Scott Spark 2022

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gesloten
wolf75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: wo 18 september 2013, 09:53
Mijn mountainbike: Scott Spark 940

lapinou schreef: di 23 november 2021, 22:28 Prijs van mijn bestelde frameset blijft onveranderd :-q
Spark RC Comp blue €100,- duurder geworden, als ik het goed zag.
lapinou
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: do 14 oktober 2021, 09:12

Op de Duitse website zijn de prijzen ook veranderd, maar verschillend :lol:
framesets: Benelux +0€, Duitsland +200€
RC Comp: Benelux +100€, Duitsland +0€
RC Team: Benelux +200€, Duitsland +100€
RC Team Issue AXS: Benelux +300€, Duitsland +200€
RC Pro: Benelux +300€, Duitsland +100€
RC World Cup AXS: Benelux +400€, Duitsland +300€
RC World Cup Evo: Benelux +200€, Duitsland +200€
RC SL EVO AXS: Benelux +500€, Duitsland +500€
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4322
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Nou das ongeveer de inflatie van dit jaar :D
Dus zo gek is dat niet......... ik weet alleen niet of mijn baas 3.9% ook een goed idee vind....... en niet alleen die van mij
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3456
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

In vergelijking tot de veranderende energierekening van sommigen het komende jaar is 3.9% een koopje :winkie:
Bicycle, bicycle, bicycle
ScSpark2022
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: za 25 september 2021, 12:51
Mijn mountainbike: Scott Scale

Worden er nog fietsen geleverd de laatste weken? Tis erg stil. Volgens mij zijn er alleen nog RC’s en een 910 geleverd door Scott. Verder nog geen andere modellen toch als ik het goed heb.
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 496
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Tis zeker rustig het zal verlopig ook wel zo blijven denk ik.
wolf75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: wo 18 september 2013, 09:53
Mijn mountainbike: Scott Spark 940

Er is echt geen touw aan te knopen. Geduld raakt aardig op.
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 496
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

wolf75 schreef: do 25 november 2021, 21:31 Er is echt geen touw aan te knopen. Geduld raakt aardig op.
Wacht je al lang dan ?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Har77 schreef: ma 22 november 2021, 12:07
kermit schreef: ma 22 november 2021, 11:46 Dat laat onverlet dat als je al een product besteld hebt je dat gedaan hebt voor een reeds afgesproken prijs.
Tenzij de dealer daarbij het voorbehoud gemaakt heeft van tussentijdse prijsstijgingen (ik weet natuurlijk niet of dat het geval was) hoort hij wat mij betreft de fiets voor die afgesproken prijs te leveren.
Dat zijn inkoop ondertussen duurder geworden is is zijn ondernemersrisico.
Dat geldt alleen indien een ondernemer niet voldoende aannemelijk kan maken dat prijsstijgingen onvermijdelijk zijn én de klant niet tijdig geïnformeerd wordt.
Daarbij: reserveringen zijn geen koopovereenkomsten.

Belangrijkste: trek jij je lbs graag het vel over de neus?
Har, stel dat we in een situatie verkeren dat de fietsen goedkoper zouden worden tussen het moment van kopen en leveren, zou de fietsenmaker dat voordeel dan ook met mij delen?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 496
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Har, stel dat we in een situatie verkeren dat de fietsen goedkoper zouden worden tussen het moment van kopen en leveren, zou de fietsenmaker dat voordeel dan ook met mij delen?
[/quote]

Denk het niet !!
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Even een weergave van wat gebruikelijk is bij de vakhandel in geval van prijswijziging. ( let wel : gebruikelijk, dus er kan van afgeweken worden.

Prijsverhoging : bestaande dealervoorraad mag tegen de hogere prijs verkocht worden, in de praktijk gebeurt dat echter zelden en wordt het aangegrepen om er een "laatste kans op = op" actie mee te houden.

Prijsverlaging : bestaande dealervoorraad wordt door importeur/fabrikant deels gecompenseerd. Voor elke fiets die de dealer nog had staan moet hij er eerst 1 extra orderen en dan volgt compensatie zodat hij z'n bestaande voorraad ook tegen de verlaagde prijs kan aanbieden. Het merk wil z'n marktaandeel verhogen middels een prijsverlaging...dus is het zaak dat "de markt" zsm met die lage prijs gaat werken.

Zo lopen de hazen bij een doorsnee dealer/leverancier relatie...
wolf75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: wo 18 september 2013, 09:53
Mijn mountainbike: Scott Spark 940

shit schreef: do 25 november 2021, 21:58
wolf75 schreef: do 25 november 2021, 21:31 Er is echt geen touw aan te knopen. Geduld raakt aardig op.
Wacht je al lang dan ?
10 september besteld. Zou begin november komen bij de 1e wave. Dat had mij volgens sommige hier nooit beloofd mogen worden, maar je gaat er dan stiekem wel een beetje van uit.
Daarbij is mijn huidige Spark al verkocht en die jongen wil zijn "nieuwe" fiets ook een keer hebben.
ScSpark2022
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: za 25 september 2021, 12:51
Mijn mountainbike: Scott Scale

wolf75 schreef: do 25 november 2021, 23:18
shit schreef: do 25 november 2021, 21:58

Wacht je al lang dan ?
10 september besteld. Zou begin november komen bij de 1e wave. Dat had mij volgens sommige hier nooit beloofd mogen worden, maar je gaat er dan stiekem wel een beetje van uit.
Daarbij is mijn huidige Spark al verkocht en die jongen wil zijn "nieuwe" fiets ook een keer hebben.
Joh ik heb besteld toen hij net uit was. Geloof eind juni. Ik zit ook in de eerste wave. Denk dat we op dit moment niet meer over waves kunnen praten. Er komen soms een paar fietsen en dan weer weken niets.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

ScSpark2022 schreef: do 25 november 2021, 18:05 Worden er nog fietsen geleverd de laatste weken? Tis erg stil. Volgens mij zijn er alleen nog RC’s en een 910 geleverd door Scott. Verder nog geen andere modellen toch als ik het goed heb.
Al 2wkn niets meer kunnen vrijgeven.
Tot nu toe een paar RC Teams en RC Comp Blue's geleverd, buiten de test 910's en TI AXS.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Ververs
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 8 november 2021, 14:38

Wellicht is het leveringslek boven water want op mijn verse RC Comp zie ik tot mijn verbazing op de framesticker staan “Made in the Netherlands”?! :o Erg sterk zijn we niet meer in de maakindustrie en conform de covidregels moeten ze die fietsen natuurlijk thuis in elkaar zetten. :-? :bier:
Gesloten