Betaald parkeren bij NM gebieden?

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Mad Wally schreef: wo 22 april 2020, 08:22
bouwpakket schreef: wo 22 april 2020, 07:48
Ja, Natuurmonumenten weet vaak een hele mooie schijnheilige draai aan hun bomenkap te geven. Bijvoorbeeld vorig jaar toen er zoveel ophef was, gaf NM aan dat ZIJ wel al gestopt waren met kappen. Dat was ook logisch want het was broedseizoen, ze mochten niet verder gaan. NM is op de een of andere manier iedere keer weer in staat om er een mooi verhaal van te maken. Ik heb af en toe het gevoel dat NM gerund wordt door marketeers en niet door natuurliefhebbers. Maar dan van het type onbetrouwbare autoverkoper waar je eigenlijk niets wil kopen. Ook al hebben ze het mooiste wagenpark van Nederland.
Ben jij deskundig dan? Weet je waarom de ze bomen kappen? Ik niet, maar ik kan me er wel wat bij voorstellen. Sommige gebieden waren van oudsher heidegronden, maar als je die verwaarloosd dan heb je soms binnen een redelijk korte tijd (relatief gezien dan) dat het overwoekerd door bomen. Hoe dat kan? Ik weet het niet, rijkere voeding door stikstof? Wat vroeger wel gebeurde wat dat heidegebieden soms afbrandden. Dat kan tegenwoordig niet vanwege het gevaar voor de omgeving. Verder moeten bossen soms uitgedund worden om verstikking tegen te gaan. Op die open plekken zie je dan weer hele andere natuur ontstaan.
Het idee dat je de natuur zijn gang kan laten gaan kan prima in de afgelegen gebieden in bv Canada. In een klein land als Nederland moet de natuur worden beheerd. Als je wil weten hoe dat werkt, wordt dan vrijwilliger bij natuurmonumenten. Zo niet dan is het wellicht verstandiger de keuzes over te laten aan de mensen die het wel weten en niet het beleid in twijfel te trekken.
Mijn opmerking over NM ging niet zozeer over kappen of niet. Ik weet inmiddels wel wat meer over natuur en bosbeheer.

Het ging mij erom dat toen er in Nederland heel veel ophef was over alle bomen die overal gekapt werden, Natuurmonumenten mooi weer ging spelen. Ze vertelden toen dat zij ermee zouden kappen. Heel Nederland blij dat Natuurmonumenten wel stopte en Staatsbosbeheer niet. Maar het was gewoon een mooi door de Natuurmonumenten marketeers verpakt verhaal, want vanwege het broedseizoen moesten ze toch al stoppen.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Kapitein Iglo schreef: wo 22 april 2020, 09:53
Mad Wally schreef: wo 22 april 2020, 08:51
Als je dat soort harde woorden in de mond neemt dan moet je wel een heel goed verhaal hebben...
Maar dat geldt voor jou eigenlijk ook, nu :tong . Je gaat er best hard in.
Ja, daar heb je een .
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

bouwpakket schreef: wo 22 april 2020, 10:01 Mijn opmerking over NM ging niet zozeer over kappen of niet. Ik weet inmiddels wel wat meer over natuur en bosbeheer.

Het ging mij erom dat toen er in Nederland heel veel ophef was over alle bomen die overal gekapt werden, Natuurmonumenten mooi weer ging spelen. Ze vertelden toen dat zij ermee zouden kappen. Heel Nederland blij dat Natuurmonumenten wel stopte en Staatsbosbeheer niet. Maar het was gewoon een mooi door de Natuurmonumenten marketeers verpakt verhaal, want vanwege het broedseizoen moesten ze toch al stoppen.
Wellicht is het probleem dan niet zozeer het feit dat ze kappen (ik ga nog steeds ervan uit dat dit een legitieme reden heeft) maar dat ze in plaats van dat uit te leggen aan al die verontwaardigde mensen gaan lopen vertellen dat ze er mee stoppen. Daarmee wekken ze de suggestie dat ze verkeerd bezig waren.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Natuurmonumenten is niet zo leuk als ze zich voordoen.
Ze zijn ook niet zo groen als ze zich voordoen.
Ze zijn wel veel rijker dan ze zich voordoen.
Die rijkdom zit vooral in het vastgoed en het wagenpark van de hoge heren
Het zal op de jaarrekening best wel netjes zijn weggeschreven, maar ga voor de gein eens googlen op hun regio kantoren. Niet te flauw.
Ga dan ook nog eens bij zo'n kantoor op bezoek (heb er jaren tegenover gewerkt) en tel de Rangerovers en de Jags.

Er is hier al eens een topic over geweest, incl beeldmateriaal.
Ook zijn er een aantal forum members die NM als huisbaas hebben. Ook die verhalen daar lusten de honden geen brood van.

