Teken de petitie voor het openhouden MTB route Nijmegen.

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

awinkel schreef: za 19 december 2020, 09:49 Zoooooo...wat een lange tenen. :D
+1 voor hoodoo. Was mij ook al opgevallen . Dergelijke opmerkingen verzwakken alleen maar je verhaal.
"This species has amused itself to death"
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Ook eens met Hoodoo.

Knakworstenkweker zeg maar gewoon: sorry !
Je opmerkingen slaan nergens op....
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15565
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

hoodoo schreef: za 19 december 2020, 01:02 Je mag het ook gewoon met iemand oneens zijn op basis van argumenten. Zonder dat je daarbij zijn geaardheid, hobby's of voorliefde voor bepaalde muziekinstrument voor moet gebruiken.
Goed geformuleerd. Helemaal mee eens. Knak af aub.

Thx.
Knakworstkweker

Mijn excuses aan iedereen.
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Knakworstkweker schreef: za 19 december 2020, 14:11 Mijn excuses aan iedereen.
:-q
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Neem je tegenstanders serieus. Spieken en afkijken mag. Leer van ze. Neem hun argumenten serieus. Geef een onderbouwd weerwoord. Kans is groter dat je daar succesvol mee bent
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
bommelaar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: za 25 december 2004, 19:53
Mijn mountainbike: Specialized S-works fsr
Contacteer:

Mannen ik ben dit topic gestart als Mtb enthousiasteling. Nogmaals dank voor jullie support. De handtekeningen onder de petitie heeft echt een verschil gemaakt in deze discussie. Duidelijk is dat iedere mountainbike route in Nederland in gevaar is. Voorlopig is het lot van deze prachtige route nog niet bezegeld.

De ondertekenaars mogen overigens gratis komen fietsen! 😁
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4824
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Het staat nu zelfs al op Teletekst 101. :o
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Of we er blij mee moeten zijn..
Het brengt vast mensen in de buurt van andere routes ook op ideeën. :-(
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Als je zo waus in je kop bent heb je daar dan andere voorbeelden voor nodig? Ik hoop juist dat men zich nu wel 10x bedenkt.

Misschien zou een er een artikel gewijd kunnen worden aan de mogelijkheden tot vervolging en wat dat zou betekenen aan straffen. Beetje zoals nu gebeurt bij die veldrijder in België.

Gaat toch wel een schrikeffect vanuit zou ik zo denken.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

https://nos.nl/artikel/2362337-onbekend ... megen.html

Nieuw artikel van NOS over de sabotage op de routes.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

bartsince1975 schreef: ma 28 december 2020, 22:52 https://nos.nl/artikel/2362337-onbekend ... megen.html

Nieuw artikel van NOS over de sabotage op de routes.
NOS is daar slechts doorgeefluik. Is een bijdrage van omroep Gelderland.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
MarcusE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 589
Lid geworden op: do 2 maart 2006, 08:55
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 29er

Maar de NOS bereikt een groter publiek dan Omroep Gelderland. Dus prima dat dit wijder verspreid wordt.
Family jewels
Trek Fuel EX8 29
Trek Emonda SL8
Bulls Copperhead 3
Trek 3700
lightrider
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 19 januari 2006, 11:08
Mijn mountainbike: Ritchey Plexus, P29-er en SwissCross Disc...

Ik volg de discussie een beetje vanaf de zijlijn. Heb er ook een tweeledig gevoel bij. Mooi dat er routes komen, maar ook waarom juist hier?
Hier liep nooit een route, veel mensen wandelden daar en vlak achter bebouwing. De natuurtoets voorgesteld door de provincie vind ik ook merkwaardig, 1 blik op waarnemingen.nl geeft aan dat er vliegend hert waarnemingen zijn geweest. Klopt het zijn er weinig maar dit had meegenomen moeten worden. De route zelf vind ik nogal veel route op z'n klein gebiedje. Daarbij de achtbaan die leuk is om op snelheid te rijden maar dan heb je dus ook op snelheid de kruisingen. Maakt het voor mij lastig.

Andere kant snap ik ook. Uitdagend terrein, drang naar meer en is een achtbaan geworden. Leuk om met snelheid te rijden (los van dat het niet mijn ding is. Ik vind ook dat er door de bouwers erg veel werk in is gestoken en dat zou erg zuur zijn om dit teniet gedaan zien worden door een aantal zure mensen.

Ik heb ook niet getekend omdat ik er zo dubbel in zit.

Wat ook al is aangehaald dat het er voor mensen uitziet als een soort pretpark en er weinig natuurlijks meer aan is. Dat wekt irritatie op bij andere gebruikers denk ik. Ik snap ook dat het een mooie "flow" geeft maar is dat altijd nodig? Kan het niet natuurlijker, dan maar minder snel kunnen maar wat lastiger. Ik dank dat de groei in routes zijn maximum heeft bereikt mede door de impact op het uitzicht. En nee ik weet het zelf niet beter en ook waardeer ik de tijd en moeite die overal ingestoken wordt maar ik denk dat het to much is...

Ik zal nu denk ik wel verketterd worden maar dit is mijn kijk op het hele gebeuren. Ik ben bang dat het mountainbike ten onder gaat aan zijn eigen populariteit.
Afgesloten hoofdstuk met een Plexus aan de muur en P29-er en SwissCross in de schuur

Flowtrail is de Volkswagen Golf van het mountainbiken. Niks verkeerds mee in de basis, maar zooooo voorspelbaar en saai.
Plaats reactie