11ANTS 2022: opstarten en verder plannen (pag. 13)

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

24 centimeter maar liefst. Korter. Door personele wisselingen.

Is dat van belang? Wel, in zoverre dat 11ANTS hiermee een volgende fase in zijn korte bestaan ingaat.

Opgericht door Jeroen, Michiel en Roy om hun zoektocht naar de fietsen die zij zelf graag zouden willen rijden een officiëler karakter te geven. Naast het ontwikkelen van die ultieme mountainbikes als het gaat om functionaliteit, is het laatste wapenfeit van de drie heren dat ze de productie van de titaniumframes naar Nederland gehaald hebben. Dat bracht ze op punt dat met 11ANTS een volgende stap in professionaliteit gemaakt moet worden.

Roy en Michiel doen een stap terug, Jeroen als het technisch brein blijft op zijn post. Het hoofdkwartier verplaatst naar Nijmegen. Alwaar Hans en ik (Lars) instappen. Hans is met zijn groothandel Elan verdeler van Rohloff, Wolfpack en Gates voor Nederland. En produceert het ligfietsmerk Challange ook in Nederland. En ik ben professioneel gaatjes aan het boren (rad15.bike) op dezelfde locatie in Nijmegen.

In Nijmegen is al een inkoop- en verkoopstructuur aanwezig waarin dat saaie gedeelte van een fietsmerk geïntegreerd kan worden. Zo kan meer tijd gestoken worden in verdere ontwikkeling van de fietsen. De frameproductie zal voorlopig in Bergen (NH) blijven. Het is de bedoeling dat de onderdelen voor het frame in Nijmegen gefreesd worden, zoals dat nu al voor de aluminium Challange fietsen gebeurt. Op naar een volledig in Nederland geproduceerd frame dus, met unieke oplossingen omdat we iedere stap in het proces in eigen hand hebben.

Het programma van 11ANTS bestaat momenteel uit de hardtail pANTher en de dubbelgeveerde mANTis. Beide met een Pinion-versnellingsbak en bedacht op een zo breed mogelijk inzetgebied: gewoon echte mountainbikes dus!
Plannen voor nieuwe modellen zijn er altijd, maar 11ANTS zal een exclusief merk blijven. En daarmee blijft het modellenpallet overzichtelijk. We zijn natuurlijk wel van plan jullie hier op de hoogte te houden van nieuwe ontwikkelingen.
Ideeën voor andere fietsonderdelen zijn al in uitwerking, maar zullen niet direct onder 11ANTS vallen. Wel zul je sommige van die producten terug gaan zien op de 11ANTS fietsen.



Ah, en dat slacker. Laten we het er maar op houden dat de balhoofdhoek van de ‘Made in Holland’ modellen eindelijk wat vlakker staat. En dat het niet slaat op de ‘trainingsmentaliteit’ van de nieuwe personeelsleden… .

En waar het natuurlijk echt om draait: Handgemaakt in Nederland:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Lars TB op wo 13 juli 2022, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

En dan nog op iets meer persoonlijkere noot (nood…):
Spannende tijden dus voor de betrokkenen. Mooie kansen vooral. Om Nederland als fietsland nog verder op de kaart te zetten. Waar op mountainbikegebied sinds de teloorgang van Be One en de verkoop van Rond weinig echt spannends meer gebeurde. Nu zie ik dit project ook niet als een ‘revolutionair opschudden van de hele fietsindustrie’, wat dat betreft haal ik me niet al te veel in het hoofd. Maar ik zie het wel als een uitbreiding (voortzetting!) op de al hartstikke gave projectjen die de laatste tijd van de grond komen. Project12 en Snowdon mogen zich op internationale belangstelling verheugen en zelf vind ik het ook gaaf dat een project als Instinctiv in Nederland ontstaan is.

