Accell in (Amerikaanse) investeerders handen

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Lunatt
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: di 24 augustus 2021, 22:28

https://www.nu.nl/economie/6179908/fiet ... nden.html

Accell in (Amerikaanse) investeerders handen. Maar weer afwachten hoe dat gaat uitpakken...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

nu nl schreef:KKR was eigenaar van V&D

De nieuwe eigenaar van de fietsenfabrikant deed al vaker zaken in ons land. Zo was de investeringsmaatschappij in het verleden eigenaar van onder meer HEMA en het teloorgegane V&D.
:-{
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lunatt
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: di 24 augustus 2021, 22:28

ThaSingleTrackMastah schreef: di 25 januari 2022, 15:01 :-{
Voorspeld weinig goeds... :((
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Het is wel een iets andere markt he.. Een groeimarkt kan je niet vergelijken met een markt waar bijna elke keten omvalt.
Hopelijk maken ze er iets moois van, zou zonde zijn als zulke merken ten onder gaan.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

V&D en Hema hebben ze helemaal kaal geplukt. Zijn nu niet partijen waar je blij van wordt. In het algemeen. Maar wat dat betreft is die aandelenmarkt sowieso verziekt. Maar KKR is wel de Tyrannosaurus Rex van het hele stel. Ik ben dus benieuwd wat ze gaan uitspoken...


Maar goed, ze doen niet alles 'fout', dus laat ik ze het voordeel van de twijfel geven.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Lars TB schreef: di 25 januari 2022, 22:14 V&D en Hema hebben ze helemaal kaal geplukt. Zijn nu niet partijen waar je blij van wordt. In het algemeen. Maar wat dat betreft is die aandelenmarkt sowieso verziekt. Maar KKR is wel de Tyrannosaurus Rex van het hele stel. Ik ben dus benieuwd wat ze gaan uitspoken...


Maar goed, ze doen niet alles 'fout', dus laat ik ze het voordeel van de twijfel geven.
Wat er gaat gebeuren voel je op je oud Hollandsche klompen al aankomen:
Investeringen in R&D worden teruggedraaid,
Nieuwe modellen worden de markt opgesmeten met kinderziektes,
After sales gaat omlaag in kwaliteit,
Dealers worden niet blij omdat hun problemen niet worden onderkent en opgelost,
Omzet loopt terug,
Investeerder verkoopt een leeggetrokken Accell weer aan de volgende club.

Zoals te doen gebruikelijk in fietsenland eigenlijk. Zie Cannondale al een keer of 5, Multicycle, etc etc.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

Har77 schreef: wo 26 januari 2022, 09:41
Lars TB schreef: di 25 januari 2022, 22:14 V&D en Hema hebben ze helemaal kaal geplukt. Zijn nu niet partijen waar je blij van wordt. In het algemeen. Maar wat dat betreft is die aandelenmarkt sowieso verziekt. Maar KKR is wel de Tyrannosaurus Rex van het hele stel. Ik ben dus benieuwd wat ze gaan uitspoken...


Maar goed, ze doen niet alles 'fout', dus laat ik ze het voordeel van de twijfel geven.
Wat er gaat gebeuren voel je op je oud Hollandsche klompen al aankomen:
Investeringen in R&D worden teruggedraaid,
Nieuwe modellen worden de markt opgesmeten met kinderziektes,
After sales gaat omlaag in kwaliteit,
Dealers worden niet blij omdat hun problemen niet worden onderkent en opgelost,
Omzet loopt terug,
Investeerder verkoopt een leeggetrokken Accell weer aan de volgende club.

Zoals te doen gebruikelijk in fietsenland eigenlijk. Zie Cannondale al een keer of 5, Multicycle, etc etc.
Dat weet ik zeker van niet. KKR is een club die in waardevermeerdering zit. Zij gaan echt niet zorgen dat het minder waard wordt door allerlei bezuinigingen. Eerst worden alle assets verkocht en teruggeleased. Vervolgens gaat er een rondje over de supply chain met nieuwe aanbestedingen. Daarna wordt er gekeken welke bedrijfsonderdelen meer waard zijn om ze los te verkopen dan in het portfolio te houden. Wat er overblijft wordt of doorverkocht of naar de beurs gebracht. Afhankelijk wat het meeste oplevert.
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Support Local :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Afbeelding

en misschien snap ik het niet, maar wat Dorretje schrijft klinkt minstens zo ellendig als wat Har77 schrijft, toch?

@Yo-eddy: :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

suravida schreef: wo 26 januari 2022, 11:32 en misschien snap ik het niet, maar wat Dorretje schrijft klinkt minstens zo ellendig als wat Har77 schrijft, toch?
Ze beschrijven exact hetzelfde, maar vanuit een verschillend perspectief

Dorretje beschrijft wat er gebeurt vanuit het perspectief van de aandeelhouder,
en Har77 geeft een inkijkje wat dat betekent voor iemand die werkt in de branche

Het gedrag van “de consument” stuurt trouwens wel de acties van KKR etc
If you do what you did you get what you got.

