Scott Spark 2022

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gesloten
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1940
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

bouwpakket schreef: wo 13 oktober 2021, 14:46
Prulleman schreef: wo 13 oktober 2021, 13:40

lekker dagje om een fiets te lenen :D
wat een slijtage slag was dat zeg..
Dat zei ik ook voordat hij ermee op pad ging! In ieder geval een mooie test van de afgeschermde demper. Ik zal eens bij hem navragen hoe de Spark eruit zag na de rit. En of hij nog wat gehoord had van de rijwielzaak
Dat is wel interessant ja! laat maar ff weten hier hoe het met de demper gesteld was en hoe die hele constructie er van binnen uit zag
wolf75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: wo 18 september 2013, 09:53
Mijn mountainbike: Scott Spark 940

ScSpark2022 schreef: wo 13 oktober 2021, 10:52
wolf75 schreef: di 12 oktober 2021, 22:22 Ik geloof er niet echt meer in dat ik hem voor 1 November ga krijgen waar ze me voor een paar weken terug voor belde.
Geef niet op @wolf75. Wie weet krijg je gewoon een belletje binnenkort. Ik blijf hopen :)
Hopen kan altijd........ je hoort of ziet in Nederland nergens wat over de Spark, dus lijkt me sterk dat er binnen nu en 2 weken beweging in gaat komen.
Vreemde is dat de motivatie om met met mijn huidige Spark op pad te gaan ook zwaar gedaald is.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2228
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

wolf75 schreef: wo 13 oktober 2021, 20:19
ScSpark2022 schreef: wo 13 oktober 2021, 10:52

Geef niet op @wolf75. Wie weet krijg je gewoon een belletje binnenkort. Ik blijf hopen :)
Hopen kan altijd........ je hoort of ziet in Nederland nergens wat over de Spark, dus lijkt me sterk dat er binnen nu en 2 weken beweging in gaat komen.
Vreemde is dat de motivatie om met met mijn huidige Spark op pad te gaan ook zwaar gedaald is.
Zoals ik al eerder zei: er zijn nog steeds geen levertijden en er is nog nergens in Europa een Spark geleverd muv de testfietsen en pro fietsen. Er is deze week een mailing uitgegaan naar alle dealers met daarin nogmaals de boodschap dat men er naar streeft om zsm voor alle 2022 fietsen met een realistische leverdatum te komen. Tot op heden is dat echter het enige 'nieuws'. Dealers die gaan bellen om leverdata te bevestigen zijn niet erg handig bezig, tenzij ze hun testfiets hebben gereserveerd voor een bepaalde klant, die mogen na 1/11 verkocht worden. Dus als Wolf75 een Team Issue AXS of 910 heeft besteld die nu bij z'n dealer in de showroom als 'test'bike staat kan het zomaar zijn dat ie wel op 1/11 een fiets heeft. In alle andere gevallen gaat die kans (vooralsnog) nihil zijn.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
lapinou
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: do 14 oktober 2021, 09:12

Is er al nieuws over de levertijd van framesets?
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2228
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

lapinou schreef: do 14 oktober 2021, 09:15 Is er al nieuws over de levertijd van framesets?
Nee. GEEN ENKEL nieuws over levertijden whatsoever.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
lapinou
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: do 14 oktober 2021, 09:12

ok... Tijdens Roc d'Azur was er een wedstrijd met de Spark RC Team Red als hoofdprijs, was daar vermeld dat de winnaar in November zijn Spark krijgt.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2228
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

lapinou schreef: do 14 oktober 2021, 09:35 ok... Tijdens Roc d'Azur was er een wedstrijd met de Spark RC Team Red als hoofdprijs, was daar vermeld dat de winnaar in November zijn Spark krijgt.
Dat zou zomaar kunnen. Maar dat zijn geen 'voorraadfietsen'. Er zijn wel her en der fietsen bij de diverse subsidiaries, maar dat zijn veelal showroomsamples. Geen bulk volume voor doorlevering.

Kan ook nog zijn dat de organisatie daar ook een dealer heeft die de info niet goed interepreteerde :wink:
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
lapinou
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: do 14 oktober 2021, 09:12

Har77 schreef: do 14 oktober 2021, 09:48Kan ook nog zijn dat de organisatie daar ook een dealer heeft die de info niet goed interepreteerde :wink:
Nee, wedstrijd was op een franse scott-sports.com pagina... Was vermeld dat de fiets naar onze dichtbijste officiële dealer in November door Scott verstuurd is.
wolf75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: wo 18 september 2013, 09:53
Mijn mountainbike: Scott Spark 940

Har77 schreef: do 14 oktober 2021, 08:55
wolf75 schreef: wo 13 oktober 2021, 20:19

Hopen kan altijd........ je hoort of ziet in Nederland nergens wat over de Spark, dus lijkt me sterk dat er binnen nu en 2 weken beweging in gaat komen.
Vreemde is dat de motivatie om met met mijn huidige Spark op pad te gaan ook zwaar gedaald is.
Zoals ik al eerder zei: er zijn nog steeds geen levertijden en er is nog nergens in Europa een Spark geleverd muv de testfietsen en pro fietsen. Er is deze week een mailing uitgegaan naar alle dealers met daarin nogmaals de boodschap dat men er naar streeft om zsm voor alle 2022 fietsen met een realistische leverdatum te komen. Tot op heden is dat echter het enige 'nieuws'. Dealers die gaan bellen om leverdata te bevestigen zijn niet erg handig bezig, tenzij ze hun testfiets hebben gereserveerd voor een bepaalde klant, die mogen na 1/11 verkocht worden. Dus als Wolf75 een Team Issue AXS of 910 heeft besteld die nu bij z'n dealer in de showroom als 'test'bike staat kan het zomaar zijn dat ie wel op 1/11 een fiets heeft. In alle andere gevallen gaat die kans (vooralsnog) nihil zijn.
Vanmiddag nog effe bij de dealer geweest om een beschermset (folie) van Syncros speciaal voor de nieuwe Spark bedoeld te bekijken. Nog effe geïnformeerd hoe het zat met de levering. Toevallig had hij gisteren nog een vertegenwoordiger van Scott gesproken. Scott was nog steeds afhankelijk van toeleveranciers en mijn dealer moest toch wel toegeven dat het waarschijnlijk wel later werd dan 1 November. Kon zomaar half November worden. Ik heb tegen hem gezegd dat ik al blij ben als het nog dit jaar is. Zoals ik al eerder zei. Ik geloof er niet zo erg meer in. Ik heb trouwens een RC Comp besteld met een upgrade naar GX en misschien een andere vork erin als dat mogelijk is.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2228
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

wolf75 schreef: do 14 oktober 2021, 19:52
Har77 schreef: do 14 oktober 2021, 08:55

Zoals ik al eerder zei: er zijn nog steeds geen levertijden en er is nog nergens in Europa een Spark geleverd muv de testfietsen en pro fietsen. Er is deze week een mailing uitgegaan naar alle dealers met daarin nogmaals de boodschap dat men er naar streeft om zsm voor alle 2022 fietsen met een realistische leverdatum te komen. Tot op heden is dat echter het enige 'nieuws'. Dealers die gaan bellen om leverdata te bevestigen zijn niet erg handig bezig, tenzij ze hun testfiets hebben gereserveerd voor een bepaalde klant, die mogen na 1/11 verkocht worden. Dus als Wolf75 een Team Issue AXS of 910 heeft besteld die nu bij z'n dealer in de showroom als 'test'bike staat kan het zomaar zijn dat ie wel op 1/11 een fiets heeft. In alle andere gevallen gaat die kans (vooralsnog) nihil zijn.
Vanmiddag nog effe bij de dealer geweest om een beschermset (folie) van Syncros speciaal voor de nieuwe Spark bedoeld te bekijken. Nog effe geïnformeerd hoe het zat met de levering. Toevallig had hij gisteren nog een vertegenwoordiger van Scott gesproken. Scott was nog steeds afhankelijk van toeleveranciers en mijn dealer moest toch wel toegeven dat het waarschijnlijk wel later werd dan 1 November. Kon zomaar half November worden. Ik heb tegen hem gezegd dat ik al blij ben als het nog dit jaar is. Zoals ik al eerder zei. Ik geloof er niet zo erg meer in. Ik heb trouwens een RC Comp besteld met een upgrade naar GX en misschien een andere vork erin als dat mogelijk is.
De vertegenwoordiger gaat never nooit verkondigen dat 'het half november wordt', simpelweg omdat de vertegenwoordiger ook geen info heeft. Neem van mij aan dat zulke uitspraken op dit moment absoluut niet gedaan worden. Er is gewoonweg geen info momenteel over wat voor levertijden dan ook. Dealers die claimen dat een bepaalde fiets op een bepaald moment binnenkomt praten voor hun beurt. Beter geven ze ook gewoon aan 'jullie' aan dat er op dit moment niets bekend is: dat is namelijk ook wat ze geadviseerd wordt.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10359
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

@Harr, 'we' zijn al 26 pagina's bezig met 'geen nieuws' over leverdata, en je boodschap wil maar niet duidelijk worden bij velen, 'hoe frustrerend'.
Je zit erg dicht bij het vuur, blijkt wel, hoe dicht erop/erin weet ik ook niet.

Als de fiets wel 'echt' leverbaar wordt lijkt me dat een mooie om in de topic titel te vermelden, 'Scott Spark 2022 - Leverbaar!'.
Zouden we het topic nu kunnen gebruiken voor echte nieuwtjes, reviews, evt ervaringen met testfietsen, etc.
Vrees echter dat we nog wel 20 pagina's doorgaan met 'geen nieuws over levertijden'...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2228
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

aurelius schreef: vr 15 oktober 2021, 08:37 @Harr, 'we' zijn al 26 pagina's bezig met 'geen nieuws' over leverdata, en je boodschap wil maar niet duidelijk worden bij velen, 'hoe frustrerend'.
Je zit erg dicht bij het vuur, blijkt wel, hoe dicht erop/erin weet ik ook niet.

Als de fiets wel 'echt' leverbaar wordt lijkt me dat een mooie om in de topic titel te vermelden, 'Scott Spark 2022 - Leverbaar!'.
Zouden we het topic nu kunnen gebruiken voor echte nieuwtjes, reviews, evt ervaringen met testfietsen, etc.
Vrees echter dat we nog wel 20 pagina's doorgaan met 'geen nieuws over levertijden'...
Ach, het Canyon topic is al een paar 100 pagina's gevuld met teksten van dezelfde strekking toch, dus er valt nog wat in te halen ;-)
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10359
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Helemaal gelijk :winkie: :-q !
Ik heb een jaar of 3 geleden ooit een in juni bestelde Scott Spark RC WC ooit in maart erop maar weer 'afgezegd', waarbij een LBS steeds zei 'over 1-2 mnd komt 'ie echt', etc. Zo ben ik toen zelf toen (weer) op een Lux beland.
Desalniettemin, sterkte!
Aan de fiets zelf ligt het niet :-q .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Har77 schreef: vr 15 oktober 2021, 08:54 Ach, het Canyon topic is al een paar 100 pagina's gevuld met teksten van dezelfde strekking toch, dus er valt nog wat in te halen ;-)
Dat klopt, enkel is dat topic begonnen in 2017 over MY2018 en dit topic in 2021 over MY2022.
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1555
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Toch wel "grappig" dat dit vrijwel allemaal over de Spark RC gaat. Nu mag dat best het paradepaardje van Scott zijn, maar ik vraag me af of dat wereldwijd wel het meest verkochte model is. Voor mijn gevoel koopt elke consument buiten de lage landen een trailbike, dus ofwel de niet-RC Spark of een Genius. Ben benieuwd of dat levertijdendrama ook voor de Genius geldt.

(In het Specialized topic blijft het overigens opvallend stil over levertijden 8) )
carbon bike, titanium collarbone...
Gesloten