Scott Spark 2022

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gesloten
Luhmann
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 31 december 2018, 14:11

Juist bericht gehad van de FM ... mijn Spark 920 zit effectief op transport ... nog een beetje geduld dus ... :D
Luhmann
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 31 december 2018, 14:11

En net even terug gezocht ... maar februari was ook de target date die ik eind september meegekregen had ( de fiets was toen al langer in bestelling van uit de winkel).
Gebruikersavatar
Scottfan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 30 september 2020, 10:48
Mijn mountainbike: Scott Spark 920 customized

Luhmann schreef: vr 28 januari 2022, 15:52 Juist bericht gehad van de FM ... mijn Spark 920 zit effectief op transport ... nog een beetje geduld dus ... :D
:-q Eindelijk! Gefeliciteerd :-q

Zo te merken druppelen de 920's Nederland binnen. Ik ben gister gebeld door mijn LSB uit Leusden met het verlossende woord dat de 920 in de doos voor mij geleverd is. Direct gistermiddag alle custom onderdelen die ik wil overzetten besproken in de winkel en nieuwe upgrades vastgelegd. Bepaalde upgrade onderdelen zoals carbon Fraser iC SL XC zijn niet op voorraad. Die worden omgewisseld tijdens de eerste servicebeurt. Ga dit keer wel voor AXS Sram. Erg benieuwd hoe het zal bevallen. Volgende week kan ik hem ophalen. Het wachten sinds half juli 2021 wordt dan eindelijk beloond. :D

Ik hoop ook dat jullie ook je dream build bikes snel onder je kont hebben! Fijn weekend :bier:
A bad day on the mountainbike always beats a good day at the office
lapinou
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: do 14 oktober 2021, 09:12

Nog 7 maanden voor dat ik mijn Spark ontvang...
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 496
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

+1
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 722
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Kom op! Hou vol! 😜
P4t4t0
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: di 21 september 2021, 15:58

Mijn bestelde Spark staat voor lervering ergens tussen juli - augustus :((
Jvdo
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 16 januari 2022, 18:53

De Scott spark Worldcup Evo wordt 15 maart geleverd. Eindelijk!
wolf75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: wo 18 september 2013, 09:53
Mijn mountainbike: Scott Spark 940

Wielen vraagje......
Dit zijn de wielen onder de nieuwe Spark:
Syncros X-30SE / 32H / 30mm Tubeless ready
Ik neem aan dat 30mm de binnenmaat is van de velg. Ik overweeg om een nieuwe set wielen te laten maken. Overal lees ik bij de wielenbouwers dat de wielen met een binnenmaat van 30mm meer onder trail/allmountain vallen. Ik rij voornamelijk de Nederlandse geprepareerde trails en door het Reichswald, wat een beetje zwaarder terrein is. (XC dus) Ik wil geen afscheid nemen van de 2.4 banden, want deze geven me echt belachelijk veel grip. Ik denk dus dat de nieuwe velgen toch ook 30mm als binnenmaat moeten hebben. Ik zou wel graag een wat lichtere set hebben. Kom ik dan op carbon velgen of is het met aluminium ook haalbaar?
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

wolf75 schreef: ma 31 januari 2022, 23:04 Ik denk dus dat de nieuwe velgen toch ook 30mm als binnenmaat moeten hebben. Ik zou wel graag een wat lichtere set hebben. Kom ik dan op carbon velgen of is het met aluminium ook haalbaar?
Licht eraan hoe hoe licht en sterk je je nieuwe wielen wilt hebben, en wat je bereid bent uit te geven.

Lichter gaat met beide in ieder geval wel lukken (lees dat de Syncros op 2kg zit).
wolf75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: wo 18 september 2013, 09:53
Mijn mountainbike: Scott Spark 940

Knakker29 schreef: ma 31 januari 2022, 23:13
wolf75 schreef: ma 31 januari 2022, 23:04 Ik denk dus dat de nieuwe velgen toch ook 30mm als binnenmaat moeten hebben. Ik zou wel graag een wat lichtere set hebben. Kom ik dan op carbon velgen of is het met aluminium ook haalbaar?
Licht eraan hoe hoe licht en sterk je je nieuwe wielen wilt hebben, en wat je bereid bent uit te geven.

Lichter gaat met beide in ieder geval wel lukken (lees dat de Syncros op 2kg zit).
Waar haal je die info vandaan? Ik heb een beetje gegoogled, maar ik kon het zo snel niet vinden. De SX cassette zou ook al 200 gram zwaarder zijn dan de GX. Daar is dan toch wel heel veel winst op te behalen. Bij een eventuele nieuwe set zou ik ook voor XD-body kiezen, zodat er een GX cassette op kan.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Je kunt op de sites van een aantal wielbouwers (bv. die van Wheel-tec) best wat info vinden over de mogelijkheden en gewichten van verschillende typen velgen, spaken en naven. Ik zou me vooral laten adviseren, dan kom je het best tot een (voor jou) uitgebalanceerde set. Een goede wielset is een prima investering en levert je veel meer op dan hier en daar wat gewichtsbesparing (van bv. een cassette).
wolf75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: wo 18 september 2013, 09:53
Mijn mountainbike: Scott Spark 940

Knakker29 schreef: ma 31 januari 2022, 23:41 Je kunt op de sites van een aantal wielbouwers (bv. die van Wheel-tec) best wat info vinden over de mogelijkheden en gewichten van verschillende typen velgen, spaken en naven. Ik zou me vooral laten adviseren, dan kom je het best tot een (voor jou) uitgebalanceerde set. Een goede wielset is een prima investering en levert je veel meer op dan hier en daar wat gewichtsbesparing (van bv. een cassette).
Dat had ik inderdaad in de planning. Ik vroeg me alleen af hoe je aan die info kwam van 2000gr. voor de originele wielset.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

wolf75 schreef: ma 31 januari 2022, 23:45 Ik vroeg me alleen af hoe je aan die info kwam van 2000gr. voor de originele wielset.
https://www.theproscloset.com/products/ ... 9-wheelset

Lijkt me een aannemelijk gewicht voor een standaard setje.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Knakker29 schreef: ma 31 januari 2022, 23:13
wolf75 schreef: ma 31 januari 2022, 23:04 Ik denk dus dat de nieuwe velgen toch ook 30mm als binnenmaat moeten hebben. Ik zou wel graag een wat lichtere set hebben. Kom ik dan op carbon velgen of is het met aluminium ook haalbaar?
Licht eraan hoe hoe licht en sterk je je nieuwe wielen wilt hebben, en wat je bereid bent uit te geven.

Lichter gaat met beide in ieder geval wel lukken (lees dat de Syncros op 2kg zit).
Reken grofweg met:
Alu 1600gr voor 600,-,
Carbon 1500gr het dubbele, 1200,-.
Zie bv wheel-tec.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gesloten