Scott Spark 2022

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gesloten
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

gijsje schreef: ma 22 november 2021, 20:21
daniel1975 schreef: ma 22 november 2021, 20:12 Je doelt op Rings die van eerste $pesh concept store nu verschuift naar tevens dealer van Cannondale?
Juist.....het feit dat de huidige Cannondale manager in NL voorheen voor Specialized werkte en de Rings mensen goed kende zal zeker ook een rol spelen...maar dat terzijde...
Ik geloof dat ik oud word en terugdenk aan de tijd de er gewoon onderhandeld kon worden over korting, dat er kleine bedrijfjes waren die bestonden uit liefhebbers en gave acties hadden (bike2build aan het dijkje, 12go in die schuur). Nu wordt alles bestuurd door mensen die daar niet voor hun passie zitten maar maximaal geld willen verdienen.
Bicycle, bicycle, bicycle
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4322
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Helemaal eens! Aan het dijkje zit nu wel dezelfde man, Andy en die maakt mooie wielen onder de naam Andless wielen :-q
Het is net als bij auto's alles wordt gekocht door een aantal grote spelers. Bij fietsen beginnen de merken ook te besturen met "concept" stores.
Meer "poot uitdraai shops"
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

daniel1975 schreef: di 23 november 2021, 10:22 Ik geloof dat ik oud word en terugdenk aan de tijd de er gewoon onderhandeld kon worden over korting, dat er kleine bedrijfjes waren die bestonden uit liefhebbers en gave acties hadden (bike2build aan het dijkje, 12go in die schuur). Nu wordt alles bestuurd door mensen die daar niet voor hun passie zitten maar maximaal geld willen verdienen.
Dus je wilt én korting, én de grote merken én een leuk klein bedrijf vol liefhebbers? Van dat laatste ken ik er momenteel meer dan genoeg (bijv parallel in Rdam, Cycleworks en Repack in Utrecht, Wheelrunner in A'dam, en dan mis ik er nog talloze) maar dat zijn hardwerkende liefhebbers met een minimale marge.
En de gemiddelde consument ziet de prijzen die Canyon etc rekent en verwacht dat ook in de winkel. Enige manier om dat voor elkaar te krijgen is enorm veel omzet draaien en te bezuinigen op zoveel mogelijk. Dus geen liefhebbers met ervaring in de winkel, maar tiener die het als bijbaan doen, want lekker goedkoop. Dat er vervolgens nauwelijks kennis aanwezig merkt de gemiddelde klant toch niks van.

Voor wat betreft de prijsverhoging achteraf bij Scott: iedereen weet dat de tijden bijzonder zijn, dus daar zou je rekening mee kunnen houden. En als je daar geen zin in hebt kan de verkoper natuurlijk ook de koop ontbinden en je geld teruggeven.... Die fiets raakt ie toch wel kwijt als ik dit topic zo lees.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

suravida schreef: di 23 november 2021, 11:21
daniel1975 schreef: di 23 november 2021, 10:22 Ik geloof dat ik oud word en terugdenk aan de tijd de er gewoon onderhandeld kon worden over korting, dat er kleine bedrijfjes waren die bestonden uit liefhebbers en gave acties hadden (bike2build aan het dijkje, 12go in die schuur). Nu wordt alles bestuurd door mensen die daar niet voor hun passie zitten maar maximaal geld willen verdienen.
Dus je wilt én korting, én de grote merken én een leuk klein bedrijf vol liefhebbers?
Nee, zo bot maak ik het ook weer niet ;-)

Maar pak even de 2 voorbeelden die ik hier al gaf.
Van een kleine zaak met liefhebbers en gave spullen, leuk OEM spul voor scherpe prijzen, etc naar een megapand met nitwits die weinig weten.
Die mega panden moeten worden betaald, die giga voorraad moet worden betaald en voor ons als liefhebber is de lol er wel vanaf. In elk geval voor deze liefhebber. Massa = kassa, liefst met middle of the road materiaal want die markt is het grootst. Economisch snap ik het, maar dat mag ik toch wel niet leuk vinden?
Mijn Orbea komt trouwens bij Koers.cc vandaan, komt nog aardig in de buurt van die liefhebbers in een klein zaakje.
Mijn racefietsen kwamen altijd bij EvertseSport vandaan in Zierikzee; eenmanszaak in een klein atelier die door ontbreken van zware overhead kosten qua prijs best scherp kon zijn, maar ook een fantastische service leverde. Beste man is helaas overleden.
Bicycle, bicycle, bicycle
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Hierop inhaken, verlang ikook wel terug naar de winkel van meneer en mevrouw De Winter in Arnhem Malburgen
Beperkte voorraad,vaak oem. spul zonder verpakking, maar altijd vriendelijk advies en scherpe prijzen!! :-q
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Azurri schreef: di 23 november 2021, 12:46 Hierop inhaken, verlang ikook wel terug naar de winkel van meneer en mevrouw De Winter in Arnhem Malburgen
Beperkte voorraad,vaak oem. spul zonder verpakking, maar altijd vriendelijk advies en scherpe prijzen!! :-q
Mijn favoriete snoepwinkel destijds
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

