Protest tegen MTB routes toegenomen?

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Sabai schreef: ma 7 september 2020, 13:03 Ik vind het vooral storend dat vooral de "nieuwe" gebruikers van het bos zich storen aan de gebruikers die er al jaren komen bijvoorbeeld mensen die hun hond uitlaten en mountainbikers. Vorig jaar kwam ik hooguit 10 mensen onderweg tegen en gisteren bijvoorbeeld liepen er wel een paar honderd man over de hei....
Ik zie nog een variant.
De 'oude' groep MTB'ers (A) en 'oude' groep wandelaars (B) leefden prima naast elkaar (met de nodige discussie nu en dan).
De nieuwe groep MTB'ers (C) kent minder de regels en omgangsnormen, is luidruchtiger en wellicht minder geneigd rustig te fietsen bij passeren.
De nieuwe groep wandelaars (D) kent minder de regels en omgangsnormen, is luidruchtiger en wellicht minder geneigd elkaar te groeten bij passeren.

A stoort zich aan C en D
B stoort zich aan C en D
D stoort zich aan A, B en C
D en B scheren A en C over één kam en gaan klagen.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10865
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Afbeelding

De oogst van vandaag. Doe ermee wat je wilt.
Bidons, pakje limo, wikkels, bovenkantjes wikkels, bandenlichter, lampje, waterflesjes, bidondop. Iemand is lopend naar huis gegaan, want er zat ook een ketting bij.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Dingen zoals bidons en flesjes zijn niet altijd moedwillig in het bos achter gelaten.
Al paar keer een “ fuck nee!!! Moment “ meegemaakt nadat ik na een half rondje dorst kreeg.
Soms teruggevonden maar aantal ook niet.
Have fun!
Rinse.
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Jamis Diablo schreef: ma 7 september 2020, 16:54 A stoort zich aan C en D
B stoort zich aan C en D
D stoort zich aan A, B en C
D en B scheren A en C over één kam en gaan klagen.
Kort samengevat, en jammerlijk verschijnsel van deze tijd: "Alles waar ik plezier aan beleef is OK en al het andere moest verboden worden!"
Zeiken op een ander begint een beetje een volkssport te worden.

Verdraagzaamheid wordt met de dag zeldzamer helaas.....
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10865
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Singletrack Sundays schreef: ma 7 september 2020, 19:45 Dingen zoals bidons en flesjes zijn niet altijd moedwillig in het bos achter gelaten.
Al paar keer een “ fuck nee!!! Moment “ meegemaakt nadat ik na een half rondje dorst kreeg.
Soms teruggevonden maar aantal ook niet.
Op de fietsketting en het limopakje na is het zonder opzet gebeurd.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
vasquez
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 851
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 13:05
Mijn mountainbike: Transition Smuggler + Specialized Epic Marathon

Hmm, in een land met zeer hoge bevolkingsdichtheid en met aangelegde bossen klagen dat mens en dier niet prettig samen kunnen leven :oops:

Een eenzijdige visie brengt zelden harmonie :winkie:

Lastige discussie hoor....maar ff verder kijken naar die uitzending....
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Net de monitor gezien. Uiteraard ook het stukje over de MTB routes. Welke route kwam daar zo slingerend in beeld? Was wel een heel glad gestreken route.

Goed dat er juist werd verteld dat de routes worden aangelegd om recreatiegroepen te scheiden van elkaar.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Op zich vond ik het wel een goeie "documentaire" vond het alleen storend dat drukte in het bos steeds werd gekoppeld aan mountainbiken.
zeker omdat de groep wandelaars, hondenbezitters, ruiters velen malen groter is dan mountainbikers.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Wizzy82 schreef: ma 7 september 2020, 22:48 Net de monitor gezien. Uiteraard ook het stukje over de MTB routes. Welke route kwam daar zo slingerend in beeld? Was wel een heel glad gestreken route.

Goed dat er juist werd verteld dat de routes worden aangelegd om recreatiegroepen te scheiden van elkaar.
Posbank (Rheden)
Have fun!
Rinse.
maartendd
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: wo 15 juli 2020, 16:26

Hier lokaal een mini mtb route rond en omheen een oude vuilnis belt. (3km of sow)(makkelijk voor conditie trainen)
Delen van de route worden gedeeld en sommige delen mto only, wordt netjes aangegeven met bordjes en grotere info bord.
Maar vaak hier verontwaardigd blikken ondanks dat je netjes groet en langzaam er langs fietst, en vaak dat er dikke takken of boom stukken haaks over het pad gelegd worden. Zie het maar als een extra uitdaging maar het is wel frappant. Aan de andere kant het fietspad (asfalt) wordt ook gebruikt als looppad en ook hier krijg je soms blikken wat doe je hier.

