World Cup MTB

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Iemand een idee of het Europees Kampioenschap dit weekend nog wordt uitgezonden?

Een apart parcours met heel veel stenen en korte tricky afdalingen.
Zie hier een impressie:

https://www.youtube.com/watch?v=NySTU-zmukA
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Ik heb via een vpn extensie nu live beelden via de poolse zender TVP
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Bij de vrouwen was de eerste positie al snel bepaald, PFP nam al snel de leiding en stond deze niet meer af. Mooi dat Anne Terpstra het zilver veilig kon stellen. Er was even wat strijd met Evie Richards maar die viel later terug.

Bij mannen was onze hoop gevestigd op Milan Vader maar die moest in de eerste ronde al een pitstop maken vanwege een lekke achterband.
Er was al snel een klein groepje op kop, waarvan Nino Shurter eigenlijk de hele tijd op kop reed. Mathias Fluckiger deed nog een poging maar kon dat niet vol houden. Laatste ronde deed Titoun Carod een aanval die leek te werken maar hij redde het niet door een actie van Shurter moest hij van zijn lijn af en kon toen niet meer terug komen. Op de beelden was het niet goed te zien, maar leek mij niet zo'n leuke move van Shurter (ben geen fan van Nino ).
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2943
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Parkoers ziet er al goed te rijden uit, afgezien van die paar korte steile afdalingen. Zelfs ik zou dit nog wel kunnen, in tegenstelling tot Leogang wat een rotparkoers was dat zeg.

Nu zoeken naar beelden van de wedstrijd...
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

2e WorldCup met een 40ft triple, een lastigere lijn door de rockgarden en nog steeds geen gebrek aan wortels...

https://youtu.be/3YboXuODd4c
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Erg leuk, veel beter dan de eerste ronde en het WK. Hier kon je echt zien dat de verschillen werden gemaakt op plekken die iedereen kán rijden maar waarbij er grote verschillen zijn in lijnkeuze. De rockgarden en triple/niet-triple/wat-is-nou-het-best waren een feest om te zien. Daarnaast was sprintvermogen duidelijk belangrijk en dat is voor mij ook wel een onderdeel van de sport.

Grappig dat tussen de top van het veld juist het eenvoudigere einde cruciaal was. Veel mensen verloren op ogenschijnlijk eenvoudige stukken veel snelheid door milde cases en slechte bochten.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Leuk om die Vergier eindelijk eens te zien winnen
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Nederlanders op de downhill zijn er niet?
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Jurriaan schreef: ma 19 oktober 2020, 12:51 Nederlanders op de downhill zijn er niet?
Tristan Botteram maar die rijdt nog geen (weinig ?) World Cups, wel 38e op WK en 25e trainingstijd daar
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Jurriaan schreef: ma 19 oktober 2020, 12:51 Nederlanders op de downhill zijn er niet?
Wel een Belgische bij de dames junioren! En Martin Maes natuurlijk.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Dit weekend het WK XCM en WK XCE beide via livestream te volgen op site UCI.org.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Zag dat Jasper Ockeloen mee doet met het XCM, ben benieuwd hoe goed ie het doet in zo'n internationaal startveld.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

XCM variant zie je niet zovaak besproken worden hier maar het zijn wel bikkels zeg.

Omdat het zo een saaie zondag is toch maar even het einde kijken in afwachting van de Giro tijdrit straks.

Helaas irriteert die vrouwelijke commentator me na 5 al.

https://www.uci.org/mountain-bike/news/ ... rya-turkey
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

XCE parcours is wel erg een plein op en neer rijden met een paar houten hindernissen, die niet direct indruk maakten...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

WK XCM , veel asfalt naar mijn idee , commentaar was erg irritant. Bij de vrouwen deed de uiteindelijke nr 2 veel meer kopwerk dan de uiteindelijke winnares. Maar goed gezien de omstandigheden toch goed dat het WK door kon gaan , beelden waren niet heel slecht met een drone, helikopter en mee rijdende camera bikers. Het leek bij de mannen of de camera biker de winnaar Paez in de downhill niet bij kon houden :lol:
Plaats reactie