bouwpakket schreef: di 23 november 2021, 13:01
Azurri schreef: di 23 november 2021, 12:46 Hierop inhaken, verlang ikook wel terug naar de winkel van meneer en mevrouw De Winter in Arnhem Malburgen
Beperkte voorraad,vaak oem. spul zonder verpakking, maar altijd vriendelijk advies en scherpe prijzen!! :-q
Mijn favoriete snoepwinkel destijds
Ja. Dat voelde heel speciaal.
Even de brug over en voor weinig spulletjes kopen en lekker sleutelen.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
P4t4t0
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: di 21 september 2021, 15:58

De prijzen op de website van Scott zijn veranderd.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

corex schreef: di 23 november 2021, 13:09

Ja. Dat voelde heel speciaal.
Even de brug over en voor weinig spulletjes kopen en lekker sleutelen.
Van welke kant kwam jij de brug over?
Ik mocht hier nooit vertellen waar ik naar toe ging :lol:
🟥🟩⬛ 8)
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Har77 schreef: di 23 november 2021, 09:48
At1 schreef: ma 22 november 2021, 20:35 Mij is verteld dat de prijs van mijn gereserveerde/bestelde fiets omhoog ging. Dus ook van Scott naar de dealer toe.
En dat klopt. Alle dealers hebben daarover vrijdag een bericht over gehad met uitleg hoe/wat.
Het is dus absoluut niet zo dat de dealer nu ineens meer overhoudt aan een fiets.
Er is niemand die per fiets meer overhoudt aan de huidige situatie... de transportprijzen vanuit azie stijgen al vanaf begin dit jaar naar een niveau van +500,% op dit moment. ( laat ik de gestegen kostprijzen van componenten en de dure dollar nog buiten beschouwing ) Lange tijd bleven de consumentenprijzen en dealermarges ongemoeid, dus pakte de fabrikant/importeur die extra kosten...maar dat houdt een keertje op.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Ik kijk al uit naar het moment dat deze bubbel gaat klappen. Deze prijsstijgingen (overal) kan nooit onbeperkt goed gaan.
Energie, vastgoed, luxe artikelen; prijzen gaan sky high, dat moet straks imploderen.
Bicycle, bicycle, bicycle
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

daniel1975 schreef: di 23 november 2021, 20:20 Ik kijk al uit naar het moment dat deze bubbel gaat klappen. Deze prijsstijgingen (overal) kan nooit onbeperkt goed gaan.
Energie, vastgoed, luxe artikelen; prijzen gaan sky high, dat moet straks imploderen.
Dat zou je wel denken ja....
Vastgoed ploft als eerste vermoed ik zo..
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Azurri schreef: di 23 november 2021, 19:35
corex schreef: di 23 november 2021, 13:09

Ja. Dat voelde heel speciaal.
Even de brug over en voor weinig spulletjes kopen en lekker sleutelen.
Van welke kant kwam jij de brug over?
Ik mocht hier nooit vertellen waar ik naar toe ging :lol:
🟥🟩⬛ 8)
De goede kant. De Rijn over. Soms even door de stadsblokken met de bike.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
bertp
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: za 27 juli 2013, 17:10

P4t4t0 schreef: di 23 november 2021, 19:10 De prijzen op de website van Scott zijn veranderd.
Op het algemene overzicht zie je de oude prijzen nog en als je doorklikt krijg je de nieuwe prijzen te zien.
Het prijsverschil tussen een 910 en axs is ook ineens van 600 naar 800 euro gegaan.
De axs die ik besteld heb in 1 klap 400 euro erbij, wtf.
Ik kijk al uit naar het telefoontje van mijn lbs.
Zo net even de bestelbon bekeken en daar staat iig niets op over onverwachte prijsstijgingen die alsnog voor rekening van de klant zijn.
lapinou
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: do 14 oktober 2021, 09:12

Prijs van mijn bestelde frameset blijft onveranderd :-q
Gesloten