Giant Anthem 2022

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Har77 schreef: ma 22 november 2021, 17:04


Jij rijdt Speci toch? 8)
Daarom 8)
Har77 schreef: ma 22 november 2021, 17:04 Je vrouw ken ik niet :wink:
Ben ik ff blij😅
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Super mooie kleurstelling... totdat ik de prijs zag :roll:
Blijf toch maar bij mijn 2019 versie :bier:
tikeman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 18 maart 2007, 20:29
Mijn mountainbike: Giant Anthem 27.5 1 2016

Verbazend om te zien hoe een merk als Giant de Anthem alleen beschikbaar maakt voor de 'happy few' qua prijsstelling.
Minimaal € 4500 en dan Deore afmontage.......
En alleen carbon-frames.

Over de gewichten lees ik ook weinig.

Giant had altijd lichte alu-frames. Waarom stappen ze daar bij de Anthem compleet van af?
Ben al 15 jaar Anthem-rijder, maar of er een nieuwe gaat komen vraag ik mij af.
Soms is iets mooi van ver, maar ver van mooi!
B@rry
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 11:13
Mijn mountainbike: Scott Genius 930 (2013)
Contacteer:

tikeman schreef: ma 29 november 2021, 13:52 Verbazend om te zien hoe een merk als Giant de Anthem alleen beschikbaar maakt voor de 'happy few' qua prijsstelling.
Minimaal € 4500 en dan Deore afmontage.......
En alleen carbon-frames.

Over de gewichten lees ik ook weinig.

Giant had altijd lichte alu-frames. Waarom stappen ze daar bij de Anthem compleet van af?
Ben al 15 jaar Anthem-rijder, maar of er een nieuwe gaat komen vraag ik mij af.
Dit dus. In dezelfde range euros zit ook en Spark met XT waarvan de wielen, demper en vork echt niet slecht zijn. Normaliter zou Scott de dure naam zijn en Giant de wat goedkopere toch? En ja ik rijd een Scott maar mijn eerste ècht goede MTB was een Giant waardoor ik nog steeds wel een zwak voor ze heb. :-D
Be nice :-q
philippevk
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: za 26 augustus 2006, 18:56
Mijn mountainbike: Spectral 125/Scalpel HT

Op zich schat ik de kwaliteit van giant wel hoger in dan die van scott, maar dat is niet de meest gangbare mening.
En niet te vergeten dat je, ook in deze tijden, nog redelijk eenvoudig korting kan krijgen op een giant fiets (10-15%is meestal haalbaar).
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

tikeman schreef: ma 29 november 2021, 13:52 Verbazend om te zien hoe een merk als Giant de Anthem alleen beschikbaar maakt voor de 'happy few' qua prijsstelling.
Minimaal € 4500 en dan Deore afmontage.......
En alleen carbon-frames.

Over de gewichten lees ik ook weinig.
Dat kan meerdere reden hebben. Ze zien misschien dat sowieso de helft van de verkochte Anthems van carbon is. Of net als bij autofabrikanten introduceren ze eerst het duurdere model. Omdat ze daar meer aan verdienen. Of omdat dat een opvallendere fiets is. Of omdat bij uitstek het model is dat de wedstrijdrijders willen hebben en die als eerste over gaan stappen.

Daarnaast concurreert Giant met Specialized en Scott, merken die er ook niet vies van zijn een stevig prijskaartje aan 'gewone' fietsen te hangen.

En de rest doen we allemaal zelf. Ergens leeft het idee dat carbon beslist nodig is om te kunnen fietsen. Dus geven 'we' bakken met geld uit aan plastic frames en onderdelen. En dan krijg je bij Giant nog een hoogwaardig carbon frame... .
Goedkope afmontage is ook omdat de fiets dan nog enigszins betaalbaar is, want als je een carbon fiets op zinnig niveau afmonteert, dan zit je al snel aan €6.500,-. Aan de andere kant is met Deore niet heel veel mis.

En met vragen naar gewicht doe je precies als wat ik beschrijf in de alinea hierboven: een hype in stand houden. Het klopt dat een Anthem van 15 kg zijn doel wat mist. Maar 11, 12 of 13 kg maakt helemaal niets uit. Alleen zorgt 300 gram minder dat jij vrolijk €2.000,- meer uitgeeft aan een fiets. En om dat te rechtvaardigen vertel je natuurlijk iedereen hoe fantastisch dat rijdt.


Sorry, maar alles van Sensa tot en met Specialized gaat om marketing. En daarvoor laten we ons graag foppen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie