Pon wordt grootste fietsenfabrikant ter wereld

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik kan me ook niet voorstellen dat Pon heeft gezegd:
"OK, we nemen de boel over, maar die Tinker moeten jullie wel eerst ff lozen".

Maar toch is de timing merkwaardig.

Ik lees ook in het stuk dat Dorcel het geld van Pon gaat gebruiken om schulden af te lossen.
Wellicht moest er gesneden worden, al voordat er van een overname sprake was.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
jmdp
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: za 21 augustus 2021, 20:45
Mijn mountainbike: 429

Pon heeft vooralsnog geen enkele inbreng in besluitvorming binnen de Dorel groep (niet alleen Cannondale, maar ook Mongoose en Schwinn), want de overname moet nog worden goedgekeurd.
Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat Pon het ontslag van Tinker steunt (paenuts bedrag per jaar...); het helpt namelijk helemaal niet voor her image van het merk Cannondale. Het besluit tot ontslag door Cannondale kan net zo goed bedoeld zijn om Pon te dwarsbomen...

Over de omvang van Pon.Bike: schaalgrootte is misschien wel noodzakelijk om de concurrentie met grote direct-to-customer bedrijven (zoals Canyon) aan te kunnen.
Strong, light, cheap: pick two.
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 993
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

De overname moet nog worden goedgekeurd, maar dat is een externe factor. De overnameprijs en de uitgangspunten voor de overname staan vast. Reken er maar op dat voor een overeenkomst van 700 miljoen er wekenlang consciëntieus door de boekhouding is gegaan. Jullie denken toch niet dat Pon een bod doet en dan een half jaar lang aan gaat zien wat er nog allemaal uitgegeven wordt? Wat er vanaf nu binnenkomt en uitgegeven wordt is van direct belang voor Pon. Of het ontslag van deze specifieke persoon er direct mee te maken heeft is voor ons speculeren maar ik sluit zeker niet uit dat het een maatregel is in een hele reeks waarvan deze toevallig naar buiten is gekomen door de Twitteractie van deze meneer. Andere denkbare voorbeelden die minder reuring teweegbrengen? Voorbereiding van verkoop van overbodige assets, personeelstop, opzeggen van huurovereenkomsten, inhuur elimineren, reisbeperkingen, kleine contracten samenvoegen tot hele grote, verplichte instemming bij nieuwe verplichtingen, etcetera.

Het is niet zo dat mensen van Pon alle winkeltjes en kantoren afrijden om te zien wat er beter kan. Ze kopen een moederbedrijf, een holding, met daaronder allerlei deelnemingen. De werkwijze is dan dat top-down allerlei targets worden gesteld.
Ja, doei !
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Joepie de schreef: wo 13 oktober 2021, 20:39 Het is niet zo dat mensen van Pon alle winkeltjes en kantoren afrijden om te zien wat er beter kan.
Afbeelding
Nou, vanuit Leusden is het maar een klein stukkie fietsen naar Woudenberg om te zien dat dat kantoor toch wel goedkoper moet kunnen :lol:
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 993
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

CANNONNE! :o
Ja, doei !
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Lijkt Natuurmonumenten wel :o
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

En niet te vergeten de Cannondale winkel in Maarsbergen.
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Plaats reactie