Zoek de verschillen:gijsje schreef: ↑do 27 januari 2022, 11:36Nou...dat weten we/ze nu wel inmiddels ja, maar de verhalen over de grote boze auto importeur die de macht in de showrooms overgenomen heeft en auto dealers die aan "nieuw verkoop" al bijna niets verdienden ( klopt ) en autodealers die feitelijk overbodig zouden gaan worden...( klopt ) en enkel nog als servicepunt zouden gaan fungeren ( gaat gebeuren ).
Dit zou de Gazelle of PON-fietsdealers ook allemaal boven het hoofd gaan hangen.................en da's allemaal enorm meegevallen blijkt nu wel.
Toen ATAG waar o.a. Batavus onder viel overgenomen werd door de ACCELL group was er dezelfde paniek in de branche en dat viel ook enorm mee want onder de ACCELL vleugels heeft men een enorme groei doorgemaakt zeker toen op een gegeven moment ook SPARTA ingelijfd werd.
Het zijn natuurlijk niet alleen maar successtory's maar zonder PON en ACCELL hadden de fietsmerken die ik hier noem het stuk voor stuk allemaal niet gered. De resultaten van ACCELL staan al een mooi tijdje flink onder druk....het stond dus niet voor niets te koop.
Een overname kan dus ook heel goed nodig zijn om daardoor te kunnen overleven....
- PON https://en.wikipedia.org/wiki/Pon_Holdings
- KKR https://en.wikipedia.org/wiki/Kohlberg_Kravis_Roberts