Scott Spark 2022

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gesloten
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 499
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Prulleman schreef: di 18 januari 2022, 13:13
Pat_crash schreef: di 18 januari 2022, 12:52 Ik heb de mazzel gehad dat ik alweer 2 maanden met de nieuwe Scott spark comp mag rondrijden. Nu heb ik een vraag aan de weinige nieuwe spark rijders. Schakelt jullie fiets ook zo belabberd? De ene keer 2 bladen tegelijk, de andere keer helemaal niet? Ik heb geen elektrisch schakelen. De fm heeft de binnenkabel al vervangen voor een met een gladdere teflon laag erop maar er is weinig verbetering.
Ik denk zelf dat het door de vele bochten komt, die de kabel naar achteren maakt. Heeft iemand ook dergelijke frustraties?
welke spullen zitten erop?

mijn RC team red kwam met XT shifter, derailleur en SLX cassette en ketting, race face chain ring.
Besteld bij een online toko dus zelf nog wel wat moeten finetunen, maar het schakelt nu perfect.
- b tension stond iets te los (bij shimano makkelijk te zien aan het streepje aan de achterkant van de kooi, bij SRAM met een tooltje)
- H limit stond iets te straf, waardoor het kleinste kransje niet snel pakte
- kabel spanning moet je vaak een beetje bij stellen bij een nieuwe fiets (rek, settelen van de kabeleindes, .. )

enkel naar de 10T gaat het relatief traag, maar volgens mij zit er maar 1 set ramps, waardoor je vaak nog even een slag moet maken met je trappers voor de ketting naar beneden valt, maar wellicht helpen de bochten in de kabels bij de headset ook niet mee.

Je padje zou natuurlijk ook zomaar krom kunnen zijn, daarnaast zijn er genoeg fietsenmakers die niet de finesse hebben om een 12 speed drivetrain goed af te stellen en een beetje zijn blijven hangen in het 8 speed kinder/stadsfietsen derailleur tijdperk
En hoe fiets hij ? Heb hem in het zwart.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

shit schreef: di 18 januari 2022, 13:42

En hoe fiets hij ? Heb hem in het zwart.
Dat weet je dan zelf toch??
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 499
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Har77 schreef: di 18 januari 2022, 13:45
shit schreef: di 18 januari 2022, 13:42

En hoe fiets hij ? Heb hem in het zwart.
Dat weet je dan zelf toch??
Besteld!!! Sorry
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1947
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

shit schreef: di 18 januari 2022, 13:42
Prulleman schreef: di 18 januari 2022, 13:13

welke spullen zitten erop?

mijn RC team red kwam met XT shifter, derailleur en SLX cassette en ketting, race face chain ring.
Besteld bij een online toko dus zelf nog wel wat moeten finetunen, maar het schakelt nu perfect.
- b tension stond iets te los (bij shimano makkelijk te zien aan het streepje aan de achterkant van de kooi, bij SRAM met een tooltje)
- H limit stond iets te straf, waardoor het kleinste kransje niet snel pakte
- kabel spanning moet je vaak een beetje bij stellen bij een nieuwe fiets (rek, settelen van de kabeleindes, .. )

enkel naar de 10T gaat het relatief traag, maar volgens mij zit er maar 1 set ramps, waardoor je vaak nog even een slag moet maken met je trappers voor de ketting naar beneden valt, maar wellicht helpen de bochten in de kabels bij de headset ook niet mee.

Je padje zou natuurlijk ook zomaar krom kunnen zijn, daarnaast zijn er genoeg fietsenmakers die niet de finesse hebben om een 12 speed drivetrain goed af te stellen en een beetje zijn blijven hangen in het 8 speed kinder/stadsfietsen derailleur tijdperk
En hoe fiets hij ? Heb hem in het zwart.
Heerlijk, kan het niet vergelijken met andere fullies, maar ben wel onder de indruk van de twinloc, in de open stand is het echt een andere fiets dan de middelste. Zonder remote is het denk ik niet de beste fiets, maar vind je het niet erg om die remote te bedienen zit je met een stuk minder compromissen.
Wielen zijn wel matig, daarvoor is een setje duke velgen en erase naven in bestelling.
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 499
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Prulleman schreef: di 18 januari 2022, 13:58
shit schreef: di 18 januari 2022, 13:42

En hoe fiets hij ? Heb hem in het zwart.
Heerlijk, kan het niet vergelijken met andere fullies, maar ben wel onder de indruk van de twinloc, in de open stand is het echt een andere fiets dan de middelste. Zonder remote is het denk ik niet de beste fiets, maar vind je het niet erg om die remote te bedienen zit je met een stuk minder compromissen.
Wielen zijn wel matig, daarvoor is een setje duke velgen en erase naven in bestelling.
Nog nooit een fully gehad dus voor mij is alles nieuw.
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 499
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

shit schreef: di 18 januari 2022, 15:07
Prulleman schreef: di 18 januari 2022, 13:58