Op de andere routes waar ik kom voor echt rijden heb hier geen last van.

Qua rotzooi op de baan achterlaten of bos is na mijn idee echt een opvoeding kwestie. Hoefde dat echt niet te flikken als we het bos ingingen met mijn ouders en dat zijn dingen die je nu net zo goed doorgeeft aan je eigen kids. Helaas kan het hier nog wel eens aan ontbreken.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5581
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Singletrack Sundays schreef: ma 7 september 2020, 19:45 Dingen zoals bidons en flesjes zijn niet altijd moedwillig in het bos achter gelaten.
Al paar keer een “ fuck nee!!! Moment “ meegemaakt nadat ik na een half rondje dorst kreeg.
Soms teruggevonden maar aantal ook niet.
Dan wordt het toch tijd voor een fatsoenlijke bidonhouder. :bier:
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 477
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Singletrack Sundays schreef: ma 7 september 2020, 22:58 Op zich vond ik het wel een goeie "documentaire" vond het alleen storend dat drukte in het bos steeds werd gekoppeld aan mountainbiken.
zeker omdat de groep wandelaars, hondenbezitters, ruiters velen malen groter is dan mountainbikers.

Of het aantal ruiters groter is weet ik niet, dat is net als mtb ook een specifieke sport waar je je geld aardig in kwijt kan en dus niet voor iedereen haalbaar. Wandelaars en honden bezittters kan ik me iets bij voorstellen. Punt is alleen dat wij fietsers een stuk harder gaan (ook al rem je netjes af, dan ga je nog steeds stuk harder dan een wandelaar die 4-5km per uur loopt) ook al ben je dan met minder dan valt het veel meer op. Hebben zelf ook een hond, en nee ik loop niet op mtb-only routes. Maar wel op andere paden en als je dan net een stok voor dat beest hebt gegooid die als een blij ei er achteraan gaat en er komt dan een groepje mtb om de hoek dan is het ook altijd ff goed kijken of hij niet onder de wielen komt. Die mtb-ers remden wel netjes, maar gaan toch nog steeds een stuk harder dan wij als wandelaar.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Hier in de buurt waar ik woon heeft men veel last van strandfietsers en boswielrenners die zich heel asociaal gedragen naar anderen. Meestal in grote groepen. En iedereen gooit ze op één hoop met mountainbikers. Probleem is dat ze tot 10:30 overal in het reservaat mogen fietsen en denken dat ze daardoor het recht hebben anderen opzij te beuken. En schreeuwen dat mensen met kinderwagens moeten ‘oprotten van het pad’, ouderen die er van langs krijgen omdat ze te langzaam reageren, rakelings met hoge snelheid passeren, noem maar op. Het gaat regelmatig bijna mis maar nooit erg genoeg dat er echt iets aan gedaan zal worden. Ik sta wat betreft onbegrip voor dit soort fietsers volledig aan de kant van de niet-fietsende recreant en wat mij betreft worden het strand en de duinen afgesloten voor fietsers. Laat ze er vooral een fatsoenlijke mtb-route aanleggen zodat die stromen recreanten elkaar zo min mogelijk tegenkomen. Dat het drukker in het bos is is niet erg als al die mensen ongeveer hetzelfde doen. Je kunt daar gewoon niet als een malle met 40 man doorheen jakkeren en verwachten dat iedereen maar opzij springt.

En breek me de bek niet open over die misdadig lelijke club-tenues die ze aanhebben.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Dice Oldskool schreef: di 8 september 2020, 08:44
Singletrack Sundays schreef: ma 7 september 2020, 19:45 Dingen zoals bidons en flesjes zijn niet altijd moedwillig in het bos achter gelaten.
Al paar keer een “ fuck nee!!! Moment “ meegemaakt nadat ik na een half rondje dorst kreeg.
Soms teruggevonden maar aantal ook niet.
Dan wordt het toch tijd voor een fatsoenlijke bidonhouder. :bier:
Al aantal keer nieuwe aangeschaft, maar koop je een nieuwe bidon en dan past het toch weer niet lekker.
is ook niet zo dat het elke week gebeurd, zal hoogstens een keer per jaar zijn ;)
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Baron Tankhe
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 6 november 2016, 11:01
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 6

Singletrack Sundays schreef: di 8 september 2020, 09:48
Dice Oldskool schreef: di 8 september 2020, 08:44

Dan wordt het toch tijd voor een fatsoenlijke bidonhouder. :bier:
Al aantal keer nieuwe aangeschaft, maar koop je een nieuwe bidon en dan past het toch weer niet lekker.
is ook niet zo dat het elke week gebeurd, zal hoogstens een keer per jaar zijn ;)
Speciaal door Seth getest... Bij welke blijft ie zitten?
Plaats reactie