De ultieme fietsendrager?

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Volleyoghurt
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 17 augustus 2021, 11:36
Mijn mountainbike: Marin Palisades Trail 3

Mag je hiermee de weg wel op? Aangezien er al geen ce keurmerk op zit.

Ik kan me zo voorstellen dat de wetgeving en de handhavers daarvan er iets van vind...
Ik heb geen idee hoor, ik vraag me het allemaal af vanuit een veiligheids oogpunt.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Volleyoghurt schreef: wo 2 februari 2022, 19:59 Mag je hiermee de weg wel op? Aangezien er al geen ce keurmerk op zit.

Ik kan me zo voorstellen dat de wetgeving en de handhavers daarvan er iets van vind...
Ik heb geen idee hoor, ik vraag me het allemaal af vanuit een veiligheids oogpunt.
Ik vraag het me ook af, maar dan meer uit regeltjes zucht. Heb in dit apparaat meer vertrouwen dan in mijn huidige Thule
Maar wellicht valt het gewoon onder "lading deugdelijk bevestigen" ...... zit nog even met de kosten (denk zo'n €1250,- incl. verzending en tax :-{ )
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

yo-eddy schreef: wo 2 februari 2022, 20:04
Volleyoghurt schreef: wo 2 februari 2022, 19:59 Mag je hiermee de weg wel op? Aangezien er al geen ce keurmerk op zit.

Ik kan me zo voorstellen dat de wetgeving en de handhavers daarvan er iets van vind...
Ik heb geen idee hoor, ik vraag me het allemaal af vanuit een veiligheids oogpunt.
Ik vraag het me ook af, maar dan meer uit regeltjes zucht. Heb in dit apparaat meer vertrouwen dan in mijn huidige Thule
Maar wellicht valt het gewoon onder "lading deugdelijk bevestigen" ...... zit nog even met de kosten (denk zo'n €1250,- incl. verzending en tax :-{ )
Het ziet er zo simpel uit. Kun je het niet zelf maken?
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Mad Wally schreef: wo 2 februari 2022, 20:23 Het ziet er zo simpel uit. Kun je het niet zelf maken?
Een fietsframe ziet er ook simpel uit, de praktijk is wat weerbarstiger :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

yo-eddy schreef: wo 2 februari 2022, 20:48
Mad Wally schreef: wo 2 februari 2022, 20:23 Het ziet er zo simpel uit. Kun je het niet zelf maken?
Een fietsframe ziet er ook simpel uit, de praktijk is wat weerbarstiger :winkie:
Maar dat weerhoudt je niet :bier:
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

En ergens weet je dat een fietsenrek eenvoudiger is dan een fietsframe :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Volleyoghurt schreef: wo 2 februari 2022, 19:59Mag je hiermee de weg wel op? Aangezien er al geen ce keurmerk op zit.

Ik kan me zo voorstellen dat de wetgeving en de handhavers daarvan er iets van vind...
Ik heb geen idee hoor, ik vraag me het allemaal af vanuit een veiligheids oogpunt.
Inderdaad, ik zou maar even goed uitzoeken hoe dat zit, verzekeringstechnisch en qua aansprakelijkheid, voor het geval er een fiets afdondert en op de auto achter je landt…
Vorsprung durch Pedantik.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Alien schreef: do 3 februari 2022, 08:36
Volleyoghurt schreef: wo 2 februari 2022, 19:59Mag je hiermee de weg wel op? Aangezien er al geen ce keurmerk op zit.

Ik kan me zo voorstellen dat de wetgeving en de handhavers daarvan er iets van vind...
Ik heb geen idee hoor, ik vraag me het allemaal af vanuit een veiligheids oogpunt.
Inderdaad, ik zou maar even goed uitzoeken hoe dat zit, verzekeringstechnisch en qua aansprakelijkheid, voor het geval er een fiets afdondert en op de auto achter je landt…
Dat laatste scenario is bij mijn huidige Thule niets anders, uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk voor een deugdelijke bevestiging
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Je wordt ook dagelijks aangehouden zodat oom agent even de fietsendrager kan controleren :tong
Zolang de zooi er niet afvalt en er zit een lichtbalk op met kenteken, is er niets aan de hand.
En als ze er achterop knallen krijg je toch geen cent voor je dure fietsen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Alien schreef: do 3 februari 2022, 08:36
Volleyoghurt schreef: wo 2 februari 2022, 19:59Mag je hiermee de weg wel op? Aangezien er al geen ce keurmerk op zit.

Ik kan me zo voorstellen dat de wetgeving en de handhavers daarvan er iets van vind...
Ik heb geen idee hoor, ik vraag me het allemaal af vanuit een veiligheids oogpunt.
Inderdaad, ik zou maar even goed uitzoeken hoe dat zit, verzekeringstechnisch en qua aansprakelijkheid, voor het geval er een fiets afdondert en op de auto achter je landt…
Lastdrager hoeft geen CE te hebben en mag je ook zelf maken https://www.anwb.nl/experts/auto/82/als ... t-gebeuren
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Dat is dus het juridische aspect. Maar check ook even je verzekering. Is rot, hoor, als die zich terugtrekken terwijl je tegen mogelijk torenhoge claims aanloopt.
Vorsprung durch Pedantik.
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Omdat je meer dan een halve meter afwijkt achter de auto is in veel landen dit bord verplicht. Ikzelf monteer daarop ook nog een extra witte kenteken plaat. Als de verlichting nog zichtbaar is zou het verder geen probleem moeten zijn.

Afbeelding
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

yo-eddy schreef: do 3 februari 2022, 10:19
Alien schreef: do 3 februari 2022, 08:36 Inderdaad, ik zou maar even goed uitzoeken hoe dat zit, verzekeringstechnisch en qua aansprakelijkheid, voor het geval er een fiets afdondert en op de auto achter je landt…
Dat laatste scenario is bij mijn huidige Thule niets anders, uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk voor een deugdelijke bevestiging
En uiteindelijk heeft een verzekering voorwaarden waaronder ze wel of niet uitkeren. Ik zou je verzekering even bellen, dan weet je zeker dat er niets aan de hand is. Het laatste wat je wilt is dat er niet wordt uitgekeerd als een fiets door een voorruit gaat met letsel of blijvende invaliditeit, een telefoontje geeft je uitsluitsel.

Ik zou met die drager voor 4 fietsen best de weg op durven overigens. Dat ding ziet er steviger uit dan die fragiele dingen voor op een trekhaak waar 1 fiets ophangt aan de bovenbuis. Hij ziet er ook steviger uit dan zo'n Spinder voor 4 fietsen.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Mijn Spaanse vrienden hebben een mooie aanhanger. Standaard ding waar een rek op gemaakt is. Fietsen vast aan de wielen en kroon met spanden gaat gaan kant op. Ook niet met gestuiter op een Spaanse berg. (Heb je uiteraard wel weer wat aan de haak hangen)

https://www.instagram.com/p/CWA3qIzMaJ4 ... =copy_link
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Een aanhanger is handig voor shuttle'en op je lokale trail maar om slechts 4 fietsen mee te nemen op vakantie wel een behoorlijk zit-in-de-weg.
(qua snelheidsperking, het vinden van een parkeerplek, kost doorgaans extra bij tolwegen, etc...)
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Plaats reactie