Heerlijk, kan het niet vergelijken met andere fullies, maar ben wel onder de indruk van de twinloc, in de open stand is het echt een andere fiets dan de middelste. Zonder remote is het denk ik niet de beste fiets, maar vind je het niet erg om die remote te bedienen zit je met een stuk minder compromissen.
Wielen zijn wel matig, daarvoor is een setje duke velgen en erase naven in bestelling.
Nog nooit een fully gehad dus voor mij is alles nieuw.
Welke interne velg beerdte heb je besteld.?
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1947
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

30 voor, 28 achter, lucky jack sls3 6ters
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 499
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Prulleman schreef: wo 19 januari 2022, 13:40 30 voor, 28 achter, lucky jack sls3 6ters
Ook de 4.0 banden?
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1947
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

shit schreef: wo 19 januari 2022, 13:49
Prulleman schreef: wo 19 januari 2022, 13:40 30 voor, 28 achter, lucky jack sls3 6ters
Ook de 4.0 banden?
2.4 bedoel je? Ik probeer straks met de andere wielen eerst nog even de maxxis banden die er af fabriek opzaten: Maxxis Rekon Race / 29x2.4" / 60TPI EXO, maar ik sluit niet uit dat er andere banden op komen, wellicht 2.35 voor en 2.25 achter (ray/ralph, wat ik gewend ben, of misschien toch wat anders)
Fritso
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: za 3 juli 2021, 15:25

Nou, de kogel is door de kerk. Zojuist mijn in juni 2021 bestelde Team Issue AXS geannuleerd. De fietsenzaak had inmiddels een wachtlijst voor deze fiets, dus hij ging meteen iemand anders bellen en er blij mee maken.

Ik was het wachten helemaal zat en heb op marktplaats een leuke 2e hands Orbea Oiz gescoord. Wellicht dat ik over een paar jaar weer eens een nieuwe fiets ga kopen als de markt weer normaal is.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1947
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Fritso schreef: wo 19 januari 2022, 15:02 Nou, de kogel is door de kerk. Zojuist mijn in juni 2021 bestelde Team Issue AXS geannuleerd. De fietsenzaak had inmiddels een wachtlijst voor deze fiets, dus hij ging meteen iemand anders bellen en er blij mee maken.

Ik was het wachten helemaal zat en heb op marktplaats een leuke 2e hands Orbea Oiz gescoord. Wellicht dat ik over een paar jaar weer eens een nieuwe fiets ga kopen als de markt weer normaal is.
balen man.. maar ik begrijp het wel, ik zou vooral de onzekerheid niet trekken (en ik heb dus geen spijt dat ik gelijk heb besteld toen ik er 1 op voorraad zag :D)
brothersmother
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: za 23 juli 2005, 17:09
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel
Contacteer:

Pff wat een drama's allemaal met de leveringen. Ondanks dat ik de Spark nog steeds de mooiste bike van het moment vindt ben ik blij dat ik toch voor mn Scalpel ben gegaan. Succes allemaal met de leveringen
Life Is A Dance, Then You Chill!!
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 499
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Fritso schreef: wo 19 januari 2022, 15:02 Nou, de kogel is door de kerk. Zojuist mijn in juni 2021 bestelde Team Issue AXS geannuleerd. De fietsenzaak had inmiddels een wachtlijst voor deze fiets, dus hij ging meteen iemand anders bellen en er blij mee maken.

Ik was het wachten helemaal zat en heb op marktplaats een leuke 2e hands Orbea Oiz gescoord. Wellicht dat ik over een paar jaar weer eens een nieuwe fiets ga kopen als de markt weer normaal is.
Nou dat is jammer man .maar succes met je nieuwe bike. Zal vast een goede bike zijn .
wolf75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: wo 18 september 2013, 09:53
Mijn mountainbike: Scott Spark 940

Aangezien mijn RC Comp nogal wat dieper zit dan mijn vorige 940 overweeg ik een Riser stuur te monteren. Iemand hier ervaring mee. Hoeveel rise? Hoeveel backsweep? Enz.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1947
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

wolf75 schreef: wo 19 januari 2022, 20:17 Aangezien mijn RC Comp nogal wat dieper zit dan mijn vorige 940 overweeg ik een Riser stuur te monteren. Iemand hier ervaring mee. Hoeveel rise? Hoeveel backsweep? Enz.
Hou rekening dat de 2 bolt stem niet hele gekke bochten aankan.. dan moet je wellicht ook de DC stem kopen ipv de XC stem
Gesloten