Super bedankt voor de gedetailleerde uitleg. Ik begon al een beetje zenuwachtig te worden van die foto's. Ik heb altijd aluminium gereden met als achterliggende gedachte dat ik dat sterker vond. Na veel informatie inwinnen ben ik toch overstag gegaan voor carbon. Helemaal overtuigd ben ik nooit geweest, dus dan wil je zo'n foto's al helemaal niet zien.Har77 schreef: ↑ma 24 januari 2022, 09:52Ik zal dit dan wel nog even nader toelichten:
De modificatie was alleen nodig voor de RC Team Issue AXS en de 910 uit de TESTSERIE die geassembleerd zijn in TAIWAN.
Alle dealers hebben nog voor het embargo voor verkoop van specifiek deze TESTfietsen bericht gehad dat er een modificatie moest plaatsvinden. En die hield niets meer in dan het vastzetten van de shock bolt op 15Nm ipv op de 10nm die op de bout staat gelaserd.
DE ANDERE MODELLEN HEBBEN DE JUISTE BOUT, EN HET JUISTE MOMENT AF FABRIEK MEEGEKREGEN.
De problemen die je nu online ziet, zijn dus fietsen die door buiten de lijntjes kleurende dealers zijn doorgeleverd aan consumenten of grijze beunhazen voor einde embargo, of bikes die zijn uitgeleverd door dealers die de berichten van hun leveranciers niet lezen.
Har77 out
Scott Spark 2022
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 393
- Lid geworden op: wo 18 september 2013, 09:53
- Mijn mountainbike: Scott Spark 940
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 496
- Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
- Mijn mountainbike: Scott spark
Dit waardeer ik ook !!!!wolf75 schreef: ↑ma 24 januari 2022, 13:11Super bedankt voor de gedetailleerde uitleg. Ik begon al een beetje zenuwachtig te worden van die foto's. Ik heb altijd aluminium gereden met als achterliggende gedachte dat ik dat sterker vond. Na veel informatie inwinnen ben ik toch overstag gegaan voor carbon. Helemaal overtuigd ben ik nooit geweest, dus dan wil je zo'n foto's al helemaal niet zien.Har77 schreef: ↑ma 24 januari 2022, 09:52
Ik zal dit dan wel nog even nader toelichten:
De modificatie was alleen nodig voor de RC Team Issue AXS en de 910 uit de TESTSERIE die geassembleerd zijn in TAIWAN.
Alle dealers hebben nog voor het embargo voor verkoop van specifiek deze TESTfietsen bericht gehad dat er een modificatie moest plaatsvinden. En die hield niets meer in dan het vastzetten van de shock bolt op 15Nm ipv op de 10nm die op de bout staat gelaserd.
DE ANDERE MODELLEN HEBBEN DE JUISTE BOUT, EN HET JUISTE MOMENT AF FABRIEK MEEGEKREGEN.
De problemen die je nu online ziet, zijn dus fietsen die door buiten de lijntjes kleurende dealers zijn doorgeleverd aan consumenten of grijze beunhazen voor einde embargo, of bikes die zijn uitgeleverd door dealers die de berichten van hun leveranciers niet lezen.
Har77 out
Vandaag contact gehad met de winkel gezien ik een mail en appje kreeg dat mijn fiets langs mocht komen voor onderhoud.. al heb ik hem nog niet dus ik dacht ik bel even.
Dit was een fout maar verwacht dat dit te maken heeft met het automatische systeem gezien de fiets in september '21 geleverd had moeten zijn...
Meteen maar nagevraagd wat nu de nieuwe verwachting is.. en dat word dus juli-september '22.
Het gaat hierbij om de spark 930.
Word nog even wachten
Dit was een fout maar verwacht dat dit te maken heeft met het automatische systeem gezien de fiets in september '21 geleverd had moeten zijn...
Meteen maar nagevraagd wat nu de nieuwe verwachting is.. en dat word dus juli-september '22.
Het gaat hierbij om de spark 930.
Word nog even wachten
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 23
- Lid geworden op: za 15 januari 2005, 21:20
- Mijn mountainbike: Scott Spark RC Comp
Zal me hier als trotse Spark RC bezitter ook maar even (her)introduceren:
Nadat ik in 2006 begon met een Nishiki SRI Team XTR hardtail en later ben overgestapt op een Radon ZR Team full suspension kwam op een gegeven moment toen mijn dochters groter werden ineens ‘de klad er in’ en hing mijn MTB stof te happen.
Ook ik ben toen bij de start van de Corona lockdown weer gezwicht en heb mezelf eerst weer op een hardtail gehesen om te kijken of het me weer beviel en had al snel weer de smaak te pakken. Toen miste ik de achtervering dus al snel en heb eerst een Scott Spark 910 uit 2013 gekocht waar ik veel lol mee gehad heb. Op een gegeven moment bleek bij een servicebeurt dat de Fox voorvork niet meer geserviced kon worden omdat er geen onderdelen meer leverbaar voor waren dus toen besloten om mezelf maar te verwennen met een nieuwe Spark. Daar had ik ontzettend mazzel mee want mijn lokale fietsenmaker etappe-cc.nl in Hilversum had er ineens zomaar 1 staan in precies mijn maat op zijn Facebook account. Nog hetzelfde uur zonder hem live te hebben gezien telefonisch gekocht nadat Siebrand me had verleid om de NX set om te bouwen naar een GX set. Kon hem dezelfde avond nog ophalen!
