Scott Spark 2022

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gesloten
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

naja, hier heb je eeb hele grote klep aan de onderkant, waar je met je hele hand in kan om de kabel beet te pakken en eraan te trekken :lol:
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

hoop niet dat het aan zn fiets ligt pfff 29e
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1580
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Iig niet aan het frame: beide voetjes uit de pedalen tijdens de start..
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Lars TB schreef: vr 11 juni 2021, 13:44
Prulleman schreef: vr 11 juni 2021, 12:42 voor normaal onderhoud (als ik naar mezelf kijk), heb ik nu in de laatste 3 jaar 1 x mijn remmen vervangen, 2 x mijn shifter kabel en 1 keer een dropper gemonteerd.

Hoeveel tijd zou ik met een integrated cable setup zoals bij deze nieuwe spark dan kwijt zijn t.o.v. normale interne kabels?
...

Voor de doelgroep is het echt geen issue
Hier bij de winkel begint dat wel een punt te worden. Laatst hebben ze inderdaad €100,- aan arbeidsloon gerekend voor het vervangen van een derailleurkabel... .


Maar goed, als je 8K voor een fiets neertelt, dan moet dat er ook af kunnen. (Koppeling vervangen bij een Lambo schijnt ook 20K te kosten...)
Ik doe het voor 89!
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

Nespresso schreef: vr 11 juni 2021, 20:20 Iig niet aan het frame: beide voetjes uit de pedalen tijdens de start..


dat zag ik ook .maar hij kwam toch echt die berg niet op ze staken hem links en rechts voorbij , maar geloof ook niet dat hij zich laat verrassen en zal de fiets al een tijdje getest hebben , zondag zullen we zien.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Toen Schurter z'n eerste wedstrijd op de 29er reed maakte hij ook foutjes en was hij niet vooruit te branden itt zijn 27,5er.
Na wat gewenning weten we wel wat er daarna is gebeurd :P
pimmedoris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: ma 19 november 2012, 19:30

Ik ben wel heel erg benieuwd of en wanneer die nieuwe twinlock te koop is. Ik heb nu een dropper remote naast de twinlock geplaatst die je bedient "van boven naar beneden". Deze trigger versie nog onder de twinlock bediening vind ik wel heel mooi! Ook mooier qua kabelloop.

Overigens aan de mensen die zeggen dat je geen handvat kunt wisselen omdat de ring van de twinlock fungeert als handvat klem: bij mijn fiets kwam gewoon een ringetje om de de twinlock los op het stuur te klemmen zonder handvat...
pimmedoris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: ma 19 november 2012, 19:30

Nog een dingetje. Scott heeft het iver een 55mm chainline. Boost heeft normaal 52mm. Hebben ze hier weer een nieuwe variant bedacht??
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Hierdoor past een groter voorblad. Boost is een naven dingetje. Met alle consequenties van dien.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
pimmedoris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: ma 19 november 2012, 19:30

OK, maar als je voorblad verder naar buiten komt, maar je cassette niet mee gaat (want nog steeds normale boost) dan komt je ketting dus schuiner op de grootste tandwielen te liggen...

Op zich doe ik dit nu zelf ook een beetje, want ik rijd met een alutech oval 36t met een offset van 1.7mm ipv de 3mm die standaard is bij boost. Ik verwacht dat de tandwielen op de nieuwe spark gewoon 0mm offset zullen hebben?
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

ja.. beetje gek om de kettinglijn op te offeren voor een groter blad.. zorg dan dat je alleen een groter blad met meer off set kan monteren (maar ja, dat is dan aan de crank/tandwiel fabrikanten). Garbaruk doet dit met de VCT (Variable chainline technologie..) hoe groter het blad, hoe verder naar buiten. (niet heel spannend, maar best simpel en logisch).

Het zou een beetje jammer zijn als je ook met een 32 of 34 een crappy chainline hebt en gewoon een cm van je chainstay af zit. Ik verwacht wel backpedal issues en hogere slijtage als je veel op de grote kransjes rijdt.
Afbeelding
pimmedoris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: ma 19 november 2012, 19:30

Bij Garbaruk hebben de grootste tandwielen (34t en 36t) nog steeds 3mm offset. Dus als je minder offset wilt omdat 36t niet past met je frame, zul je nog steeds verder moeten kijken...
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

https://www.youtube.com/watch?v=U_87RApS1mo

Deze al gezien? Zeer informatief.
Juh!
HaroldT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: zo 11 februari 2007, 13:05
Mijn mountainbike: Simplon Crirex Scott Genius Wilier Cento Uno-mtb
Contacteer:

interessante biuke dat zeker 120mm ook idd top idee.
We benieuwd op lande duur mbt tot de Klepjes hoe die houdenm en goed en dicht blijven.
Bij de kitzalp hier maar eens kijken zal vas wel aan de start staan bij de AT-Kapioenschap marathon.
www.kitzalpbike.at
http://www.kirchberg.at/nl.html" onclick="window.open(this.href);return false;
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

HaroldT schreef: ma 14 juni 2021, 10:19 interessante biuke dat zeker 120mm ook idd top idee.
We benieuwd op lande duur mbt tot de Klepjes hoe die houdenm en goed en dicht blijven.
Bij de kitzalp hier maar eens kijken zal vas wel aan de start staan bij de AT-Kapioenschap marathon.
www.kitzalpbike.at
Misschien handig om je tekst een keer door te lezen voordat je het plaatst (of spellingschecker).
Ik begrijp ook niet helemaal wat je wilt zeggen.
Gesloten