180 km door Zuid Limburg op een Hardtail Mtb

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2920
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

het is natuurlijk een heel eind, petje af, maar de verhouding km/hm valt me nog wel mee. het maakt naturrlijk wel uit of het kort en steil is of lang en vals plat.
Bird Aeris 9 blurple
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4286
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Nou een bijna 3000hm per 100km kom je niet zo heel vaak tegen, dat is gemiddeld bijna 6% he!!!
Of je moet echt alles als een zigzag aan elkaar rijgen.

Maar een echte mooie route is nog niet makkelijk te vinden. Bij de gemiddelde ardennenmarathon komen ze niet heel veel verder.

Ik vind het een mooi stukje! Zou het zelf graag een keer proberen.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2920
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Cube-Elite schreef: ma 25 mei 2020, 13:36 Nou een bijna 3000hm per 100km kom je niet zo heel vaak tegen, dat is gemiddeld bijna 6% he!!!
Of je moet echt alles als een zigzag aan elkaar rijgen.

Maar een echte mooie route is nog niet makkelijk te vinden. Bij de gemiddelde ardennenmarathon komen ze niet heel veel verder.

Ik vind het een mooi stukje! Zou het zelf graag een keer proberen.
maar een beetje marathon iets verder weg is wel anders met de verhouding. dan is het klimmen ook heel anders natuurlijk. ik kan met de sella ronda nog wel herinneren, 88km en 4800hm, of de grand raid cristalp. en zo zijn er wel veel meer
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, maar niet in NL. :bier:

Ik kwam tot de conclusie dat ik hier in een rondje van 40km ook altijd aan de 1100hm zit. (tenzij ik bewust probeer onnodig klimmen en dalen te vermijden)
Maar des te knapper dat Zumpervelder dit zo heft neergezet :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
PaganiProductions

ik rijd hier in de al ritten van meer dan 200hm in redelijk vlak midden Limburg niet de Meinweg.
Dit is zo´n beetje het ritje door Meinweg met meeste hogemeters tot nu toe
https://www.strava.com/activities/31629 ... 8520279072
En deze van Zuid Limburg
https://www.strava.com/activities/27278 ... 8149054776
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Cube-Elite schreef: ma 25 mei 2020, 13:36 Nou een bijna 3000hm per 100km kom je niet zo heel vaak tegen, dat is gemiddeld bijna 6% he!!!
Nou inderdaad.
Met moeite kom ik aan 1200hm op 100km (Nijmegen + stukje Reichswald)

Ik hou mij aanbevolen voor een rit van 100km met 2000+ hm in Nederland.
(zal wel niet lukken tenzij je in Limburg zit)
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

En dan nog een KOM gepakt ook 😅

Ik heb vorige week Bartje 200 gedaan, 1100hm. Ik vind dit soort uitdagingen super gaaf, maar vooral de trainingsarbeid die ervoor nodig is saai en tijdrovend.
Geen gezeik, mountainbike!
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

In Z-Limburg lukt het ‘makkelijk’, mits je stukjes Voerstreek, Blg kant Vijlenerbos, en 3LP/Aachenerwald leent.

Binnen Z-Limburg alleen kan het ook, wel ietsje lastiger.
Als je deze 180km/5000hm rit opknipt kom je ook al een end.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4286
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Dat snap ik, maar het moet ook wel een mooie route blijven vind ik, ik hou ook wel van een mooie flow. bv de BBC routes vond ik altijd wel aardig, soms wel wat te weinig hoogte meters maar er zaten mooie edities tussen..

Ik heb hem iig even van Strava afgehaald mocht ik een keer een zwak moment hebben :-D en de extra corona kilo,s verdwenen zijn.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Bij de BBC is ongeveer 100km en ongeveer 2000hm altijd wel een streven, maar het mag niet filegevoelig zijn (ongeveer 2000 deelnemers, al doet niet iedereen doet de langste afstanden), en je moet toestemming van de grondeigenaren krijgen, Gemeentes en Natuurorganisaties. Lastig!

Deze 180km/5000hm bestaat uit echt hele mooie trails (zoals ik ze zelf eigenlijk het liefste rijdt en opzoek), maar: met stegelkes (draaihekjes), bosdoorsteekjes, een afgesloten wei met prikkeldraad, stukken bos waar je eigenlijk niet zo vrij mag rijden (er wordt oha wel wat gedoogd, maar als een boswachter eens slechtere zin heeft heb je wel een prent aan je bibshort), en oh ja... brandnetels en bramen die in de zomer okselhoog staan hier en daar :winkie: . Da's allemaal prima te doen als je in je uppie of met een paar man gaat toeren, maar je krijgt het nooit rond als grotere georganiseerde tocht. Ga je (helaas) geen vergunningen voor krijgen.

Deze 180km kun je bv in 2-en splitsen, allebei beginnend vanaf Hijgend Hert. In het Oostelijke stuk naar Aachenerwald. En het Westelijke stuk richting Valkenburg. Heb je 2 fantastische dagtochten met flink wat technische trails erin. En beide lussen zijn evt nog wat in te korten.
Maar je kunt ook bij 3LP starten en alleen Aachenerwald doen. Hij valt overal eigenlijk wel op te knippen.
Chapeau voor de bedenker ervan :-q :-q !
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4286
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Ik zoek wel een paar mooie routes zuid limburg op de MTB. (gewoon XC).
Ben inderdaad een paar keer geweest en dan staan de brandnetels hoog en is het niet zo lekker rijden.

Wat zijn nou mooie routes van de locals. GXP welkom, vaste routes vind ik ook prima.
De huidige Leersum/amerongen routes vind ik bv heerlijk. Het hoeft van mij niet veel gekker dan de technische stukken uit een BBC of LM mooiste, oude houffa marathon etc.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

aurelius schreef: zo 24 mei 2020, 09:24
Rayb81 schreef: zo 24 mei 2020, 00:18

Iets voor Bouwpakket? Die zit daar nu toch 8)
Met wat minder geschikte banden :winkie: ! Maar die komt vast nog wel terug!
Ongeveer 11,5u trappen en 14 uur onderweg dus, door een zeer snelle HT rijder. Wel handig als er dan weer wat horeca open is.
Je kunt het rondje ook opknippen natuurlijk in 2 of 3 stukken..
Leuk ritje! Lijkt aardig op mijn ritjes van afgelopen weekend :winkie:
jabo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 3 oktober 2010, 20:30

Olieboer schreef: di 26 mei 2020, 06:34 En dan nog een KOM gepakt ook 😅

Ik heb vorige week Bartje 200 gedaan, 1100hm. Ik vind dit soort uitdagingen super gaaf, maar vooral de trainingsarbeid die ervoor nodig is saai en tijdrovend.
1100hm lijkt me wel wat veel voor het vlakke Drenthe !!!!
Gebruikersavatar
Herrick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2018)

jabo schreef: di 26 mei 2020, 14:47
Olieboer schreef: di 26 mei 2020, 06:34 En dan nog een KOM gepakt ook 😅

Ik heb vorige week Bartje 200 gedaan, 1100hm. Ik vind dit soort uitdagingen super gaaf, maar vooral de trainingsarbeid die ervoor nodig is saai en tijdrovend.
1100hm lijkt me wel wat veel voor het vlakke Drenthe !!!!
Inderdaad. Ik heb hem vorig jaar gefietst en Strava kwam (incl. heenfietsen) uit op 280hm
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Beetje off-topic, maar dan is mijn horloge niet zo nauwkeurig, mijn telefoon gaf ongeveer hetzelfde aan trouwens.
Geen gezeik, mountainbike!
Plaats reactie