél je probleem wordt. Want laten we eerlijk zijn: het is niet een wethouder hier of daar die met eigen ogen de verstoring in de natuur ziet en denk "fuck, ik MOET die ellendige bikers weren om de natuur te redden." Hier worden dingen in oren gefluisterd en wordt gelobbyd. Doordat de anti-MTB lobby publiek en media goed weet te bespelen hebben ze ook succes. Als fietsers wat meer eensgezind én proactief zouden reageren zou het minder vaart lopen. Dat zijn ze nu niet dus eerst is het exit vrij rijden (je hebt toch een route?), dan is het een paar jaar later de route in de zomer dicht, nog een jaar later is je route weg.

Mjelnir schreef: zo 27 november 2022, 15:07 Toevallig gisteren in het gebied gewandeld. En hèb er wel een klein beetje begrip voor. Werd bijna van mijn sokken gereden door een heel boswielrenner Peleton doe al roepend met 30+ langskwamen, Niks afremmen gewoon door gassen. Even later een gravelbiker die netjes afremde en langs ons heen reed
Maar wat heeft dit met de verstoring van broedvogels te maken? Die argumentatie raakt kant noch wal, en door als biker mee te gaan in het 'ja maar ik heb overlast' gedoe, helpt de zaak alleen maar verergeren. Alle groepen die massaal het bos in gaan, fietsers, wandelaars of wat dan ook, zijn gewoon **** irritant. Zelfs buiten het bos :D

Sorry voor de militante hounding en daarom persoonlijke reacties, maar besef a.j.b. heel goed waar dit om gaat. Allerlei organisaties die vooral met hun eigen belang (= "mijn bos!") bezig zijn hebben de weg voorbereid om keer op keer 'natuurbescherming' als knuppel te gebruiken. Dat lukt ze nu ook goed, omdat de berichtgeving van lokale media keer op keer op keer anti-MTB is. Het gevolg is dat de gemiddelde passant niet beter weet dan dat bikers een erkend probleem zijn voor de natuur, dus terecht dat ze aangepakt worden.

Vervolgens is er in de bike scene niemand die z'n mond open trekt en vraagt om bewijslast of zelfs logica (als bikers weg moeten, waarom mogen honden dan los?). VNC en Harry Hobo kunnen moord en brand krijsen over onderzoek van Patrick Jansen dat 'partijdig' is, maar *niemand* die in de media of rechtszaal vraagtekens zet bij één partij die zelf kevers of platte hagedissen telt én procedures aanspant. Laat staan dat diezelfde organisaties enkel kijken naar (vermeende en in hun insziens aannemelijke) verstoring door bikers, maar werkelijk nul aandacht schenken aan openbare grind- en asfaltwegen, wandelaars (waarvan er 10x zo veel zijn) of loslopende honden.
Amen :-q

Maar helaas gaat het modder gooien onder je reactie gewoon door. We snappen niet dat we onszelf uitroeien. Wijzen naar gravelbikers, boswielrenners enzovoort het maakt echt niets uit. De mensen die de anti-lobby vorm geven maken echt geen onderscheid hoor. We worden allemaal even hard genaa****d door die terror organisaties. Of je nu netjes in baggy met bel, camouflage, achterstevoren, buigend, snuivend, groetend etc door het bos fietst. We moeten volgens die lui gewoon uitgeroeid worden.

Wordt wakker mensen er wordt oorlog tegen ons gevoerd. :roll:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1138
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

cheeta schreef: ma 28 november 2022, 00:00
Ook Peter schreef: zo 27 november 2022, 22:14Als ik lees dat MTBers de vier na grootste groep op de eerste spoed hulp zijn dan begin ik beleidsmakers te snappen.
Binnen de categorie sport, da's wel een belangrijk detail (priveongevallen is een veelvoud van sportongevallen bijv.)

[……]

... al weet ik eigenlijk niet wat het ermee te maken heeft.
Hulde.

Jammer dat sommige bikers maar al te graag hand in eigen boezem steken. Stop met de zelfkastijding FFS. Ja, het aantal wildrijdende gravelaars is momenteel opvallend, maar dat heeft nog steeds niks met het broedseizoen te maken.
Stamppot with weaksauce!
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

cheeta schreef: ma 28 november 2022, 00:00
Ook Peter schreef: zo 27 november 2022, 22:14Als ik lees dat MTBers de vier na grootste groep op de eerste spoed hulp zijn dan begin ik beleidsmakers te snappen.
Binnen de categorie sport, da's wel een belangrijk detail (priveongevallen is een veelvoud van sportongevallen bijv.)
Ook Peter schreef: zo 27 november 2022, 22:14Blijkbaar trekt onze sport bepaalde mensen in grote getale aan.
Misschien dat je iets preciezer kunt zijn?
Ook Peter schreef: zo 27 november 2022, 22:14De huidige MTB reputatie gaat pas veranderen als die bepaalde mensen veranderen, met de sport stoppen of emigreren vrees ik.
Idem.

