Bold voorloper volgende Scott

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Oetri
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: di 22 juni 2021, 10:55
Mijn mountainbike: Scalpel 2

Zou het demping systeem van de nieuwe Scott al weer achterhaald zijn,
Scott heeft Bold gekocht om gebruik te kunnen maken van het ingepakte demping systeem voor een lager zwaartepunt.
In de nieuw ontwikkelde Bold is de demper horizontaal geplaatst in plaats van verticaal zoals nu bij de Scott het geval is.
Zou dit de voorbode van de nieuwe Scott Spark 2022-2023 zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Oetri schreef: ma 29 november 2021, 17:42 Zou het demping systeem van de nieuwe Scott al weer achterhaald zijn,
Scott heeft Bold gekocht om gebruik te kunnen maken van het ingepakte demping systeem voor een lager zwaartepunt.
In de nieuw ontwikkelde Bold is de demper horizontaal geplaatst in plaats van verticaal zoals nu bij de Scott het geval is.
Zou dit de voorbode van de nieuwe Scott Spark 2022-2023 zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zeker niet dat Scott in 2022 met een nieuwe Spark komt, dan is modeljaar 2021 net uitgeleverd :bier: . We kijken hier naar de volgende Genius als ik me niet vergis.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Wat doet zo`n lichtgewicht dempertje met het zwaartepunt terwijl er 75 kg bovenop zit?
"This species has amused itself to death"
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik ben blij dat ik geen fietsenmaker ben als ik dit zie :P
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1387
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Het zal vast lekker fietsen, maar ik vind het oerlelijk :roll:
Sneeuwmonster
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Echt lelijk vind ik 'm niet, maar ik vraag me af hoe stijf die achterbrug is met de scharnierpunten zo dicht bij elkaar?
Maar daar zullen ze vast wel over nagedacht hebben.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

kan niet meer schreef: ma 29 november 2021, 21:41 Wat doet zo`n lichtgewicht dempertje met het zwaartepunt terwijl er 75 kg bovenop zit?
In de folder een wereld van verschil, onvoorstelbaar dat je ooit zonder kon...... in de praktijk waarschijnlijk niks merkbaars. :winkie:
Vind 't wel een hele mooie fiets trouwens, mooi strak.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
stardust tommy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 29 juli 2020, 12:07

Lees de testen vd vorige modellen van Bold… waren “positief” maar zeker niet perfect…

Scott zal wel wat gewijzigd hebben maar ik zou het straf vinden dat ze alle problemen opgelost kregen.

Alle merken (inclusief scott) hebben de main pivot voor de trapas gebracht, de nieuwe spark heeft dit weer achter de trapas. Is dit omdat het beter is of omdat ze moeten omdat er nu een demper in de weg zit?
stardust tommy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 29 juli 2020, 12:07

Lees de testen vd vorige modellen van Bold… waren “positief” maar zeker niet perfect…

Scott zal wel wat gewijzigd hebben maar ik zou het straf vinden dat ze alle problemen opgelost kregen.

Alle merken (inclusief scott) hebben de main pivot voor de trapas gebracht, de nieuwe spark heeft dit weer achter de trapas. Is dit omdat het beter is of omdat ze moeten omdat er nu een demper in de weg zit?
Gebruikersavatar
Jumping jack
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 15 mei 2020, 17:32

Vojomag heeft er al een stukje over gebracht (met zoals steeds mooie foto's...): https://www.vojomag.nl/test-nieuw-bold- ... nieleider/
Plaats reactie