Scott Spark 2022

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gesloten
lapinou
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: do 14 oktober 2021, 09:12

Gelukkig Nieuwjaar! :bier:

Ik ben nog aan het wachten op mijn frameset... Ik hoop dat Januari goed nieuws brengt :P
Ververs
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 8 november 2021, 14:38

Het is nu lekker modderhappen op de tracks met mijn RC Comp 2022. Heeft er al iemand ervaring met het monteren van een compact achterspatbordje (zoals een Mucky Nutz MugGuard) om modder op mijn dropper en linkage lagers te beperken?
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Afdek kapje van de shock wordt nog weleens verloren begreep ik van andere Spark bezitters.
Die kun je hier voor een redelijk bedrag bestellen:

https://www.westbrookcycles.co.uk/scott ... 22-p361186
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Ja straks heb ik bij de eerste beste marathon een argument om te stoppen. De losliggende bidonnetjes zal me een worst wezen, maar gezien de animo voor de Spark liggen er straks 10-tallen afdekplaatjes. Aardig wat geld waard :-q :wink:
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Dat betekend dus wel dat de mannen/vrouwen op een Spark dus wel sneller zijn dan jij :D :bier:
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

At1 schreef: do 6 januari 2022, 14:37 Afdek kapje van de shock wordt nog weleens verloren begreep ik van andere Spark bezitters.
Die kun je hier voor een redelijk bedrag bestellen:

https://www.westbrookcycles.co.uk/scott ... 22-p361186
haha, ben blij dat ik er op tijd achter kwam, nog een extra rondje had gedaan EN terug gevonden....
Maar het was echt wel een gebruikers fout, het was een beetje donker en ik had een verkeerde aanname gedaan en dacht te zien dat er links en rechts een dicht slotje stonden, en dat je dus met de sleuf horizontaal unlocked bent en verticaal gelocked:
Afbeelding
Als je beter kijkt zie je dat je echter horizontaal dus tussen beide standen in zit op dit plaatje.
Ik had em dus misschien wel in de lock stand (pijltje rechts) vast gezet, maar als je em niet met pijltje links, maar bv pijltje boven of onder erin probeert te zetten, dan zal ie nooit goed pakken, je moet em namelijk compleet unlocked erin duwen (anders sluit ie niet goed aan) en dan 180 graden draaein om te locken.

1 keer goed kijken en je weet het, 1 keer je klepje verliezen en je doet het nooit meer fout :)
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

At1 schreef: do 6 januari 2022, 15:10 Dat betekend dus wel dat de mannen/vrouwen op een Spark dus wel sneller zijn dan jij :D :bier:
Haha iedereen is sneller dan ik, ik fiets namelijk achteruit
lapinou
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: do 14 oktober 2021, 09:12

At1 schreef: do 6 januari 2022, 14:37 Afdek kapje van de shock wordt nog weleens verloren begreep ik van andere Spark bezitters.
Die kun je hier voor een redelijk bedrag bestellen:

https://www.westbrookcycles.co.uk/scott ... 22-p361186
Bedankt, net besteld :-D
Ververs
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 8 november 2021, 14:38

Heeft iemand ervaring met een ovaal 34T kettingblad op een Spark RC 2022?
Ik zit er aan te denken om later de NX crankset van mijn RC Comp te vervangen door GX crankset, maar wil eerst een ovaal blad 34T 3 mm boost van bijvoorbeeld SRAM, Garbaruk of Absolute Black monteren.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Ververs schreef: vr 7 januari 2022, 19:48 Heeft iemand ervaring met een ovaal 34T kettingblad op een Spark RC 2022?
Ik zit er aan te denken om later de NX crankset van mijn RC Comp te vervangen door GX crankset, maar wil eerst een ovaal blad 34T 3 mm boost van bijvoorbeeld SRAM, Garbaruk of Absolute Black monteren.
Je moet rekening houden dat je crankset 55 mm chainline ondersteund (dus breder dan boost). Maar dan moet een 34 Oval zeker passen geloof zelfs dat 40 rond past
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Ververs schreef: vr 7 januari 2022, 19:48 Heeft iemand ervaring met een ovaal 34T kettingblad op een Spark RC 2022?
Ik zit er aan te denken om later de NX crankset van mijn RC Comp te vervangen door GX crankset, maar wil eerst een ovaal blad 34T 3 mm boost van bijvoorbeeld SRAM, Garbaruk of Absolute Black monteren.
Je moet geen Boost crank monteren, maar een set voor 55mm chain line. Dan zou 34t moeten passen, mits juiste offset.
Maar die paar gram verschil tussen nx en gx op die plek ga je niet merken. Ik zou gewoon nieuw blad steken. Upgrades op andere plekken (wielen) zijn zinvoller
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

shit schreef: za 8 januari 2022, 17:09dat ziet er niet best uit .
Dat klopt want er is niks te zien als je geen Facebook hebt, of als je geen zin hebt om lid te worden van die groep.
Meer info beschikbaar voor facebookloze lezers?
stardust tommy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 29 juli 2020, 12:07

Interne bout vd demper komt los en steekt door de opening om de sag te meten… en maakt die opening wat groter…
NoChain
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 26 januari 2016, 18:12

Er is maanden geleden van Scott uit een mailing geweest dat op bepaalde modellen die bout gecontroleerd moest worden. Loctite aanbrengen en op moment vastzetten. Een exacte datum kan ik er zo niet opplakken maar dat was nog voor de fietsen (in de benelux) verkocht mochten worden. In principe is elke dealer geïnformeerd, dus ik neem aan ook die in Hongarije.
Gesloten