Scott Spark 2022

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gesloten
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Har77 schreef: vr 21 januari 2022, 17:07
Torsten schreef: vr 21 januari 2022, 16:27 Ik zie op MP dat MTBHeeze een nieuwe lading krijgt rond 25 maart. En dat 1 maart de testfietsen in de verkoop gaan. Voor wie er op zoek is. Ik ken deze verkopende partij niet.
Geen dealer, grijze import, je bent 2e eigenaar als je daar koopt en dus....geen garantie. Factuur is niets waard.
Hiermee impliceert je dat niet de fietsenmaker, maar de fabrikant garantie verleent aan de consument.
Dat is niet hoe het in de wet geregeld is.
Erg laf dat dit in fietsenland wel telkens gebeurt.
Tegelijkertijd snap ik ook wel dat een off.dealer wat meer kan betekenen dan een grijze verkoper.
(maar ervaringen in het verleden (in mijn directe omgeving) met de Scott garantie waren nu ook niet bepaald jubel verhalen, dus of dat iets waard is?)

Maar dit terzijde.
Van dit hele topic schieten de tranen in m'n broek.
Maar blijkbaar heet Scott eenzelfde status als Specialized bereikt en komen ze overal mee weg.

Ondertussen rijdt een fietsmaat van mij alweer ruim een half jaar op zo'n gebakje.
Ongeveer vanaf het moment dat Lars hier in de 2e post wat plaatjes liet zien.
Geen idee hoe dat hier geregeld is, maar waarschijnlijk een geval van pesetas en goede kennissen :bier:

Sinds ik een e-bike heb kan ik m weer bijhouden :lol:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Alleen is mtb-heeze ook geen fietsenmaker/fietsenwinkel.
Dus koop je inderdaad een 2e hands fiets en ben je op fabrieksgarantie of coulance aangewezen.

Op hun site staat: bij ons koop je met fabrieksgarantie
Alleen heb je die bij Scott dus niet.

https://www.mtbheeze.com/merchandise-1
Ververs
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 8 november 2021, 14:38

At1 schreef: zo 23 januari 2022, 15:36 Iets voor jou Shit?

https://bikaroo.nl/fiets/scott/1194/202 ... -issue-axs
Blijkt een vage club te zijn die je deze Spark kan leveren vanuit hun fietsenzaak in Turkey :~
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Ververs schreef: zo 23 januari 2022, 18:40
At1 schreef: zo 23 januari 2022, 15:36 Iets voor jou Shit?

https://bikaroo.nl/fiets/scott/1194/202 ... -issue-axs
Blijkt een vage club te zijn die je deze Spark kan leveren vanuit hun fietsenzaak in Turkey :~
Oh zover had ik niet gekeken, zag alleen maar Amsterdam.
Maar vaag gedoe daar zou ik me voor dat geld ook niet aan wagen.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 23 januari 2022, 16:23
Har77 schreef: vr 21 januari 2022, 17:07

Geen dealer, grijze import, je bent 2e eigenaar als je daar koopt en dus....geen garantie. Factuur is niets waard.
Hiermee impliceert je dat niet de fietsenmaker, maar de fabrikant garantie verleent aan de consument.
Dat is niet hoe het in de wet geregeld is.
Erg laf dat dit in fietsenland wel telkens gebeurt.
Tegelijkertijd snap ik ook wel dat een off.dealer wat meer kan betekenen dan een grijze verkoper.
(maar ervaringen in het verleden (in mijn directe omgeving) met de Scott garantie waren nu ook niet bepaald jubel verhalen, dus of dat iets waard is?)

Maar dit terzijde.
Van dit hele topic schieten de tranen in m'n broek.
Maar blijkbaar heet Scott eenzelfde status als Specialized bereikt en komen ze overal mee weg.

Ondertussen rijdt een fietsmaat van mij alweer ruim een half jaar op zo'n gebakje.
Ongeveer vanaf het moment dat Lars hier in de 2e post wat plaatjes liet zien.
Geen idee hoe dat hier geregeld is, maar waarschijnlijk een geval van pesetas en goede kennissen :bier:

Sinds ik een e-bike heb kan ik m weer bijhouden :lol:
Heel simpel: grijze handelaar kan geen beroep op garantie doen bij een merk. Fabrikant geeft vrijwillige garantie aan de consument en ontzorgt dus de OFFICIELE dealer in zijn VERPLICHTING.
Maar....koop jij bij een grijze dealer, of een mp clown zonder kvk en btw nummer voor een bedrijf in de fietsenbrache, dan zal hij op 1 of andere manier de originele officiele verkoper moeten verzoeken om een claim te maken bij het merk. Heel simpel: de merken zien dat als fraude, want er is geen sprake van 1e eigenaar, noch van verkoop aan consument door officiele partner. En vooral dat laatste is doorslaggevend, omdat er ofwel sprake is van factuur van 2e eigenaar (waardeloos) ofwel sprake van factuur die niet afkomstig is van degene die de fiets daadwerkelijk afgeleverd heeft (fraude).
Eigen risico om daar een nieuwe bike voor de volle mep te kopen. Gaat het mis, dan staan zowel deze MP handelaar als de originele dealer op de radar en....geen garantie.
Simpelweg stukje kwaliteits- en distributieborging.

