Het is een Nederlands product.
schakelen...
Neem het niet te persoonlijk
Het gaat mij om vrijwel alle reacties... Die zonder al te veel nadenken neer worden gezet.
Voordelen:
groot bereik - meer dan praktisch bruikbaar, ook voor mountainbikers. Niet afwijkend van wat op de markt is aan huidige systemen (en het commentaar daarop heb ik al vaker geleverd, zijn gewoon feiten)(die altijd wel recht geluld kunnen worden..).
Snel grote stap te schakelen.
Grote stap onder volle belasting te schakelen, op en af!
Kleine, gelijkmatige stappen. Niet perse nodig voor een mountainbike. Maar in het grootste deel van NL hebben ook geen mountains... .
Licht, compact, vrij universeel monteerbaar (geen specifiek afwijkende standaard!). Gemaakt in Europa.
Nadelen:
Extreem slechte website en marketing.
Past niet op iedere fiets - nog niet (?).
Dan kun je nog wel 7.000 nadelen verzinnen, maar die kun je voor ieder ander product ook opnoemen, net zoals het je uit komt.
Dit ding stapt in een gat wat achter gelaten werd door de voorderailleur. Wat een product met aanzienlijke nadelen was, maar zulke voordelen had dat het heel lang is blijven hangen. En waar de redding net te laat kwam. Dit product stapt op een dusdanige manier in dat gat dat het grootste deel van de nadelen opgelost zijn. Hoewel er altijd wel weer een ander nadeel op kan treden.
Waar het mij om gaat is dat er weer een innovatief product op de markt komt, in Nederland ontwikkeld en grotendeels in Nederland gemaakt. Dat is gaaf. Het is een product met potentie, wat veel problemen aan pakt. Maar dus meteen met een enorme bak negativiteit tegemoet getreden wordt. Kijk even verder dan dat. Niemand hoeft het te kopen, maar gezien het gemopper op het huidige spul hier (in diverse mate van gradaties) is dit een oplossing voor een grote groep gebruikers. Misschien niet direct in deze uitvoering. Maar je kunt toch wel verzinnen dat dit op te schalen valt naar 148x12 of 157x12. En dat een 11-40 cassette ook zo gemaakt is. Dat draadloos misschien zelfs door een draadje vervangen kan worden. En zelfs dan hoef je het nog niet te kopen, maar is er een heel leuk alternatief op de markt!!!
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
“Join the revolution and subscribe to the Classified newsletter. Get exclusive access to test days, events, updates, tips and tricks. Stay informed on the biggest innovation in bicycle drivetrains for decades.”
Vorsprung durch Pedantik.
- nielsvo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1649
- Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
- Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL
Van de FAQ van de website:
Afgezien van dat je dit op een MTB tegenwoordig niet eens meer kwijt kan: welke MTB'er zal daar mee rond rijden met een cassette die niet verder gaat dan 11-34 Mathieu van der Poel misschien, maar voor de meesten hier is dit verzet totaal onbruikbaar. Dus ja, leuk idee, maar voor een andere doelgroep.Classified hubs are optimised for chainrings from 40T to 54T
.......
The ratio is similar to what you'd find on a 2x-setup. The ratio is roughly equivalent to 53/36, 50/34 or 48/33 chainrings.
Dat bedoel ik dus... . Het is werkelijk de slechtste website ooit, maar dat hoeft je toch niet te weerhouden zelf te denken?nielsvo schreef: ↑za 11 juli 2020, 23:23 Van de FAQ van de website:Afgezien van dat je dit op een MTB tegenwoordig niet eens meer kwijt kan: welke MTB'er zal daar mee rond rijden met een cassette die niet verder gaat dan 11-34 Mathieu van der Poel misschien, maar voor de meesten hier is dit verzet totaal onbruikbaar. Dus ja, leuk idee, maar voor een andere doelgroep.Classified hubs are optimised for chainrings from 40T to 54T
.......
The ratio is similar to what you'd find on a 2x-setup. The ratio is roughly equivalent to 53/36, 50/34 or 48/33 chainrings.
Zet de boel nou eens om naar een mountainbike!
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29978
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Even omdenken naar MTB.
Kleiner voorblad = meer spanning op de ketting.
Grotere cassette = meer koppel op de naaf.
Grotere cassette + meer spanning op de ketring = veel groter koppel op de naaf.
Veel groter koppel op de naaf = krak ?
Kleiner voorblad = meer spanning op de ketting.
Grotere cassette = meer koppel op de naaf.
Grotere cassette + meer spanning op de ketring = veel groter koppel op de naaf.
Veel groter koppel op de naaf = krak ?
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 700
- Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00
Truly instant full-power shifting, single-ring security, massive ground clearance and superb durability, but it's heavy, expensive and there's noticeable drag in OverDrive mode
Heren, ontmoet de Truvativ Hammerschmidt!
Nog zo'n fietstransmissie uitvinding van een decennium, maar dan voor de MTB. De Classified heeft een virtuele 33T als kleinste blad en dat is voor mij iets te straf als het serieus omhoog gaat. Verder lijkt een 40T blad met een fatsoenlijke kettinglijn mij niet op elke MTB te passen. Schakelt wel lekker rap en zit tov een voorderailleur mooi droog opgesloten
Vragen: ik zie een 24 spaken op de website, komt er iets met 32/36 stuks? Geen spider maar wel een XD-achtige body? Aandrijfverlies min&max?
Heren, ontmoet de Truvativ Hammerschmidt!
Nog zo'n fietstransmissie uitvinding van een decennium, maar dan voor de MTB. De Classified heeft een virtuele 33T als kleinste blad en dat is voor mij iets te straf als het serieus omhoog gaat. Verder lijkt een 40T blad met een fatsoenlijke kettinglijn mij niet op elke MTB te passen. Schakelt wel lekker rap en zit tov een voorderailleur mooi droog opgesloten
Vragen: ik zie een 24 spaken op de website, komt er iets met 32/36 stuks? Geen spider maar wel een XD-achtige body? Aandrijfverlies min&max?
Wat is het rendement van die naaf?
Dat zal een gok zijn van mijn kant, maar minder dan 98% zou vies tegen vallen. In die regionen zitten de efficiëntste overbrengingen van Rohloff ook, dus dat zal hier ook gewoon gehaald moeten worden. De andere versnelling is 1:1, dus gewoon direct, geen verliezen.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"