Dus erg dubbel.
Goed dat er een organisatie is als NM, erg jammer dat de natuur voor een aantal dames en heten slechts een middel is om uitzonderlijj goed van te leven (what else is new)
Bij een goede doelen organisatie is het mi nog steeds not done als er teveel aan de strijkstok blijft hangen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

ach, het vraagstuk waarom betalen wandelaars niks om in het bos te mogen lopen is daarmee opgelost. Kom je als biker met de auto betaal je dubbel. :winkie: Maar als je NM lid bent sta je weer gratis. Het is geen publiek domein, NM koopt grond met geld van leden. Het wordt dus eerlijker verdeeld. Ben je NM lid dan sta je gratis, ben je geen lid dan ga je ook betalen en niet teren op de zak van een ander. Vind je dat er te veel aan de strijkstok blijft hangen dan ga je er toch lekker niet heen? Exact de reden waarom ik een vignet boycot. (zie geen drol terug op de route voor het geld)
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Rayb81 schreef: di 21 april 2020, 19:03Sinds wanneer moet natuur een verdienmodel zijn?
Veel kosten waar we het over hebben worden door ons als recreanten aangejaagd. Parkeren, onderhoud paden, boomveiligheidscontrole, routeveiligheid, meubilair, bebording, handhaving, toezicht etc
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

bert l. schreef: vr 24 april 2020, 18:11
Rayb81 schreef: di 21 april 2020, 19:03Sinds wanneer moet natuur een verdienmodel zijn?
Veel kosten waar we het over hebben worden door ons als recreanten aangejaagd. Parkeren, onderhoud paden, boomveiligheidscontrole, routeveiligheid, meubilair, bebording, handhaving, toezicht etc
Is dat heel erg? Uiteindelijk maken wij ook gebruik van de natuur als recreatiegebied.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Nee, het is niet erg dat wij kosten genereren. Ze moeten ook ergens uit gedekt worden. Daar gaat de openingspost van deze draad over.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Ghost-biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 23 december 2012, 18:30

bert l. schreef: di 21 april 2020, 21:20 Natuurbeheer kost geld. Kom maar eens een dagje stage bij ons lopen. Gewoon eenmalig. Tzt als het weer kan.
Natuurbeheer kost geen geld. De natuur beheert zich zelf. Alleen zijn er van die mensen die menen dat ze daar in moeten gaan rommelen.

Wat wel geld kost is zo'n (geld) organisatie als Natuur Monumenten. Je moet voor de lol hun financieel jaarverslag eens bekijken. Beleggingen en die salarissen van de directie.
Gisteren deed een ex medewerker van NM op TV nog een uitspraak. Sinds ik niet meer bij NM werk ben ik nog nooit zo vaak buiten geweest.
Laatst gewijzigd door Ghost-biker op vr 24 april 2020, 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Ghost-biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 23 december 2012, 18:30

Rayb81 schreef: di 21 april 2020, 19:03 Sinds wanneer moet natuur een verdienmodel zijn?
Natuur was er eerder dan de mens.
Men probeert er weer een slaatje uit te slaan nu ze in de gaten hebben dat naar de natuur gaan in populariteit toeneemt.

Helemaal mee eens. :-q
Ghost-biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 23 december 2012, 18:30

bert l. schreef: vr 24 april 2020, 18:11
Rayb81 schreef: di 21 april 2020, 19:03Sinds wanneer moet natuur een verdienmodel zijn?
Veel kosten waar we het over hebben worden door ons als recreanten aangejaagd. Parkeren, onderhoud paden, boomveiligheidscontrole, routeveiligheid, meubilair, bebording, handhaving, toezicht etc
Parkeren: geen parkeerplaatsen aanleggen dan
Onderhoud paden: Nou, ik noem dat vernieling met die machines
Boomveiligheidscontrole: dat is het risico als je in de bossen loopt
Routeveiliegheid: och, je zal eens een keer vallen
Meubilair: je kan ook in het gras, mos of zand gaat zitten of liggen
Bebording: ben eens creatief en verzin zelf een route
Handhaving: daar hebben we politie voor
Toezicht: waarop?
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

je woont onder de brug begrijp ik?
◼︎ Go round the outside.
Ghost-biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 23 december 2012, 18:30

Tijgerhaai schreef: vr 24 april 2020, 19:02 je woont onder de brug begrijp ik?
Kunt u uw reactie even toelichten?
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Ghost-biker schreef: vr 24 april 2020, 18:53
bert l. schreef: vr 24 april 2020, 18:11 Veel kosten waar we het over hebben worden door ons als recreanten aangejaagd. Parkeren, onderhoud paden, boomveiligheidscontrole, routeveiligheid, meubilair, bebording, handhaving, toezicht etc
Parkeren: geen parkeerplaatsen aanleggen dan
Onderhoud paden: Nou, ik noem dat vernieling met die machines
Boomveiligheidscontrole: dat is het risico als je in de bossen loopt
Routeveiliegheid: och, je zal eens een keer vallen
Meubilair: je kan ook in het gras, mos of zand gaat zitten of liggen
Bebording: ben eens creatief en verzin zelf een route
Handhaving: daar hebben we politie voor
Toezicht: waarop?
In een dichtbevolkt land als Nederland is dit een illusie. Mensen willen recreëren en niet iedereen woont dicht bij een natuurgebied. Als je geen parkeerplaatsen hebt, waar staan de auto’s dan?
Geen paden? Ben je wel eens door echte wildernis gelopen. Daar wil je niet met je oma doorheen ploegen. Dus alleen natuur voor jonge mensen. Ouderen kunnen verrekken.
Handhaving. Politieagenten krijgen ook graag salaris.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Plaats reactie