
Op de UHR is een HT ook ruim voldoende.
Zou het zo zijn dat de mensen die op een fully rijden eigenlijk liever op een racefiets zitten en over strak asfalt willen rijden?

Even knuppel in hoenderhok gooien.

Ja, wij zijn ook allemaal pro's die alleen maar zo hard mogelijk willen rijden in lycra voor een uurtjeCube-Elite schreef: ↑ma 12 oktober 2020, 14:26Wat mij bij de XC dan weer opviel, bijna allemaal hardtails, zeker bij de dames en bij de heren was het 50/50 en wij wij op de UHR maar Fully,s adviseren![]()
En nu wordt het wachten op de XCO ht en de XCO fsaurelius schreef: ↑ma 12 oktober 2020, 14:46In de top van het veld reed de meerderheid toch op fully's, de nr 2 reed HT. Had 'ie op een fully gezeten, dan was 'ie natuurlijk wereldkampioen geworden, tsja.
De fully is allang in de meerderheid op de technischere parcoursen, en de meeste XC wedstrijden worden inmiddels op technischere parcoursen verreden. Hier in Leogang speelde het enorme aantal hm's een rol, dat was de reden dat er toch weer meer voor de HT opteerden. En al helemaal op een hardtail heb je profijt van een dropper, natuurlijk.
De dames, die oha veel lichter zijn, bleven relatief wat langer kiezen voor lichtere hardtails, maar ook daar zie je steeds meer de overstap naar de lichtere racefully's, op de technischere parcoursen.
En de UHR is natuurlijk op geen enkele wijze met een echt XC-wedstrijd-parcours te vergelijken, da's daarmee vergeleken gewoon een soort pumptrack natuurlijk.
Geen wortels geen stenen, geen hm's, geen modder.
Die kan niet eens fietsen met slechts 19 jaar ervaringyo-eddy schreef: ↑ma 12 oktober 2020, 11:38De spaning was vooral ....... "wanneer gaat ie op z'n bek".........Als zelf Minaar op z'n bakkes gaat is het wel heel extreem.Singletrack Sundays schreef: ↑ma 12 oktober 2020, 08:33Gelukkig bij de DH wel genoeg spanning, ook hier een verrassend podium.
Nee veel racefietsers denken nog steeds dat je sneller bent met 8 bar in je banden. Die willen geen energie verliezen in vering, die verliezen het liever in onnodig stuiteren