Oeps, 2021 plaatjes keek ik naar.
Giant Anthem 2022
Zo’n iel stangetje zoals jij dat noemt, heeft zich blijkbaar bewezen als bijna alle merken voor hun xc-achtige fietsen dit gaan gebruiken. Inmiddels zijn we ca 30 jaar bezig met fully’s. In het begin zag je allerlei exotische systemen. Langzaamaan blijft er door ervaring en verbetering van materiaal over wat het beste werkt, icm gewicht etc. Dan is het prima als er nog een paar kleine spelers iets afwijkends produceren, maar de grote jongens hebben genoeg R&D gedaan om te achterhalen wat werkt, betaalbaar is en licht genoeg is.
Zou dat wel goedkoper zijn? Je moet wel je laminageproces op orde hebben wil je niet met achterbruggetjes moeten rondstrooien ivm.garantie.......?
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Je 'showt' ook w een van de mooiste fietsen van dit moment .
Maar een VPP systeem heeft ook wel z'n eigen 'zwakheden'.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
-
- Pro Biker
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
- Mijn mountainbike: Yeti asr turq
Volgens mij valt het best mee hoe ingewikkeld het is om te maken, als je bijvoorbeeld kijkt naar carbon hengels enzo, die kosten nog geen 100 euro, en buigen ook constant, die technologie is er al jaren.
Sneeuwmonster
-
- Moderator
- Berichten: 16838
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Smaken verschillen inderdaad, ik ben persoonlijk al vele jaren voorstander van een zo eenvoudig mogelijk systeem en zeker bij de beperkte veerwegen die bij xc-bikes gebruikelijk zijn. Met de moderne dempers kun je al die draaipunten bij een 100~120mm fiets imo gewoon achterwege laten. Pas bij grotere veerwegen (zeg >140mm) zie ik het nut van wat extra techniek om de spagaat tussen veergedrag en efficiency beter te kunnen maken.
De flex in de achterbrug (of een draaipunt) is nodig als je wel een link voor de demperaansturing gebruikt, bij een pure single pivot niet. En de flex is bij de meeste systemen echt minimaal -enkele mm's- imo een veel betere keuze dan een lager dat amper hoeft te bewegen en de boel zwaarder, kwetsbaarder en minder stijf maakt (volgens mij is een buis uit een stuk altijd nog stijver dan een waar een lager tussen zit).
Maar belangrijker dan mijn idee over veerconstructies, we zitten op pagina twee en ik heb nog geen plaatje van de fiets uit de titel gezien
Da's wel vaker hier, wordt er een link gedumpt en moet iedereen zelf maar gaan kijken...
Ik vind het in elk geval optisch best een geslaagde fiets:
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 281
- Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 11:13
- Mijn mountainbike: Scott Genius 930 (2013)
- Contacteer:
Echt een mooie fiets vind ik, de ANTHEM ADVANCED PRO 29 2, maar e5349 voor een Deore/SLX gemengde afmontage??
Vork, demper, wielen zijn echt wel ok maar dan nog is het toch wel erg veel geld...vind ik.
Of het goed rijdt, geen idee. Maar ik neem maar gewoon even aan dat dat wel zo zal zijn.
Vork, demper, wielen zijn echt wel ok maar dan nog is het toch wel erg veel geld...vind ik.
Of het goed rijdt, geen idee. Maar ik neem maar gewoon even aan dat dat wel zo zal zijn.
Be nice
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2233
- Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
- Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik
Kan dit niet mooi vinden. Een liefdesbaby van een OIZ en een Hightower, waarbij de moeder de hele zwangerschap heeft gerookt en gedronken
Het is wel anders dan anders.....toegegeven....
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak, anders zou iedereen mijn vrouw(of nog erger,mijn fiets) Willen hebben!!
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 327
- Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
- Mijn mountainbike: Assen
- Contacteer:
Vind het een hele mooie fiets, alleen die live valve controlbox (of hoe het heet) aan de bovenbuis ziet er gek uit.
Wat betreft prijzen vind ik het zo gek nog niet, zoals iemand al eerder opmerkte is het geld besteed aan de juiste dingen.
Bijv vork / demper en dan een iets lagere groepset die naar mijn idee prima kan worden vervangen op termijn
Wat betreft prijzen vind ik het zo gek nog niet, zoals iemand al eerder opmerkte is het geld besteed aan de juiste dingen.
Bijv vork / demper en dan een iets lagere groepset die naar mijn idee prima kan worden vervangen op termijn
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
Als ze 'm voor 2023 'upgraden' met rock shox 'Flight Attendant' en Sram axs, dan kan die control box weg, en ziet t er nog opgeruimder uit. Maar ja Gaint en Shimano,Mtb1988 schreef: ↑ma 22 november 2021, 22:35 Vind het een hele mooie fiets, alleen die live valve controlbox (of hoe het heet) aan de bovenbuis ziet er gek uit.
Wat betreft prijzen vind ik het zo gek nog niet, zoals iemand al eerder opmerkte is het geld besteed aan de juiste dingen.
Bijv vork / demper en dan een iets lagere groepset die naar mijn idee prima kan worden vervangen op termijn
2 handen op een buik.........
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022