MTB ligt onder vuur [steun lokale mtb vereningen in hun rechtszaken]

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gesloten
Steelboy
Genius
Genius
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 22:56

Deal!
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Steelboy schreef: do 1 december 2022, 22:11Deal!
Deal
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2770
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

'Vol verwachting klopt ons hart'
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1140
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

bert l. schreef: do 1 december 2022, 21:38 Dat ga ik voor je regelen, Coen. Maak jij dan de foto?
Dan regel ik het gestileerde T-shirt. Maten XS t/m XXL.
Stamppot with weaksauce!
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Geen lycra svp. :kiss:
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1304
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Steelboy schreef: do 1 december 2022, 19:05 Nu verwachten we toch minstens een foto van Jaap D en Bert L binnenkort, handenschuddend en met onderschift "nieuwe beste vrienden" :-)
Ik heb uit zeer betrouwbare bron vernomen dat Bert door Jaap is uitgenodigd voor het kerstdiner....dresscode 'casual donkergroen'

dussssssss©
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

BOSS schreef: za 3 december 2022, 08:59
Steelboy schreef: do 1 december 2022, 19:05 Nu verwachten we toch minstens een foto van Jaap D en Bert L binnenkort, handenschuddend en met onderschift "nieuwe beste vrienden" :-)
Ik heb uit zeer betrouwbare bron vernomen dat Bert door Jaap is uitgenodigd voor het kerstdiner....dresscode 'casual donkergroen'

dussssssss©
Hoort tot mijn standaard outfit.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2770
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Afbeelding
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Goede column!
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

De heer Dirkmaat wil het liefst de routes opruimen en de mtb-ers laten verdwijnen. Maar in plaats van legale fietsers op een onverhard fietspad krijgt je illegale fietsers in het hele terrein.

"Be carefull what you wish for". Die fietsers verdwijnen niet. De capaciteit om te handhaven is beperkt.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

En een slachtpartij onder de hazelworm* en vliegend hert.

*Alwaar ik er de afgelopen 12 jaar zeker 3 van heb gezien: een levende op een geasfalteerd fietspad, een levende naast een singletrack en een dode op een karrenspoor waar ook NM jeeps rijden… Die andere 50.000 sidewinderen gewoon lekker door het bos...
Laatst gewijzigd door Nespresso op wo 7 december 2022, 17:05, 2 keer totaal gewijzigd.
carbon bike, titanium collarbone...
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

De 3 hazelwormen/adders die ik gezien heb ik mijn fiets leven (ruim 25 jaar nu) lagen idd op asfalt paden waarvan 1 platgereden op de asfaltweg bovenop de Posbank. En dat was overduidelijk niet gedaan door een fietser. 8) :(
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Ook hier heb ik best wel weer even over na moeten denken. Zolang de politiek denkt met spiegeltjes en kraaltjes ons tevreden te kunnen houden dan kom je alleen op dat niveau met hen in gesprek.
Feit is dat we de omvang hebben van een hooligan vereniging en een deel van ons gedraagt zich ook zo. De aanpak zou kunnen zijn; beste politiek “wat wil je met ons”, dat gesprek beginnen kost meer energie dan ik op kan brengen maar misschien dat het wel de moeite waard is.
Lekker fietsen!
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2944
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Ook Peter schreef: di 6 december 2022, 00:47 Ook hier heb ik best wel weer even over na moeten denken. Zolang de politiek denkt met spiegeltjes en kraaltjes ons tevreden te kunnen houden dan kom je alleen op dat niveau met hen in gesprek.
Feit is dat we de omvang hebben van een hooligan vereniging en een deel van ons gedraagt zich ook zo. De aanpak zou kunnen zijn; beste politiek “wat wil je met ons”, dat gesprek beginnen kost meer energie dan ik op kan brengen maar misschien dat het wel de moeite waard is.
Heb jij ook maar enig vertrouwen in de politiek? Wow.

Hier in mijn omgeving Grenspark (GP) Kalmthoutse Heide is er louter en alleen politiek gefoefel met als doel een verplicht afpersvignet a 12 € om inkomsten te genereren voor het Belgische GP (salarissen moeten betaald he!) op 13 km singletrack aangelegd in NL en aanleg betaald door gemeente Woensdrecht. Met volledige instemming van de wethouder Woensdrecht, die natuurlijk de bestuurder van het GP goed kent want die was daar eerst wethouder.

Samengevat: verwacht totaal en helemaal niets van de politiek, behalve dat ze samen het voor jou slechter maken ook als zeggen dat ze alles voor jou doen (ja echt).
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

:winkie: ik heb net zoveel vertrouwen in de politiek als jij :winkie:
En ook een groot vertrouwen in de kracht van een grote groep die hetzelfde wil. Maar misschien ben ik daar dan wel erg naïef in.
Lekker fietsen!
Gesloten