Binnenband sealant #mucoff

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Voordeel van twee werelden. Lijkt mij ideaal. Kan je je buitenbanden nog steeds makkelijk en schoon wisselen. Rijdt je lek, dan heb je het voordeel van de sealant. MO legt in deze video uit hoe het werkt.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Je kan toch als je dit wil, al heel lang binnenbanden met Air sealant kopen ?

Afbeelding
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Jurriaan schreef: za 20 juni 2020, 22:03 Voordeel van twee werelden. Lijkt mij ideaal. Kan je je buitenbanden nog steeds makkelijk en schoon wisselen. Rijdt je lek, dan heb je het voordeel van de sealant. MO legt in deze video uit hoe het werkt.

Afbeelding
Iedere sealant werkt ook prima in een binnenband.
Zo noodgedwongen begonnen met latex om tijdens een vakantie in Z Frankrijk de lucht in de banden te houden.
Ook jarenlang met de woonwerkracefietssemifixie zo gereden.
In beide gevallen sindsdien niet meer lek gereden :-q
Ideaal als je niet wilt kliederen,, en toch extra lekbescherming nodiig hebt.

Omdat je de sealant door het ventiel moet persen zijn bibas met verwijderbaar ventiel wel een pre, anders verstopt de latex meteen al je ventiel bij het vullen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Jurriaan schreef: za 20 juni 2020, 22:03 Voordeel van twee werelden. Lijkt mij ideaal. Kan je je buitenbanden nog steeds makkelijk en schoon wisselen. Rijdt je lek, dan heb je het voordeel van de sealant. MO legt in deze video uit hoe het werkt.

Afbeelding
Dat ga ik proberen. Goeie tip :-q
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Kun je dit ook met de zgn "franse ventielen" gebruiken ? In het filmpje is het een auto ventiel dus de slang vd fles zal te wijd zijn.
( geen idee of ik mijn binnenventiel eruit kan halen, franse ventielen in mijn geval )
Deze sealant lijkt me namelijk wel wat..

Edit : het kan wel lees ik net, echter zijn mijn binnenventielen niet verwijderbaar, geen vlakke kanten helaas
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Met zo een binnenband met airsealant er al in, ben je helemaal van het geklieder af. Is wel zwaar, niet of een binnenband of sealant, maar allebij en een binnenband van een zware soort. Zo een binnenband kost volgens mij zo een € 5. Dit extra gewicht heb je altijd.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

gijsje schreef: ma 22 juni 2020, 22:17 Kun je dit ook met de zgn "franse ventielen" gebruiken ? In het filmpje is het een auto ventiel dus de slang vd fles zal te wijd zijn.
( geen idee of ik mijn binnenventiel eruit kan halen, franse ventielen in mijn geval )
Deze sealant lijkt me namelijk wel wat..

Edit : het kan wel lees ik net, echter zijn mijn binnenventielen niet verwijderbaar, geen vlakke kanten helaas
Die Mucoff ken ik niet, maar de sealant van Vittoria, Pitstop, kan je door een frans ventiel vullen. Grote spuit bij de apotheek halen en een stukje benzineslang van een brommer. Slang past op de spuit en op het ventiel.
Notubes (std en race) krijg je niet door een frans ventiel, tenzij je de kern er uit kunt draaien.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

In tegenstelling tot een buitenband is een binnenband meestal behoorlijk opgeblazen als een ballon. Krijg je niet dat het gat hierdoor groter wordt en eventueel uitscheurt?
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Heb ik nooit gehad, uitscheurende gaten. Grootste gaten waren 2 sneetjes van een snakebite.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mad Wally schreef: wo 24 juni 2020, 11:41 In tegenstelling tot een buitenband is een binnenband meestal behoorlijk opgeblazen als een ballon. Krijg je niet dat het gat hierdoor groter wordt en eventueel uitscheurt?
Geen last van gehad.
(maar een te kleine binnenband kan natuurlijk wel voor problemen zorgen)
Als je de buitenband verwisselt zie je wel plekken waar de latex zn werk heeft gedaan. Daar zit de binnenband aan de buitenband vastgeplakt door de latex.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Bij sealant in een buitenband moet je dat na een tijdje vervangen en kan je de oude eruit halen, bij een binnenband, lukt dat niet. Dus ik vermoed dat je de levensduur van je binnenband verkort tot de werkingsduur van de sealant. Extra afval.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Mad Wally schreef: wo 24 juni 2020, 11:41 In tegenstelling tot een buitenband is een binnenband meestal behoorlijk opgeblazen als een ballon. Krijg je niet dat het gat hierdoor groter wordt en eventueel uitscheurt?
Je weet dat de binnenband in de buitenband zit en daardoor niet groter kan worden? :bier:
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ik vraag me af hoe die sealant omgaat met het poeder wat normaal in een binnenband zit. Mij lijkt dat niet echt samen te gaan, poeder is tegen het aan elkaar kleven, de sealant is er voor.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Zit dat niet alleen aan de buitenkant zodat ie makkelijker in je buitenband zit? Heb oude binnenbanden vaak genoeg doorgeknipt en nog nooit poeder tegen gekomen
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Bonanza schreef: vr 26 juni 2020, 09:28
Mad Wally schreef: wo 24 juni 2020, 11:41 In tegenstelling tot een buitenband is een binnenband meestal behoorlijk opgeblazen als een ballon. Krijg je niet dat het gat hierdoor groter wordt en eventueel uitscheurt?
Je weet dat de binnenband in de buitenband zit en daardoor niet groter kan worden? :bier:
Je weet toch zeker wel dat de meeste MTB binnenbanden een behoorlijk bereik hebben, vaak zoiets als 1.75 tot 2.5?
Als je deze in een 2.35 of 2.4 buitenband doet dan rek je ze een serieus stuk op voordat ze aanliggen tegen de buitenband.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Plaats reactie