Pinkbike het nieuwe GMBN?

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

nielsvk schreef: vr 16 juli 2021, 20:13 We willen allemaal onafhankelijk nieuws maar niemand wil er voor betalen. Het probleem in een notendop.
Niels heeft een punt.

In de vorige eeuw betaalde ik zonder morren 3-4EUR (6-7 gulden :winkie: ) voor een NL of Duits MTB magazine bij de bladenman, en ik heb ook wel flink meer betaald voor een USA magazine. En daar stond ook al advertising in en was er de invloed van de grote merken op de redacties met hun reclame budgetten.

Maar met de opkomst van online content is er een soort van verwachting dat alles wat aangeboden wordt gratis is. En, hoe onlogisch dat natuurlijk is, ook gratis moet zijn en blijven. De handel in persoonsgegevens door online platforms en de eindeloze pop ups komen wel ergens vandaan.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Niets is gratis.

Maar nu wordt een "gratis" dienst opgekocht, puur met de bedoeling om er een betaalde dienst van te maken (of om een "gratis" concurrent uit te schakelen).
Geen goede ontwikkeling vrees ik.
Outside is groot en dit is weer een stapje dichterbij een monopolie positie.

Omgekeerd is Outside zo groot, dat het onafhankelijk zou kunnen opereren.
Met nadruk op zou kunnen...

De tijd zal het leren.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Ach ja, de trend dat grote bedrijven het steeds meer voor het zeggen krijgen in de wereld is al in de jaren 80 in gang gezet. De markt zou alle problemen oplossen. Hierop terug komen is nu vrijwel onmogelijk geworden.

Ik moet toegeven dat ik zelf eigenlijk nauwelijks nog mtb-media volg. Ik heb een fijne mtb en mooie trails in de omgeving en wil gewoon lekker fietsen.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Tja, eerst gingen de bladen kapot doordat je je nieuwtjes ook gratis op het net kon lezen. Nu komt men er achter dat het internet alles behalve gratis is. Een server draait niet op kattenpis. Beetje ten onder gaan aan je eigen succes wellicht? (meer gebruikers dan advertentie inkomsten) wel weer interessant wat er dan met Trailforks gaat gebeuren. (onderdeel pinkbike) Ik heb daar eigenlijk geen bericht over gehad. Ze hebben nu wel een "pro" betaalde account.
◼︎ Go round the outside.
Medico
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 2 november 2012, 04:30
Mijn mountainbike: Carbonda FM 936, on one scandal

Tijgerhaai schreef: zo 18 juli 2021, 00:40 Tja, eerst gingen de bladen kapot doordat je je nieuwtjes ook gratis op het net kon lezen. Nu komt men er achter dat het internet alles behalve gratis is. Een server draait niet op kattenpis. Beetje ten onder gaan aan je eigen succes wellicht? (meer gebruikers dan advertentie inkomsten) wel weer interessant wat er dan met Trailforks gaat gebeuren. (onderdeel pinkbike) Ik heb daar eigenlijk geen bericht over gehad. Ze hebben nu wel een "pro" betaalde account.

Trailforks is nu waardeloos in de gratis variant. Als je een garmin hebt (edge 530 en 830 etc) kan je de trails nog zien, maar verder... Ik maar hopen dat garmin hier ook wat mee doet, want zo is t een zinloze feature.

Ja ik zou een pro abbo kunnen nemen, maar voor 2 weken in t jaar dit voor een jaar af te nemen gaat wat ver.
Vakmanschap is Meesterschap

Carbonda fm 936 viewtopic.php?f=14&t=144187
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik heb een Pro status omdat ik admin Noord-Holland ben. (raar dat ik verder ook geen info krijg) Maar ook via een browser zie je dus geen trails meer?
◼︎ Go round the outside.
Medico
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 2 november 2012, 04:30
Mijn mountainbike: Carbonda FM 936, on one scandal

Tijgerhaai schreef: zo 18 juli 2021, 22:31 Ik heb een Pro status omdat ik admin Noord-Holland ben. (raar dat ik verder ook geen info krijg) Maar ook via een browser zie je dus geen trails meer?
Via browser zie je heel vaag nog wat. Waar eerder je t aan kon klikken en kan plannen, zodat t naar je garmin kon, kan je nu weinig tot niets...armoede troef dus.
Vakmanschap is Meesterschap

Carbonda fm 936 viewtopic.php?f=14&t=144187
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik zit nu op mijn iPad te kijken en daarop zie ik via Safari toch nog alle trails zonder dat ik ingelogd of ingelogd ben geweest op dit ding.

https://www.trailforks.com/region/schoo ... nen-23758/
◼︎ Go round the outside.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Off topic, maar zie klik die link en de root van die locatie is : Netherlands, Limburg, Venlo, Schoorlse duinen?

Gaat wel lukken die te vinden dan.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Nu je het zegt. Zijn ze lekker aan het kutten daar. Dat was uiteraard Noord-Holland. :~
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Hier werkt het nog.
https://www.trailforks.com/trails/map/? ... n=-0.52455
In de browser versie.
Wel gek, als ik de mobile versie kies is het leeg.

Trailtje bekijken werkt ook nog.
https://www.trailforks.com/trails/senda-de-tristan/

Maar downloaden gaat niet meer, m'n (gratis) dag limiet staat op 0 (was 5) :evil:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Nah, iets gaat niet goed. Schoorl zijn alle trails opeens in Limburg. Terwijl Geestmerambacht nog wel in Noord-Holland is. Probeer het te wijzigen krijg ik fout meldingen. Heb het eens in de groep gegooid. En anders is het Exit Trailforks. (dan wel weer zonde van de uren die ik er in heb zitten) Sowieso krijg ik er al een smerige smaak van in de bek. Database is opgebouwd door vrijwilligers, ga je er nu schaamteloos geld voor vragen. bah.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Nou ja, dat bedoel ik dus.
Hadden PB en Traiforks op enig moment bekend gemaakt dat het niet meer gratis kon blijven, dan had ik daar vrede mee.
Maar nu komt er iemand die de boel opkoopt en vervolgens een kassa bij de ingang plaatst.
Voor iedereen die het nog niet door heeft, dat doet hij niet voor ons.

Vergelijk:
Als Outdoor ooit Mountainbike.nl overneemt moeten we dus ook gaan betalen :-{
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 19 juli 2021, 19:48 Vergelijk:
Als Outdoor ooit Mountainbike.nl overneemt moeten we dus ook gaan betalen :-{
Ik neem aan dat mountainbike.nl niet op de al genoemde kattepis draait.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Misschien moeten we dat maar eens gaan doen, kan het moderatorsalaris ook significant omhoog :D

Van nul naar een bedrag waar ik van kan rondkomen lijkt me wel wat :tong
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie