Scott Spark 2022

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gesloten
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

koenhuntjens schreef: di 30 november 2021, 15:14
Ik heb geprobeerd op verzoek van Scott om mijn oud X01 boost crank te plaatsen met een 0mm kettingblad. Qua clearance kan het in combinatie met 34t oval blad maar het is krap. Daarnaast geen aanrader omdat de crankarmen meer naar binnen staan en vervolgens je schoenen potentieel tegen de achterbrug laten komen.

Dan was mijn vermoeden gebaseerd op theorie toch juist.....

Goed dat je het proefondervindelijk hebt vastgesteld ;-)
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
ScSpark2022
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: za 25 september 2021, 12:51
Mijn mountainbike: Scott Scale

koenhuntjens schreef: di 30 november 2021, 15:14 Afbeelding

Ook een van de gelukkige met een Spark 2022 Comp :-D Kleur soms zwart, blauw of paars. Aanrader!

Hope/DT421 setje en X01 AXS groep van mijn oude spark erop gezet.

Ik heb geprobeerd op verzoek van Scott om mijn oud X01 boost crank te plaatsen met een 0mm kettingblad. Qua clearance kan het in combinatie met 34t oval blad maar het is krap. Daarnaast geen aanrader omdat de crankarmen meer naar binnen staan en vervolgens je schoenen potentieel tegen de achterbrug laten komen. Ik heb gekozen om oud crank te verkopen en nieuw x01 te bestellen bij bikecomponents (levertijd maart 2022).

Nu maar opzoek naar de kussentjes van @nochain want mijn eerste lakputje door die twinloc shifter is een feit :(

Mijn oude Spark staat tevens te koop op dit forum met de onderdelen van deze Spark;)
Heel mooi exemplaar! Veel plezier!
Exision
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 1 november 2009, 16:12
Mijn mountainbike: mist een gashendel..

Har77 schreef: di 30 november 2021, 15:49
koenhuntjens schreef: di 30 november 2021, 15:14
Ik heb geprobeerd op verzoek van Scott om mijn oud X01 boost crank te plaatsen met een 0mm kettingblad. Qua clearance kan het in combinatie met 34t oval blad maar het is krap. Daarnaast geen aanrader omdat de crankarmen meer naar binnen staan en vervolgens je schoenen potentieel tegen de achterbrug laten komen.

Dan was mijn vermoeden gebaseerd op theorie toch juist.....

Goed dat je het proefondervindelijk hebt vastgesteld ;-)
Ik ga mijn DUB XX1 crank ook verkopen om die reden. Als het goed is past mijn Power2Max op een NX Eagle GX superboost crank die ik heb laten bestellen.
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Prachtige bikes de nieuwe Sparks. De weinige gelukkigen die deze hebben kunnen bemachtigen zouden min of meer wel verplicht een SYS moeten aanmaken. Dan heeft de rest ook wat om naar te kijken :-D
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Ja zeker fraaie bikes die ik hier voorbij zie komen. :-q

Alleen…misschien is het vloeken in de (Scott) kerk maar worden ze tegenwoordig standaard met skinwalls geleverd - en ben ik dan de enige die dat niet echt mooi vind? :oops: :winkie:
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Wiel-Maat schreef: di 30 november 2021, 19:48 Ja zeker fraaie bikes die ik hier voorbij zie komen. :-q

Alleen…misschien is het vloeken in de (Scott) kerk maar worden ze tegenwoordig standaard met skinwalls geleverd - en ben ik dan de enige die dat niet echt mooi vind? :oops: :winkie:
Ja ! :winkie:
koenhuntjens
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: vr 8 februari 2008, 21:26
Mijn mountainbike: Scott Spark RC Comp 2022

aurelius schreef: di 30 november 2021, 15:16 Zo, bofkont Koen, mooi :-q ! Bij Framed besteld?
En nou maar afdalen :winkie: !!
Jazeker. Geluk gehad dat Framed nog een maatje L kon ruilen voor een M! :-D
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

gijsje schreef: di 30 november 2021, 21:02
Wiel-Maat schreef: di 30 november 2021, 19:48 Ja zeker fraaie bikes die ik hier voorbij zie komen. :-q

Alleen…misschien is het vloeken in de (Scott) kerk maar worden ze tegenwoordig standaard met skinwalls geleverd - en ben ik dan de enige die dat niet echt mooi vind? :oops: :winkie:
Ja ! :winkie:
Hmm….Ik geloof er niks van. ;)
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Ik vind er ook niks aan hoor.
Maar ja als je hele fiets al saai zwart maakt dan moet je toch nog iets doen om dat ding op te laten vallen.
Ze maken best leuke gekleurde frames dus daar ligt het niet aan.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Wiel-Maat schreef: di 30 november 2021, 19:48 Ja zeker fraaie bikes die ik hier voorbij zie komen. :-q

Alleen…misschien is het vloeken in de (Scott) kerk maar worden ze tegenwoordig standaard met skinwalls geleverd - en ben ik dan de enige die dat niet echt mooi vind? :oops: :winkie:
Alleenb de rc comp, de witte rc pro (in real live de mooiste in de line-up wat mij betreft) en 1 van de 900 modellen.

(zou wellicht nog kunnen dat sommige bikes anders gespec'd uit de fabriek gaan komen ivm schaarste in parts, maar daar heb ik nog geen zicht op)
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4286
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

koenhuntjens schreef: di 30 november 2021, 15:14

Ik heb geprobeerd op verzoek van Scott om mijn oud X01 boost crank te plaatsen met een 0mm kettingblad. Qua clearance kan het in combinatie met 34t oval blad maar het is krap. Daarnaast geen aanrader omdat de crankarmen meer naar binnen staan en vervolgens je schoenen potentieel tegen de achterbrug laten komen. Ik heb gekozen om oud crank te verkopen en nieuw x01 te bestellen bij bikecomponents (levertijd maart 2022).
Ik snap dit even niet....... Boost is Boost. Dan ga je met een nieuwe crank toch niet voorkomen dat je schoenen de achterbrug raken?
Of is de Q gewoon anders, dan snap ik het, maar die keuze heb ik niet meer gezien na XX

Waarom geen losse crank?
https://r2-bike.com/SRAM-XX1-Eagle-DUB- ... der-175-mm

Daar kan je ook gewoon tandwielen op schroeven, zei het iets beperkter.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Cube-Elite schreef: wo 1 december 2021, 10:21
koenhuntjens schreef: di 30 november 2021, 15:14

Ik heb geprobeerd op verzoek van Scott om mijn oud X01 boost crank te plaatsen met een 0mm kettingblad. Qua clearance kan het in combinatie met 34t oval blad maar het is krap. Daarnaast geen aanrader omdat de crankarmen meer naar binnen staan en vervolgens je schoenen potentieel tegen de achterbrug laten komen. Ik heb gekozen om oud crank te verkopen en nieuw x01 te bestellen bij bikecomponents (levertijd maart 2022).
Ik snap dit even niet....... Boost is Boost. Dan ga je met een nieuwe crank toch niet voorkomen dat je schoenen de achterbrug raken?
Of is de Q gewoon anders, dan snap ik het, maar die keuze heb ik niet meer gezien na XX

Waarom geen losse crank?
https://r2-bike.com/SRAM-XX1-Eagle-DUB- ... der-175-mm

Daar kan je ook gewoon tandwielen op schroeven, zei het iets beperkter.
De nieuwe SRAM cranks zijn voor 55mm chain line.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
lapinou
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: do 14 oktober 2021, 09:12

Ja, de spindle is 6mm langer dan een gewone DUB spindle. Die noemen ze "DUB wide"...
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4286
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

lapinou schreef: wo 1 december 2021, 11:56 Ja, de spindle is 6mm langer dan een gewone DUB spindle. Die noemen ze "DUB wide"...
Jesus, goed verhaal weer. Lang leve de standaard....... :o
Maar dan is ie duidelijk iig
lapinou
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: do 14 oktober 2021, 09:12

Zie hier: https://r2-bike.com/SRAM-XX1-Eagle-DUB- ... rey-175-mm
Spindle is zwart met een "DUB wide" inschrijving :wink:
Gesloten