Overigens bij deze mijn laatste bijdrage in DIT topic: niks nieuws meer te melden...fietsen zijn gelanceerd...specs zijn bekend...niks meer of minder dan wachten nu voor degenen die besteld hebben....en ik ga wat anders doen na komende week. Voor de hobby blijf ik uiteraard wel gewoon op het forum.

Hasta la Vista 😎
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Har77, bedankt voor je bijdragen en succes met je nieuwe baan.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3456
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Har77 schreef: vr 21 januari 2022, 17:07
Torsten schreef: vr 21 januari 2022, 16:27 Ik zie op MP dat MTBHeeze een nieuwe lading krijgt rond 25 maart. En dat 1 maart de testfietsen in de verkoop gaan. Voor wie er op zoek is. Ik ken deze verkopende partij niet.
Geen dealer, grijze import, je bent 2e eigenaar als je daar koopt en dus....geen garantie. Factuur is niets waard.
Toch tranentrekkend dat dit soort bedrijven hun handen wel op wat fietsen kunnen krijgen en offiele dealers gewoon niks krijgen.
De Spark is zeker de nieuwe Epic; maakt geen fuck uit hoe duur die is, men moet en zal hem hebben….
Bicycle, bicycle, bicycle
2-dirty
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: zo 26 september 2010, 13:33
Mijn mountainbike: heeft 2 wielen en een stuur

https://www.facebook.com/groups/111547 ... 906240862/

Er is al eentje eerder langsgekomen hier, maar toch schrik ik hier wel van omdat het geen op zich zelf staand iets lijkt te zijn.

De link zit achter een gesloten fb groep.
Het gaat om een gescheurd frame door de losgekomen demper schroef.
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Dit is al besproken en toegelicht.
Je hoeft hier niet bang voor te zijn, deze problemen zijn niet meer aan de orde.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
wolf75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: wo 18 september 2013, 09:53
Mijn mountainbike: Scott Spark 940

At1 schreef: zo 23 januari 2022, 22:12 Dit is al besproken en toegelicht.
Je hoeft hier niet bang voor te zijn, deze problemen zijn niet meer aan de orde.
Hoe zijn die problemen opgelost? Mijn RC Comp heeft ondertussen de eerste beurt gehad. Mag ik er vanuit gaan dat er een modificatie is geweest of moet ik hier nog navraag over doen?
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Het ging om een aanhaalmoment van 1 van de bouten van de demper dit moest 15nm ipv 10nm zijn.
Als het goed is heeft jouw fiets dit probleem niet, ff navragen bij je fm is natuurlijk een kleine moeite.
Ik heb zelf een rc team black, ik vraag het natuurlijk zelf ook na bij de beurt, voorkomen is beter dan genezen. De frames zijn natuurlijk ook schaars :D
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

wolf75 schreef: zo 23 januari 2022, 22:34
At1 schreef: zo 23 januari 2022, 22:12 Dit is al besproken en toegelicht.
Je hoeft hier niet bang voor te zijn, deze problemen zijn niet meer aan de orde.
Hoe zijn die problemen opgelost? Mijn RC Comp heeft ondertussen de eerste beurt gehad. Mag ik er vanuit gaan dat er een modificatie is geweest of moet ik hier nog navraag over doen?
Ik zal dit dan wel nog even nader toelichten:

De modificatie was alleen nodig voor de RC Team Issue AXS en de 910 uit de TESTSERIE die geassembleerd zijn in TAIWAN.
Alle dealers hebben nog voor het embargo voor verkoop van specifiek deze TESTfietsen bericht gehad dat er een modificatie moest plaatsvinden. En die hield niets meer in dan het vastzetten van de shock bolt op 15Nm ipv op de 10nm die op de bout staat gelaserd.

DE ANDERE MODELLEN HEBBEN DE JUISTE BOUT, EN HET JUISTE MOMENT AF FABRIEK MEEGEKREGEN.

De problemen die je nu online ziet, zijn dus fietsen die door buiten de lijntjes kleurende dealers zijn doorgeleverd aan consumenten of grijze beunhazen voor einde embargo, of bikes die zijn uitgeleverd door dealers die de berichten van hun leveranciers niet lezen.

Har77 out :wink:
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 496
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Harr 77 kun jij niet regelen dat ik de fiet niet eerder krijg . :D
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 496
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

shit schreef: ma 24 januari 2022, 10:40 Harr 77 kun jij niet regelen dat ik de fiets niet eerder krijg . :D
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

shit schreef: ma 24 januari 2022, 10:40 Harr 77 kun jij niet regelen dat ik de fiet niet eerder krijg . :D
niet regelen dat je em niet eerder krijgt..
dubbele ontkenning dus het klopt wel denk ik :-{
Gesloten