World Cup MTB

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Data is bekend gemaakt en ik moet wel zeggen dat ik het gemist heb om die red Bull app te openen op sommige weekenden. Kan niet wachten, zowel voor XCO als DHI.


The UCI plans to hold 7 rounds of the World Cup this year kicking off in September with XCO and DHI races in Lenzerheide.

The UCI is planning a 7 round World Cup of XCO and DHI races starting on 5th September and ending in a two round race at Lousa at the end of October.

Updated 2020 Mercedes-Benz UCI Mountain Bike World Cup Calendar

5-6 September: Lenzerheide, Switzerland (XCO/DHI)
12-13 September: Val di Sole, Italy (XCO/DHI)
19-20 September: Les Gets, France (XCO/DHI)
29 September-4 October: Nove Mesto na Morave, Czech Republic (XCO) – two rounds 15-18 October: Maribor, Slovenia (DHI) – two rounds
29 October-1st November: Lousa, Portugal (DHI) – two rounds
Laatst gewijzigd door Victor1977 op zo 16 mei 2021, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Je bedoelt dat je graag wat klusjes uit wilt stellen?



Zoals de buitenboel schilderen of zo?



Daar was de WC DH inderdaad een goed excuus voor. Helaas is het nog 3 maanden... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Lars TB schreef: vr 15 mei 2020, 22:12 Je bedoelt dat je graag wat klusjes uit wilt stellen?



Zoals de buitenboel schilderen of zo?



Daar was de WC DH inderdaad een goed excuus voor. Helaas is het nog 3 maanden... .
Haha je hebt de steigers voor de deur gezien dus. ja ik klus meer dan ik fiets laatste tijd. Heb een bbq meubel in elkaar weten te zetten en de voorgevel van het huis is aan verven toe ja. Maar dat laat ik doen.

Ik ben zelf ook meer liefhebber van downhill maar soms pak ik XC er ook bij.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Victor1977 schreef: vr 15 mei 2020, 22:22 ...Heb een bbq meubel in elkaar weten te zetten ...
Uh, en nog geen uitnodiging verstuurd :~ :-{
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Lars TB schreef: vr 15 mei 2020, 22:28
Victor1977 schreef: vr 15 mei 2020, 22:22 ...Heb een bbq meubel in elkaar weten te zetten ...
Uh, en nog geen uitnodiging verstuurd :~ :-{
Dat was gisteren toevallig en nu moet ik enkel nog het gat voor de weber zelf zagen en hem erin doen. Hij is nog niet af dus. We zitten nog vroeg in het bbq seizoen. Het is net als die World Cup agenda, geduldig zijn 😜
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Misschien kun jij ook een agenda publiceren 8) :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7361
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Eerder al Lenzerheide en nu ook Les Gets...
🇬🇧 Cancellation of the Mercedes-Benz 2020 UCI Mountain Bike World Cup round

This summer, the world's best pilots were once again set to compete on the tracks in Les Gets, offering the public a show as exceptional as last year's World Cup in July.

In this unprecedented situation due to the Covid-19 crisis, the consequences in the mountain bike calendar are numerous, and cancellations are sometimes inevitable. This is the case of Les Gets which, in agreement with the UCI and the French Cycling Federation (FFC), is also forced to give up. For health and safety reasons, the Mercedes-Benz UCI Mountain Bike World Cup, which was scheduled to take place from 18 to 20 September 2020, is therefore cancelled.

Indeed, it is impossible to guarantee that the Downhill and Cross-Country events can be organised in good conditions and that the public will be welcomed and safe. It should be remembered that the 2019 UCI World Cup in Les Gets attracted nearly 100,000 spectators over the three days of the event.

This is a logical decision in view of the drastic measures that are difficult to apply due to the global situation, but a huge disappointment for Les Gets and its inhabitants. However, everyone remains more motivated than ever for the future, as the resort remains committed to future major international events, notably the 2021 World Cup and the 2022 Mercedes-Benz UCI Mountain Bike World Championships.

Please find :
➡️ The official UCI press release : https://www.uci.org/inside-uci/press-re ... s-calendar
➡️ The official Les Gets press release : https://www.lesgets.com/app/uploads/202 ... 070720.pdf
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Het morgen dan toch eindelijk gebeuren, vanaf 16:30 op Redbull.tv :-D
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Yess eindelijk en meteen 2 (4) wedstrijden deze week 8)
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Om even in de sfeer te komen, een rondje nat Nove Mesto
Nu zie je pas goed hoeveel wortels er ligen:

https://www.youtube.com/watch?v=gb7ntfIXIVk
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Zo gaaf om zowel bij de mannen als de vrouwen weer een paar nieuwe namen en winnaars te zien 8)
pimmedoris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: ma 19 november 2012, 19:30

Wat een rotzooi was het tijdens de short track race 8)

Vraagje. Ik zag bij de dames dat Brandau uitkomt voor het Team Radon en ze rijdt op een full suspension. Maar Radon heeft geen XC fully in het programma. Ik kan me vergissen, maar het leek voor mij heel erg op een Orbea Oiz. Weet iemand hier meer over?

Zie ook de foto op deze link: foto
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Kan een prototype zijn. Misschien dat er binnenkort iets op de markt komt.

Of, wat wel vaker gebeurt als een merk een bepaald type fiets niet heeft, inderdaad een overgespoten fiets van een ander merk
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

pimmedoris schreef: wo 30 september 2020, 11:35 Wat een rotzooi was het tijdens de short track race 8)

Vraagje. Ik zag bij de dames dat Brandau uitkomt voor het Team Radon en ze rijdt op een full suspension. Maar Radon heeft geen XC fully in het programma. Ik kan me vergissen, maar het leek voor mij heel erg op een Orbea Oiz. Weet iemand hier meer over?

Zie ook de foto op deze link: foto
Ja, is een Oiz.
Goed opgelost :lol:
Waar woke is, is vuur
Idske
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 29 augustus 2007, 09:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail
Contacteer:

Viel mij ook al op die radon. Lijkt wel heel erg op een oiz idd. Vreemd om dan zomaar een ander merk fiets over te spuiten.
Bikes: Canyon Lux Trail - Canyon Grizl - Cube Agree SL
Plaats reactie