Wat dus ook mijn drijfveer is: meer doen in Nederland. Productietechnisch dan vooral. Sinds Ryde vertrokken is uit Nederland ben ik zelf maar velgen gaan maken. Omdat er nu nog kennis aanwezig was. Maar er valt nog veel meer te maken. Kijk wat er nu in Duitsland allemaal van de grond komt. Wat ze in Groot Brittannië maken. Frankrijk, Italië. Waarom kunnen wij dat ook niet hier? Mijn visie is daar in Nijmegen in ieder geval iets mee te proberen! 11ANTS is een heel mooie mogelijkheid dat proces te versnellen.

En of jullie nu van me af zijn op het forum? Mijn streven blijft iedereen op de juiste fiets te krijgen. Waar ik dus mijn kennis blijf delen hoe het allemaal zit, zodat iedereen voor zichzelf kan bepalen wat zijn/haar juiste fiets dan is.
Het heeft natuurlijk ook weinig zin om hier iedereen proberen een 11ANTS aan te smeren, maar ik hoop wel wat meer te inspireren dat mensen wat minder ‘standaard’ materiaal kopen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Edgecrusher
All rounder
All rounder
Berichten: 104
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 21:08
Mijn mountainbike: Niner 'WFO9' & Orange Clockwork Evo29

Mooie ontwikkelingen! :-q
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Lars TB schreef: zo 10 januari 2021, 15:51 En of jullie nu van me af zijn op het forum? Mijn streven blijft iedereen op de juiste fiets te krijgen.
Goed zo, het zou maar saai worden anders.

Verder gaaf dat 11ANTS de volgende fase in gaat en ik wens jullie heel veel succes hiermee! Blijft een mooi merk met hele mooie fietsen. Maar met de kennis en ervaring die er nu/straks zit komt dat vast goed. Een 11ANTS BOTY 2021?
Laatst gewijzigd door Klitse op zo 10 januari 2021, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Lars, (nogmaals) gefeliciteerd en niets dan respect voor deze gedurfde stap. Jou kennende heb je er erg goed over nagedacht en volgens mij gaan we mooie dingen van jullie zien!

Heel veel succes!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Interessant nieuws.
Gefeliciteerd Lars, met deze nieuwe stap!
Nu is het wachten op een serie 11 Ants FS trailbikes ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Komen er ook XC fietsen of alleen AM met 140mm en meer veerweg? :winkie:

Mooie ontwikkeling hoor Lars 👍🍻
Johanson
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 7 september 2020, 21:09

Gaaf mannen!! Veel succes
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Kippevel nieuws. De achtergrond van de genomen besluiten .... wordt ik heel erg blij van.
Lars en de rest... een diepe buiging en ik wens jullie het allerALLERbeste.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
void
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 15 maart 2016, 22:40
Mijn mountainbike: Is metal

Neem contact met me op als je een testrijder nodig hebt :D
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

bouwpakket schreef: zo 10 januari 2021, 16:25 Komen er ook XC fietsen ...?
Het is natuurlijk wel een beetje een 'artsen' merk... :bier:

(vrij naar 'dentist bikes')
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Lars TB schreef: zo 10 januari 2021, 16:58
bouwpakket schreef: zo 10 januari 2021, 16:25 Komen er ook XC fietsen ...?
Het is natuurlijk wel een beetje een 'artsen' merk... :bier:

(vrij naar 'dentist bikes')
Altijd al gedacht dat Roy arts is
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Mooi man! :-q En mooi dat Jeroen op zijn post blijft :-q Zijn technische visie lijkt me een forse pilaar onder het merk.
Ik neem dat die korte workshop Instagram nu wel binnenkort moet? ;-)

Maar 2 mooie merken zo, 15Ants en Rad11, ben benieuwd wat voor moois daar nog meer van gaat komen. Sowieso sympathiek van je om Roy wat meer tijd te geven voor het forum. :winkie:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Yep, mooie stap!
Goed dat er een groter netwerk achter het merk komt.
Gisteren de pANTher van Roy en mANTis van Michiel gezien, echt hele mooie fietsem met slimme details.
Helaas geen rondje op kunnen maken, want ik heb dezelfde verticale uitdaging als Lars. :)
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Gefeliciteerd Lars, mooie/spannende stap!
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Plaats reactie