Manifest tegen het verbod op mountainbiken in Wallonië

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1277
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

Teken dit manifest om het verbod op mountainbiken in Wallonië tegen te houden!

Helaas wordt het ons steeds moeilijker gemaakt om te mountainbiken in Wallonië. De DNF is heel actief en heeft al heel wat mountainbikers op de bon geslingerd. De regels zijn ook heel onduidelijk, daarom is het belangrijk dat jullie dit manifest ondertekenen, samen staan we sterk!

https://mbf-belgium.typeform.com/to/NKE ... IkZ19IXoQI
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ondertekend!


Ongeveer de hele wereld begint door te krijgen dat je dik geld kunt verdienen aan mountainbikers. Alleen interpreteren de Walen dat net effe anders :evil:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Done.
(Julie, weet je toevallig of rond Julienne, Herve, al vaker wordt gehandhaafd?).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Jumping jack
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 15 mei 2020, 17:32

Getekend en gedeeld!
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1277
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

ja... er zijn ook problemen rond Julienne, Herve, maar dan zijn het vaak "locals" die de paadjes blokkeren mbv boomstammen, takken e.d. Ik geloof niet dat de DNF daar heel actief is op het moment, het is vooral rond Spa en Stoumont.
Het is echt een enorm probleem de laatste weken..
Of het komt door de lockdown waardoor teveel mensen zich bevonden in de bossen, we weten het niet goed, maar er zijn de laatste tijd heel veel vallen gezet voor mountainbikers (draden gespannen, planken met spijkers verstopt in de aarde enz). Echt schandalig en zelfs crimineel!
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Getekend.

Ik hoop wel dat die draden en planken met spijkers niet door de handhaving gedaan wordt...
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

julie schreef: zo 28 juni 2020, 20:23 ja... er zijn ook problemen rond Julienne, Herve, maar dan zijn het vaak "locals" die de paadjes blokkeren mbv boomstammen, takken e.d. Ik geloof niet dat de DNF daar heel actief is op het moment, het is vooral rond Spa en Stoumont.
Het is echt een enorm probleem de laatste weken..
Of het komt door de lockdown waardoor teveel mensen zich bevonden in de bossen, we weten het niet goed, maar er zijn de laatste tijd heel veel vallen gezet voor mountainbikers (draden gespannen, planken met spijkers verstopt in de aarde enz). Echt schandalig en zelfs crimineel!
Te gek voor woorden inderdaad!
Thnx :-q !
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Had de link al via Cime des Waimes gekregen dus al getekend :-q

Wel echt balen dat er zo’n hetze en jacht op de mtb’ers wordt gemaakt. Vorig jaar hartje zomer heb ik in omgeving Waimes en Malmedy veel gefietst en was daar vaak een van de sporadische bikers. Zeker in verhouding tot de wandelaars die je tegenkomt. Jammer die houding ...

Misschien moet Matthieu toch maar als mtber voor België uitkomen. Wie weet willen ze dan wat coulanter gaan worden ...
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Getekend en gedeeld binnen diverse MTB app groepen.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

aurelius schreef: zo 28 juni 2020, 20:19Done.
(Julie, weet je toevallig of rond Julienne, Herve, al vaker wordt gehandhaafd?).
Ben je niet zojuist akkoord gegaan met "4. Respecteer privé-eigendommen en verboden gebieden" ? :roll:
hanjovdberg schreef: zo 28 juni 2020, 20:35Misschien moet Matthieu toch maar als mtber voor België uitkomen. Wie weet willen ze dan wat coulanter gaan worden ...
Denk niet dat dat veel uithaalt, wanneer je nagenoeg 0 'legaal' enduro aanbod hebt terwijl een van de grootste EWS sterren en niet onverdienstelijk DH'er een man van de streek is en het redelijk overduidelijk is waar die heeft leren fietsen. En in Wallonie hebben ze langs zelfs live de Belgische DH cup uitgezonden...


Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze het aantrekken van (dag)toeristen een beetje te vanzelfsprekend veronderstellen, edoch wanneer je op plaatsen die nu vaak genoemd worden rondkijkt dan is het wel overduidelijk dat de overgrote meerderheid die er staat daar niet is voor die routes die ze sinds 1995 niet meer geupdate hebben.

Afgezien van initiatieven die genomen worden, lijkt het mij gepast om - als je toch akkoord gaat niet meer te fietsen waar het officieel niet mag - ook gewoon massaal weg te blijven en gewoon voor alternatieven in andere landen te kiezen. Misschien als er geen EUR meer besteed wordt dat ze begrijpen dat ze echt meer moeten doen en niet op vergane glorie qua officieel aanbod kunnen blijven rusten als ze het 'bestaande' aanbod waar mensen voor komen dicht willen gooien.
(waar ze zich al een beetje rijk lijken te rekenen met een beperkter vakantie aanbod). De Franse Ardennen zijn ook mooi...

Vlaanderen is overigens niets beter met de Vlaamse tegenhanger van DNF.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Rogier13
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: do 9 mei 2019, 19:45

Getekend en gedeeld.
Gisteren in de omgeving van Remouchamps gebiked, uiteraard iets drukker dan voorgaande jaren, maar geen handhaving gezien. 8)
De plekken waar je veel wandelaars kruist uiteraard ook vermeden
Canyon Lux Trail - Swett Smockelaer - Kona Honzo ST
Gebruikersavatar
huppelbas
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 4 mei 2015, 13:56
Mijn mountainbike: Ghost AMR 4 29er Fully

Schandalig. Link werkt helaas niet meer :( .

Iemand een idee hoe dit zit in omgeving Houffalize?
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

huppelbas schreef: ma 29 juni 2020, 12:14 Schandalig. Link werkt helaas niet meer :( .

Iemand een idee hoe dit zit in omgeving Houffalize?
Link werkte voor mij.
Done :-q
Gebruikersavatar
huppelbas
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 4 mei 2015, 13:56
Mijn mountainbike: Ghost AMR 4 29er Fully

massen schreef: ma 29 juni 2020, 12:41
huppelbas schreef: ma 29 juni 2020, 12:14 Schandalig. Link werkt helaas niet meer :( .

Iemand een idee hoe dit zit in omgeving Houffalize?
Link werkte voor mij.
Done :-q
Bij mij inmiddels ook weer. Ondertekend!
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4285
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Wen er maar aan, alles is de komende paar jaren ff heftiger in de wereld zo simpel is het.
-Heftige bosbranden;
-Heftige reactie op een griepje;
-Heftige reactie op racisme;
-Heftige reacties op bv MTB/wielrennen, wat veelal de media niet haalt.

Het is of links of rechts enige nuance zit er niet in en de vragen waarom het gaat worden niet gesteld.
Plaats reactie