Specialized Epic 2021

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3456
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

En guess what? Modeljaar 2022 gaat weer net zo snel uitverkocht zijn als model 2021......
Zolang mensen nog steeds de illusie hebben dat Brain ze sneller maakt blijft men het kopen. "Die verhalen op internet zullen mij wel niet treffen...."
Bicycle, bicycle, bicycle
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Wie dit topic heeft gelezen en nog steeds 12k neertelt is zelf schuld.
En 1k ook.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

awinkel schreef: do 22 april 2021, 13:36 Dus volgens de dealer kan je de bike alleen op asfalt gebruiken? :~
Bij de Decathlon zetten ze dat er nog netjes bij, bij een MTB op de website, dat zou Specialized dan ook voor de Epic moeten doen :-q

"GEBRUIKSAANWIJZING

Niet geschikt voor XC, All Mountain, Enduro en BMX-en."
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 407
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Even een update. Nog geen verdere reactie gehad van specialized
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 407
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Update 2: Specialized heeft met 4bikes en de Fietsenmaker CC gecontact. Ze zullen nu in samenspraak reageren.

Ik wil nadrukkelijk aangeven dat zowel 4Bikes en De Fietsenmaker CC mij altijd perfect hebben geholpen. Een dikke pluim aan deze twee bikestores.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3296
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ik ben benieuwd... Ze kunnen moeilijk gaan beweren dat het een geval op zich is.
Laatst gewijzigd door awinkel op vr 23 april 2021, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

awinkel schreef: vr 23 april 2021, 12:15 Ik ben benieuwd... Ze kunnen moeilijk gaan ontkennen dat het een geval op zich is.
Ik wil zo ook wel ontkennen dat het een geval op zich is hoor :o
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Wie dit topic heeft gelezen en nog steeds 12k neertelt is zelf schuld.
En 1k ook.
Het is wat natuurlijk wat van beiden. Als consument mag je verwachten dat een demper niet om de haverklap kapot gaat maar uiteindelijk moet je zelf ook je hersens gebruiken en je afvragen of het wel zo verstandig is een product te kopen waarvan inmiddels algemeen bekend is dat het om de haverklap kaduuk gaat, en als dat het geval is, een leverancier je weinig opties kan aanbieden om het structureel op te lossen. De 12k betaal je bij deze fiets natuurlijk niet in de eerste plaats voor de sterkte van het materiaal.
Laatst gewijzigd door Knakker29 op vr 23 april 2021, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3296
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

I_do schreef: vr 23 april 2021, 13:00
awinkel schreef: vr 23 april 2021, 12:15 Ik ben benieuwd... Ze kunnen moeilijk gaan ontkennen dat het een geval op zich is.
Ik wil zo ook wel ontkennen dat het een geval op zich is hoor :o
Iets te snel mijn eerdere reactie gepost. :-D
Nu even aangepast naar wat het had moeten zijn. :-D
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

awinkel schreef: vr 23 april 2021, 12:15 Ik ben benieuwd... Ze kunnen moeilijk gaan beweren dat het een geval op zich is.
Misschien hebben ze dit topic niet gelezen ? :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Knakker29 schreef: vr 23 april 2021, 13:21
ThaSingleTrackMastah schreef: do 22 april 2021, 21:23 Wie dit topic heeft gelezen en nog steeds 12k neertelt is zelf schuld.
En 1k ook.
Het is wat natuurlijk wat van beiden. Als consument mag je verwachten dat een demper niet om de haverklap kapot gaat maar uiteindelijk moet je zelf ook je hersens gebruiken en je afvragen of het wel zo verstandig is een product te kopen waarvan inmiddels algemeen bekend is dat het om de haverklap kaduuk gaat, en als dat het geval is, een leverancier je weinig opties kan aanbieden om het structureel op te lossen. De 12k betaal je bij deze fiets natuurlijk niet in de eerste plaats voor de sterkte van het materiaal.
En als je 12k betaald hebt dan heb je dat betaald voor materiaal (gewicht) dat je niet hebt gekregen en is het volledig OK als het regelmatig kapot gaat?

Nee, een gewaarschuwd mens...

Ik zie het bij deze Speciale Nepic met Brainfart dempers toch ook een beetje anders.
Je betaald 12k (of iets minder) zodat je de volgende 10 garantieclaims alvast vooruit hebt betaald :o
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Ik bedoel niet dat het OK is dat het meteen kapot gaat maar dat het hoge bedrag dat al meerdere malen wordt aangehaald niet betekent dat je onderdelen ook navenant veel sterker zijn, volgens mij betaal je dit vooral voor een lichte snelle fiets en minder voor duurzaamheid (dus is 12k op zichzelf voor mij ook geen argument).
Laatst gewijzigd door Knakker29 op vr 23 april 2021, 15:11, 2 keer totaal gewijzigd.
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 407
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Of het nou 12k of 4K is, helaas zitten in alle modellen dezelfde dempers. Het bijzondere vind ik dat ze hun wedstrijdrijders ook hiermee laten rijden. Hebben zij 2 Sworks epics standaard thuis staan mocht er eentje kapot gaan?
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

JasperGr schreef: vr 23 april 2021, 15:01 Of het nou 12k of 4K is, helaas zitten in alle modellen dezelfde dempers. Het bijzondere vind ik dat ze hun wedstrijdrijders ook hiermee laten rijden. Hebben zij 2 Sworks epics standaard thuis staan mocht er eentje kapot gaan?
Dat lijkt me juist niet zo bijzonder, die hebben vast een lading dempers liggen of meerdere fietsen, die ze bovendien niets kost.
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1579
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

daniel1975 schreef: do 22 april 2021, 13:52 En guess what? Modeljaar 2022 gaat weer net zo snel uitverkocht zijn als model 2021......
Zolang mensen nog steeds de illusie hebben dat Brain ze sneller maakt blijft men het kopen. "Die verhalen op internet zullen mij wel niet treffen...."
Ongetwijfeld: en iedere Epic koper bestelt er meteen 2 zodattie telkens van fiets kan wisselen als de ene of de andere weer bij de dealer/Specialized staat :winkie:

Ik vraag me werkelijk af wie er nog een Epic koopt, doe dan een Epic EVO.
carbon bike, titanium collarbone...
Plaats reactie