We gaan het zien
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

We zulllen wel zien of & waar wij straks onze Batavus of Sparta* mountainbike's kunnen kopen...

* Jazeker, eind jaren 80 was daar de Sparta 500 MTB, heel vooruitstrevend..met een lugloos stalen frame uit 1 stuk....Sachs Huret ( nu SRAM ) gripshifters, vaste vork en leverbaar in paars met zwart of zwart met paars.
Dingen waren nog niet weg te geven...🤐
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

Heckler40 schreef: wo 26 januari 2022, 12:14
suravida schreef: wo 26 januari 2022, 11:32 en misschien snap ik het niet, maar wat Dorretje schrijft klinkt minstens zo ellendig als wat Har77 schrijft, toch?
Ze beschrijven exact hetzelfde, maar vanuit een verschillend perspectief

Dorretje beschrijft wat er gebeurt vanuit het perspectief van de aandeelhouder,
en Har77 geeft een inkijkje wat dat betekent voor iemand die werkt in de branche

Het gedrag van “de consument” stuurt trouwens wel de acties van KKR etc
If you do what you did you get what you got.

We gaan het zien
Precies, spijker op de kop.
Als wij als consument collectief besluiten (en dat begint met zelf een beslissing te nemen) om niet meer bij beursgenoteerde bedrijven te kopen dan houden dit soort praktijken vanzelf op. Helaas wil de huidige consument “kopen, kopen, kopen” en dan het liefst zo goedkoop mogelijk.
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Har77 schreef: wo 26 januari 2022, 09:41
Lars TB schreef: di 25 januari 2022, 22:14 V&D en Hema hebben ze helemaal kaal geplukt. Zijn nu niet partijen waar je blij van wordt. In het algemeen. Maar wat dat betreft is die aandelenmarkt sowieso verziekt. Maar KKR is wel de Tyrannosaurus Rex van het hele stel. Ik ben dus benieuwd wat ze gaan uitspoken...


Maar goed, ze doen niet alles 'fout', dus laat ik ze het voordeel van de twijfel geven.
Wat er gaat gebeuren voel je op je oud Hollandsche klompen al aankomen:
Investeringen in R&D worden teruggedraaid,
Nieuwe modellen worden de markt opgesmeten met kinderziektes,
After sales gaat omlaag in kwaliteit,
Dealers worden niet blij omdat hun problemen niet worden onderkent en opgelost,
Omzet loopt terug,
Investeerder verkoopt een leeggetrokken Accell weer aan de volgende club.

Zoals te doen gebruikelijk in fietsenland eigenlijk. Zie Cannondale al een keer of 5, Multicycle, etc etc.
Jij werkt(e) volgens mij toch in de branche ?...net als ikzelf overigens. Je kunt je misschien wel herinneren welke doemscenario's er rond gingen toen Gazelle bij PON werd ingelijfd jaren geleden ? Inmiddels staat de kwaliteit op top niveau, dealers zijn dik tevreden* en groeien ze tegen de verdrukking in...

*levertijden daargelaten, maar dat is overal zo om de bekende redenen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

PON is wel een andere tent...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

ThaSingleTrackMastah schreef: do 27 januari 2022, 00:31 PON is wel een andere tent...
Nou...dat weten we/ze nu wel inmiddels ja, maar de verhalen over de grote boze auto importeur die de macht in de showrooms overgenomen heeft en auto dealers die aan "nieuw verkoop" al bijna niets verdienden ( klopt ) en autodealers die feitelijk overbodig zouden gaan worden...( klopt ) en enkel nog als servicepunt zouden gaan fungeren ( gaat gebeuren ).
Dit zou de Gazelle of PON-fietsdealers ook allemaal boven het hoofd gaan hangen.................en da's allemaal enorm meegevallen blijkt nu wel.

Toen ATAG waar o.a. Batavus onder viel overgenomen werd door de ACCELL group was er dezelfde paniek in de branche en dat viel ook enorm mee want onder de ACCELL vleugels heeft men een enorme groei doorgemaakt zeker toen op een gegeven moment ook SPARTA ingelijfd werd.

Het zijn natuurlijk niet alleen maar successtory's maar zonder PON en ACCELL hadden de fietsmerken die ik hier noem het stuk voor stuk allemaal niet gered. De resultaten van ACCELL staan al een mooi tijdje flink onder druk....het stond dus niet voor niets te koop.

Een overname kan dus ook heel goed nodig zijn om daardoor te kunnen overleven....
Plaats reactie