Bij de 1e rit kon ik toch niet direct wennen aan de dikke 2.4” Rekon Race banden op de brede Syncros velgen dus een smaller setje Fulcrum velgen gekocht met Racing Ray/Ralp RaRa combi in 2.25”. Daarna de fiets nog beetje in Syncros stijl aangekleed met mini fender bij de voorvork, wat handvatten met ‘oren’ en een Syncros bidonhouder met pomp en toolkitje. De 1e 500km zit er ondertussen op en geniet er nog elke rit van. Wat een heerlijke machine! Vooral die Twinloc hendel die ik hier op de Hooge / Lage Vuursche route altijd op de middenstand heb staan was een innovatie waar ik met met Radon alleen maar van kon dromen destijds. Mijn rondetijden zijn er in elk geval vlot mee vooruit gegaan
Ook grappig om regelmatig de vraag te krijgen ‘hoe bevalt zo’n eMTB?’ maar kan daar wel hartelijk om lachen
Maar zo’n verhaal is nix zonder wat plaatjes dus hierbij :
Nadat ik in 2006 begon met een Nishiki SRI Team XTR hardtail en later ben overgestapt op een Radon ZR Team full suspension kwam op een gegeven moment toen mijn dochters groter werden ineens ‘de klad er in’ en hing mijn MTB stof te happen.
Ook ik ben toen bij de start van de Corona lockdown weer gezwicht en heb mezelf eerst weer op een hardtail gehesen om te kijken of het me weer beviel en had al snel weer de smaak te pakken. Toen miste ik de achtervering dus al snel en heb eerst een Scott Spark 910 uit 2013 gekocht waar ik veel lol mee gehad heb. Op een gegeven moment bleek bij een servicebeurt dat de Fox voorvork niet meer geserviced kon worden omdat er geen onderdelen meer leverbaar voor waren dus toen besloten om mezelf maar te verwennen met een nieuwe Spark. Daar had ik ontzettend mazzel mee want mijn lokale fietsenmaker etappe-cc.nl in Hilversum had er ineens zomaar 1 staan in precies mijn maat op zijn Facebook account. Nog hetzelfde uur zonder hem live te hebben gezien telefonisch gekocht nadat Siebrand me had verleid om de NX set om te bouwen naar een GX set. Kon hem dezelfde avond nog ophalen!
Bij de 1e rit kon ik toch niet direct wennen aan de dikke 2.4” Rekon Race banden op de brede Syncros velgen dus een smaller setje Fulcrum velgen gekocht met Racing Ray/Ralp RaRa combi in 2.25”. Daarna de fiets nog beetje in Syncros stijl aangekleed met mini fender bij de voorvork, wat handvatten met ‘oren’ en een Syncros bidonhouder met pomp en toolkitje. De 1e 500km zit er ondertussen op en geniet er nog elke rit van. Wat een heerlijke machine! Vooral die Twinloc hendel die ik hier op de Hooge / Lage Vuursche route altijd op de middenstand heb staan was een innovatie waar ik met met Radon alleen maar van kon dromen destijds. Mijn rondetijden zijn er in elk geval vlot mee vooruit gegaan
Ook grappig om regelmatig de vraag te krijgen ‘hoe bevalt zo’n eMTB?’ maar kan daar wel hartelijk om lachen
Maar zo’n verhaal is nix zonder wat plaatjes dus hierbij :
one life, live it!
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29960
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Har, bedankt voor deze toelichting:
(met dit tempo van uitleveren was je waarschijnlijk toch met pensioen geweest voordat de laatste Spark geleverd zou zijn )
Succes met je nieuwe job.Heel simpel: grijze handelaar kan geen beroep op garantie doen bij een merk. Fabrikant geeft vrijwillige garantie aan de consument en ontzorgt dus de OFFICIELE dealer in zijn VERPLICHTING.
(met dit tempo van uitleveren was je waarschijnlijk toch met pensioen geweest voordat de laatste Spark geleverd zou zijn )
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 393
- Lid geworden op: wo 18 september 2013, 09:53
- Mijn mountainbike: Scott Spark 940
Ondanks dat het bijna godslastering is om een riser op een XC te zetten, ben ik blij met het resultaat. Ik had al proef gereden met een gouden versie op een lengte van 710mm. Die vond ik wat te kort. Ivm met een oude schouderblessure kan ik hem niet op 760mm laten. Ik heb de remhendels naar binnen gezet om 730mm na te bootsen om te kijken of mijn schouder dat trekt en of dat breed genoeg is.
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 23
- Lid geworden op: za 15 januari 2005, 21:20
- Mijn mountainbike: Scott Spark RC Comp
Heb zelf net de Spark RC Comp achtergelaten bij etappe-cc voor 1e onderhoudsbeurtje en ze gevraagd aan beide kanten het Syncros stuur 1 cm in te korten. Eens kijken hoe dat bevalt voor ik verder ga
one life, live it!
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 23
- Lid geworden op: za 15 januari 2005, 21:20
- Mijn mountainbike: Scott Spark RC Comp
PS. Voor degenen die nog wachten / zoeken naar een Spark 2022, volgens mij heeft etappe-cc nog een RC Team in maat M in voorraad: https://www.etappe-cc.nl/product/scott ... lack-2022/
one life, live it!
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 393
- Lid geworden op: wo 18 september 2013, 09:53
- Mijn mountainbike: Scott Spark 940
Ligt eraan hoe ver je in kort. Ik heb de shifters nu zo gezet alsof het lijkt dat ik tot 730mm in gekort heb. De shifter raakt dan net niks. Alleen de kabels van de rechter shifter gaan over de bovenbuis. Ik laat om die reden mijn Skean toptube protector gewoon zitten, ondanks dat ik ook folie op mijn bovenhuis heb zitten.