RockShox nieuws

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Ik zie nog steeds 1 rebound knop?

Verder snap ik het gedoe over aanfluiting ook niet zo.. heb met diverse RS vorken gereden en met al die airshafts valt een uitstekend functionerende vork te realiseren. Ik zal de debonair+ met buttercups wel eens proberen in mijn Zeb.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Jurriaan had er meer van verwacht.
En met hem meer mensen.
Nu heeft RS een idee "geleend" en zijn hun vorken weer wat beter geworden.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Beter toch zo dan dat ze baanbrekend innovatief worden en net zo duur als Fox, cane creek etc….

Nu is er een optie op de markt om een nieuwe topvork voor +/- 800,- te rijden, waarvan t onderhoud goed zelf kan en onderdelen over algemeen goed verkrijgbaar zijn.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

... en tenminste voor de huidige generaties een dozijn aan aftermarket onderdelen verkrijgbaar zijn (wat een kwestie van tijd zal zijn) voor zowel veer- (coil conversie, dual positive air chambers, etc...) als demperzijde, mocht je van mening zijn dat de standaard vork niet volstaat en je meer knopjes wilt waar een substantieel deel van de klanten waarschijnlijk toch niet op zit te wachten.

Oh, en standaard telemetrie zou ook leuk zijn (de echte, met positiesensoren) om recreatief met de remmen erop de heuvel af te rollen; hoe moet je het anders afgesteld krijgen... :bier:
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

paulus1981 schreef: za 28 mei 2022, 13:48 Ik zie nog steeds 1 rebound knop?
Ik ook.

Ik had verwacht dat RS meer zou aansluiten bij Fox en dus ook met HSR zou komen.

Of de Charger nu dan eindelijk behoorlijk functioneert én een goed afstelbereik gaat hebben moeten we afwachten.
En dan verder afwachten dan de geijkte bladen en sites die het al gauw goed vinden.

(met de Charger1 was ansig weinig mis, enkel dan dat RS met de tuning de bocht uit gevlogen was. En met de Charger2 en Charger2.1 niet in staat gebleken was om weer terug in de bochten te komen).
paulus1981 schreef: za 28 mei 2022, 20:23 Beter toch zo dan dat ze baanbrekend innovatief worden en net zo duur als Fox, cane creek etc….

Bij elke nieuwe Debonair zei RS dat het lek boven was. Dan hoef je niet elke keer weer te zeggen als de Debonair goed is. Negatieve luchtkamer vergroot dan weer verkleintje. Nu bij de Zeb vergroot naar idee van Vorsprung maar bij de Pike en Lyrik niet.

RS heeft het weer over de dimple die veranderd is. Dat was toch opgelost met versie C1.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Fox sues SRAM over bleed valves on 2023 Rockshox suspension forks

https://bikerumor.com/fox-sues-sram-roc ... ed-valves/
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie