Scott Spark 2022

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gesloten
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1940
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Nespresso schreef: vr 15 oktober 2021, 09:22 Toch wel "grappig" dat dit vrijwel allemaal over de Spark RC gaat. Nu mag dat best het paradepaardje van Scott zijn, maar ik vraag me af of dat wereldwijd wel het meest verkochte model is. Voor mijn gevoel koopt elke consument buiten de lage landen een trailbike, dus ofwel de niet-RC Spark of een Genius. Ben benieuwd of dat levertijdendrama ook voor de Genius geldt.

(In het Specialized topic blijft het overigens opvallend stil over levertijden 8) )
ja dat klopt wel denk ik.. in NL zijn we (door het gebrek aan hoogte en ruwe natuur) vrij XC gericht.
Er zijn ook gewoon genoeg merken die geen XC model in hun lineup hebben, en beginnen bij Trail of AM.

Hier koopt 90% een XC fiets (fully meestal afhankelijk van budget), terwijl buitenlanders misschien alleen naar XC modellen kijken als ze ook voor XC races gebruikt gaan worden. (misschien los van low budget fietsen, die misschien gewoon een eigen low budget categorie moeten hebben en niet perse in XC moeten vallen..)

Ooit zullen we toch wel weer normale levertijden gaan zien... ??
jote580
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: di 10 april 2018, 19:18

Ik kan mijn Scott Spark RC AXS Team maat L woensdag ophalen en nee het is geen testfiets. Gewoon strak uit de doos. Vandaag wezen kijken. Een maand geleden op goed geluk een Scott dealer opgebeld en hij heeft voor elkaar gekregen.

Hij zei dat ik heel veel geluk heb gehad. Precies op het juiste moment en juiste plaats.
ScSpark2022
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: za 25 september 2021, 12:51
Mijn mountainbike: Scott Scale

jote580 schreef: vr 15 oktober 2021, 13:09 Ik kan mijn Scott Spark RC AXS Team maat L woensdag ophalen en nee het is geen testfiets. Gewoon strak uit de doos. Vandaag wezen kijken. Een maand geleden op goed geluk een Scott dealer opgebeld en hij heeft voor elkaar gekregen.

Hij zei dat ik heel veel geluk heb gehad. Precies op het juiste moment en juiste plaats.
Klinkt hoopvol 😀
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2228
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

jote580 schreef: vr 15 oktober 2021, 13:09 Ik kan mijn Scott Spark RC AXS Team maat L woensdag ophalen en nee het is geen testfiets. Gewoon strak uit de doos. Vandaag wezen kijken. Een maand geleden op goed geluk een Scott dealer opgebeld en hij heeft voor elkaar gekregen.

Hij zei dat ik heel veel geluk heb gehad. Precies op het juiste moment en juiste plaats.
100% een doorgeleverde testbike (wat niet wil zeggen dat ie ook uit de doos is gehaald en getest is). Daar zijn al een aantal dealers in de EU voor op de vingers getikt omdat dat pas is toegestaan na 1/11. En er is verder gewoon nog niks geleverd.

Hoop wel voor je dat het geen non-EU grijze import is en dat je een officieel verkooppunt hebt.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
jote580
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: di 10 april 2018, 19:18

Har77 schreef: vr 15 oktober 2021, 14:43
jote580 schreef: vr 15 oktober 2021, 13:09 Ik kan mijn Scott Spark RC AXS Team maat L woensdag ophalen en nee het is geen testfiets. Gewoon strak uit de doos. Vandaag wezen kijken. Een maand geleden op goed geluk een Scott dealer opgebeld en hij heeft voor elkaar gekregen.

Hij zei dat ik heel veel geluk heb gehad. Precies op het juiste moment en juiste plaats.
100% een doorgeleverde testbike (wat niet wil zeggen dat ie ook uit de doos is gehaald en getest is). Daar zijn al een aantal dealers in de EU voor op de vingers getikt omdat dat pas is toegestaan na 1/11. En er is verder gewoon nog niks geleverd.

Hoop wel voor je dat het geen non-EU grijze import is en dat je een officieel verkooppunt hebt.


Officiële Scott dealer
bertp
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: za 27 juli 2013, 17:10

Nog nergens geleverd maar al wel gestolen aan tt🤦‍♂️

https://www.facebook.com/groups/mtbteko ... 7715355170
ScSpark2022
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: za 25 september 2021, 12:51
Mijn mountainbike: Scott Scale

bertp schreef: ma 18 oktober 2021, 21:42 Nog nergens geleverd maar al wel gestolen aan tt🤦‍♂️

https://www.facebook.com/groups/mtbteko ... 7715355170
Man. Dan ga je wel even stuk als je dat overkomt. Dat gaat dus standaard een slot meenemen worden bij de verschillende ritjes.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2228
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

bertp schreef: ma 18 oktober 2021, 21:42 Nog nergens geleverd maar al wel gestolen aan tt🤦‍♂️

https://www.facebook.com/groups/mtbteko ... 7715355170
Dat zal de testfiets van zn dealer zijn......leg dat dan maar eens uit.....
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
ScSpark2022
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: za 25 september 2021, 12:51
Mijn mountainbike: Scott Scale

Har77 schreef: di 19 oktober 2021, 10:16
bertp schreef: ma 18 oktober 2021, 21:42 Nog nergens geleverd maar al wel gestolen aan tt🤦‍♂️

https://www.facebook.com/groups/mtbteko ... 7715355170
Dat zal de testfiets van zn dealer zijn......leg dat dan maar eens uit.....
:o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2228
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

ScSpark2022 schreef: di 19 oktober 2021, 10:06
bertp schreef: ma 18 oktober 2021, 21:42 Nog nergens geleverd maar al wel gestolen aan tt🤦‍♂️

https://www.facebook.com/groups/mtbteko ... 7715355170
Man. Dan ga je wel even stuk als je dat overkomt. Dat gaat dus standaard een slot meenemen worden bij de verschillende ritjes.
Dat is toch al jaren zo. Je kan nergens welke willekeurige bike dan ook onbewaakt neerzetten. De roversclubjes weten inmiddels de evenementen ook te vinden.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 491
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Het is geen testfiets maar eigendom!!
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1940
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

shit schreef: di 19 oktober 2021, 12:25 Het is geen testfiets maar eigendom!!
of het is wel een testfiets en is eigendom van de shop en uitgeleend aan een klant.. (dan heb je geen gelijk)

of het is een dealer die zijn "test" fiets al heeft verkocht en dan is het eigendom van de klant. en was het een test fiets, (dan heb je een beetje gelijk, is/was...)

of het is een bijzondere dealer die al een "niet test" fiets heeft kunnen verkopen (dan heb je gelijk)
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Als het een testfiets is/was dan zou deze persoon er toch geen €1000 beloning voor over hebben?
Een dealer zal neem ik aan wel een verzekering hebben tegen diefstal.
wolf75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: wo 18 september 2013, 09:53
Mijn mountainbike: Scott Spark 940

Uuuuh, wie laat zo'n fiets alleen achter bij het inschrijven? 🤔
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16700
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

massen schreef: di 19 oktober 2021, 16:15 Als het een testfiets is/was dan zou deze persoon er toch geen €1000 beloning voor over hebben?
Een dealer zal neem ik aan wel een verzekering hebben tegen diefstal.
Ik neem aan dat een verzekeraar niet uitkeert als de fiets zonder (goedgekeurd) slot alleen gelaten is?
Iets wat ik overigens nooit zou doen. Er ging een zwaar slot omheen, er bleef een maat bij de fietsen, of ik deed niet mee met de tocht, maar no way dat ik een fiets van zoveel geld achter liet. Nog geen minuut.
(en de optie met het slot zou me ook niet echt gerust stellen).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gesloten