Cube-Elite schreef: ↑ma 1 maart 2021, 10:01
1 tip, betaal niets voordat je het hebt en verkoop je oude spullen niet!
Houd rekening met uitstel op uitstel..........
Zorg voor voldoende vervangende onderdelen, want de simpelste dingen zijn soms niet meer te krijgen.
Je moet al goed zoeken voor sommige type xt derrie's terwijl die altijd op elek hoek in voorraad waren.
Voor de rest kan je alles doen
Ik zit precies in deze squeeze.. Mei/Juni wordt mij nieuwe Oiz verwacht. echter is de Sram groepset op mijn huidige fiets zover versleten dat hij continu overslaat. Zal toch opzoek moeten naar tandwielen. Ook omdat ik niet 100% vertrouw dat gestelde levertijd gehaald gaat worden, en ik niet zolang niet wil fietsen.
Dizer schreef: ↑zo 13 maart 2022, 02:56
Zijn er nog shops die zowel de L als XL TR op voorraad hebben staan? Orbea lijkt ook in 2022 weer erg slecht leverbaar.
Je kunt via de website van Orbea zien welke dealers nog iets binnenkrijgen. Geen idee hoever dat helemaal klopt maar wellicht het proberen waard. Verder is Orbea inderdaad ook heel slecht verkrijgbaar in 2022.
Dizer schreef: ↑zo 13 maart 2022, 02:56
Zijn er nog shops die zowel de L als XL TR op voorraad hebben staan? Orbea lijkt ook in 2022 weer erg slecht leverbaar.
Dizer schreef: ↑do 3 november 2022, 13:12
Lijkt heel erg op de huidige OIZ, cable management lijkt beter te zijn en de linkage ziet er anders uit.
Als de kabels nu door het balhoofd naar binnen gaan, dan vind ik dat persoonlijk geen verbetering (lastiger qua onderhoud). Maar het gaat wel mee met de ingeslagen trend. Ben benieuwd of er qua geometrie ook wat veranderd is.
Er staat nu een video online met 20min uitleg van de veranderingen.
De OIZ is volledig gebouwd met 120mm voor en achtervering in gedachten.
Kabels inderdaad door het balhoofd ze claimen beter en eenvoudiger als andere systemen.