... al weet ik eigenlijk niet wat het ermee te maken heeft.
Ik heb heel lang na moeten denken over wat ik zou antwoorden en hou het simpel; als mensen geen rekening kunnen houden met hun omgeving, met anderen en zichzelf het belangrijkste vinden dan hebben ze als groep een voordeel en als individu vooral onbegrip.
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Prima en treffend antwoord. Spot on! :-q
mrkoetje
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: di 9 oktober 2012, 11:36
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.6 2022
Contacteer:

Zien jullie de gelijkenissen met wat er gebeurde tijdens de maatregelen crisis afgelopen jaren? 1 groep is 'de boosdoener' en het is zó makkelijk om daarmee goedkoop te scoren. Zolang je maar frames en slimme psychologische trucjes uithaalt. Alles voor het eigen gelijk/ego. Heel verdrietig.

Ik merk dat ik 2 dingen tegelijk voel hierbij: 1) gewoon totaal negeren. Stop met luisteren naar die onzin en gewoon hoe dan ook blijven fietsen. Geloof in je eigen (natuur- en mensvriendelijke waarheid. 2) vol in gevecht. Dan maar dezelfde trucjes retour en opstaan! Lastig. Puntje bij paaltje zal het toch 2 moeten worden *zucht*....
Nooit meer op je bek, op een single TREK
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Idd met gelijke munt terug betalen :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Anne Jan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 18:32

Of allemaal onze hobby opgeven.

En dan een nieuwe hobby beginnen die wel mag. Een fanfareorkest met hondeneigenaar oprichten dat uitsluitend oefend in het bos. Dan zijn we te voet in het bos en blijven we op de paden. En de honden laten we gewoon los lopen. Kennelijk stoor je dan niet de natuur. :-q
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Anne Jan schreef: za 3 december 2022, 19:24 Of allemaal onze hobby opgeven.
Dat geloof je toch zelf niet?

Die Dirkmaat schijnbaar wel. Dan wil ik zijn gezicht wel eens zien tijdens zijn eerste wandeling na een mtb-verbod. Kris-kras zal ie ons zien rijden door ‘t gehele bos.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Die fanfareorkest....heb ik wel oor naar :lol: de hond leen ik wel de buurvrouw :D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Mario070 schreef: za 3 december 2022, 20:12 Die fanfareorkest....heb ik wel oor naar :lol: de hond leen ik wel de buurvrouw :D :-q
Mag je wel van mij lenen dan ga ik een rondje fietsen :lol:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

:winkie:
Ja, leen de buurvrouw van Mario even, dan kan hij eindelijk weer eens op zn fiets rijden :o
:winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Het is wachten op een artikel in de Gelderlander: Mountainbiker jaagt wolf een weiland met schapen in, van schrik bijt hij er een aantal dood.
Tarwetijger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 21:40
Mijn mountainbike: Olympia Iron '22

Biker67 schreef: wo 7 december 2022, 18:47 Het is wachten op een artikel in de Gelderlander: Mountainbiker jaagt wolf een weiland met schapen in, van schrik bijt hij er een aantal dood.
Als de MTB-ers die wolven nou doodbijten, hebben we in elk geval de schaaphouders in ons kamp! :winkie:
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

goed om te zien dat er juist wel collectief wordt gereageerd: https://www.ntfu.nl/home/nieuws/id/2469 ... 1ZqyAiQb6Y

en ook weer hulde voor alle vrijwilligers die hier hun toch al mega drukke december dagen aan opofferen.
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2943
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Bram87 schreef: di 20 december 2022, 09:59 goed om te zien dat er juist wel collectief wordt gereageerd: https://www.ntfu.nl/home/nieuws/id/2469 ... 1ZqyAiQb6Y

en ook weer hulde voor alle vrijwilligers die hier hun toch al mega drukke december dagen aan opofferen.
Ik heb dit even doorgelezen. Ik lees over conflicten tussen MTB-ers en andere recreanten, en vroeg me af of daar feitelijk en betrouwbaar bewijs voor is. Dus meldingen + onderzoek + evaluatie.

Conflicten en dus scheiding recreatie is belangrijke motivatie voor de plannen, maar zonder onderbouwing. VVD vraagt er ook naar. Terwijl er niets gezegd wordt over natuurschade of natuurstudie? Ook niet duidelijk is hoeveel er precies wordt afgesloten.

Ik zou willen dat we in mijn omgeving ook zo'n actieve MTB club hadden. Ben zeer benieuwd.

Suggestie: naast een zonering in ruimte dmv afsluiting kan je ook zoneren in tijd. Dus buiten weekend en avond vrij rijden, op piekmomenten (indien er werkelijk conflicten zijn) evt beperkingen maar dan aan alle recreanten.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Plaats reactie