Specialized gaat direct sales

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Holenbeer
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 13:31
Mijn mountainbike: is rood, die zijn het snelst

Peelrijder schreef: di 31 mei 2022, 18:16
...En ja, je kan er uren zelf mee gaan lopen modderen om het goed te krijgen voor iets minder geld, wat me gezien snel googlen sterk lijkt, maar ik denk dat je voor de +/- €450 korting die ik had de upgrades/ aanpassingen niet hebt...
Voor velen is het zelf sleutelen aan de fiets en er uren aan spenderen in de schuur naast de uren in het veld natuurlijk ook gewoon deel van de hobby.
Maar in de kern heb je wel gewoon gelijk; een goede band met een betrouwbare fietsenmaker in de buurt is goud waard. Die band is echter wel net zo'n investering als de fiets zelf en moet van 2 kanten komen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16706
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Maar goed, dat gaat over de keuze wel of niet zelf aan je fiets willen sleutelen. Niet helemaal waar dit topic over gaat ;-)

Direct sales heeft gewoon meerdere kanten. En een aspect daarvan is dat het meer gedoe is om aan je fiets te laten werken dan wanneer je die bij de lbs om de hoek gekocht hebt. Een ander aspect is minder directe communicatie, het blijft toch anders om via chat of mail te communiceren dan met iemand die gewoon naast je staat bij de fiets waar je interesse in hebt.

Kortom, een fysieke shop heeft veel voordelen. En als daar geen prijsvoordeel tegenover staat als je via internet koopt zie ik geen reden om via internet een fiets te bestellen.
Kleding is niet helemaal vergelijkbaar, want een veel eenvoudiger product. Het past of het past niet :D

Overigens heb ik nog nooit een bak onderdelen besteld om een fiets goed passend te krijgen. Als je wat ervaring met maatvoering hebt kun je heel aardig inschatten wat je ongeveer aan stuurpenlengte e.d. nodig hebt. En na zoveel jaar aan fietsen sleutelen heb ik ook wel wat spullen over gehouden. Als ik een basic stuurpennetje over heb kan ik dat verkopen maar als je zo'n pen ook nieuw voor €25 kunt kopen, wat kan ik dan nog vragen? Rekening houdend met ook nog eens €7,- verzendkosten misschien een tientje?
Dan hou ik 'm liever zelf, juist om er eens mee te experimenteren of -wat ik laatst gedaan heb- er een bekende mee uit de brand te helpen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie