Nederland een mtb mekka?

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

hitchhikerzguide schreef: do 30 april 2020, 22:33
Olieboer schreef: do 30 april 2020, 21:52 De waarheid kan ook zuur zijn. Het was voor mij verbazingwekkend om te lezen. Ik had nog het plan om eens naar de Ardennen te gaan, maar kan beter een andere dichtbij bestemming kiezen
Zeker wel de Ardennen kiezen. Maar ik zeg het je, als je fun wilt hebben vooral niet de vaste routes nemen, die wiegen je in slaap. Op internet genoeg alternatieven te vinden, maar je bent in de grijszwarte zone.
Zo zuur is het dus toch niet 😀
Geen gezeik, mountainbike!
Charlie Skeen
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: za 13 juli 2013, 20:49
Mijn mountainbike: Mi-Tech Tyke ROEX 29, Radon Skeen Trail CF 10.0

De laatste weken leken de routes hier wel erg op de MTB-route van Mekka: erg droog met veel mul zand.
Hopelijk maakt de regen van de afgelopen dagen de ondergrond weer wat steviger.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple and wrong.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Charlie Skeen schreef: vr 1 mei 2020, 19:15 De laatste weken leken de routes hier wel erg op de MTB-route van Mekka: erg droog met veel mul zand.
Hopelijk maakt de regen van de afgelopen dagen de ondergrond weer wat steviger.
Doet nog niet zoveel helaas :((

Dikke plassen op de route maar gewoon een dikke mulle stoffige laag zand eronder Het moet erin trekken
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Avandea schreef: do 30 april 2020, 23:34 Zijn er ook gpx bestanden van deze zwart/grijze routes?
:lol: :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

Lars TB schreef: vr 1 mei 2020, 20:45
Avandea schreef: do 30 april 2020, 23:34 Zijn er ook gpx bestanden van deze zwart/grijze routes?
:lol: :-q
Niet geschoten is altijd mis he Lars :winkie:
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ik vind MTB hier verdacht veel op Surfen en windsurfen kijken: we hebben kwantitatief veel, maar missen wat hoogte en snelheid om het echt vet te maken. Het lijkt erop hoor, en je kan je prima vermaken, maar de real deal waarbij de adrenaline zo uit je oren spuit dat je er snachts niet van kan slapen dat is het gewoon niet. :(

Voor mij missen we voor een MTB mekka tenminstte 500hm en een uplift en pot tipex voor het grote regeltjes en aansprakelijkheidsboek en om een surfmekka te worden moet de UK nu ze uit de EU zijn en lekker dwars willen zijn, die lijn doorzetten en ff 90graden draaien zodat de golven beter doorkomen.(persoonlijk zie ik het laatste nog eerder gebeuren als het eerste :roll: ).
Tot die tijd: hier lol hebben, conditie en vaardigheden bijhouden om bij de echte mekka,s te knallen wanneer we er weer naartoe kunnen.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Nederland is vooral een fantastisch fietsland voor zowel het verhard als onverhard toerfietsen. Wat mij zelf betreft volstaat dat.
NL is net zo weinig MTB-land als het ski-land is.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Avandea
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: ma 30 maart 2020, 09:50

Moet elkaar ook wat gunnen toch :bier:
hitchhikerzguide schreef: za 2 mei 2020, 00:35
Lars TB schreef: vr 1 mei 2020, 20:45

:lol: :-q
Niet geschoten is altijd mis he Lars :winkie:
Gerwinator
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 22:06
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Niet echt een MTB Mekka, maar we mogen wel blij zijn met fietspaden, routes en gravelpaden die er overal zijn lijkt me. Volgens mij zijn er genoeg uitdagende MTB tracks, je moet ze alleen kennen :P
Jansseman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: za 3 juli 2010, 14:51
Mijn mountainbike: Kona Kula Deluxe, Kona Hei Hei deluxe, Trek Top Fuel 9.7

Heeft iemans de aangepaste veluwe route al gereden? Ik hoor prima verhalen over meer technische single tracks.
poeperman
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 8 november 2014, 11:35

hitchhikerzguide schreef: do 30 april 2020, 22:33
Olieboer schreef: do 30 april 2020, 21:52 De waarheid kan ook zuur zijn. Het was voor mij verbazingwekkend om te lezen. Ik had nog het plan om eens naar de Ardennen te gaan, maar kan beter een andere dichtbij bestemming kiezen
Zeker wel de Ardennen kiezen. Maar ik zeg het je, als je fun wilt hebben vooral niet de vaste routes nemen, die wiegen je in slaap. Op internet genoeg alternatieven te vinden, maar je bent in de grijszwarte zone.
dus jij vindt de zwarte routes rond Houffalize slaapverwekkend? En het wereldbekerparcours? Met een Endurofiets mss wel, maar op een XC-fully is dat toch al redelijk uitdagend wat mij betreft
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

poeperman schreef: do 21 mei 2020, 09:34dus jij vindt de zwarte routes rond Houffalize slaapverwekkend? En het wereldbekerparcours?
Houffalize heeft toch maar een route die met zwart aangeduid wordt en dat is het voormalig WC parcours (tot zover toegankelijk)...? Verder heb je er twee met blauw aangeduide routes (2,5), twee met rood (3,4), een gele (1) en een groene (6). Waarbij de groene een hogere moeilijkheidsgraad heeft dan de rood, blauw, ... Als iemand de logica daarvan ooit nog eens kan uitleggen :~

Houffalize heeft nog een zekere naam, maar da's toch redelijk gebaseerd op vergane glorie... :roll:
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Voor menig regio in Duitsland, voorbeeld, staat het vrij mountainbiken onderdruk. De politie is in combinatie met de boswachter druk bezig met handhaven. Hoe herkenbaar uit NL van een aantal jaren terug.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Tja, misschien zijn we echt een MTB Mekka.
De situatie in Duitsland (dan toch een aantal bundesländer) was inmiddels bekend en het volgende land, Wallonië, is nu begonnen de MTB sport de nek om te draaien.

Oké, op niveau van Wales en Schotland zijn we nog niet maar al wel ver voorbij Duitsland en België.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Mwah, in Duitsland kun je toch wat lokaties vinden met legale tracks van een type date je tenminste legaal in NL ook niet tegenkomt...
Om dan te stellen dat je Duitsland ver voorbij bent?


In Frankrijk stonden vandaag overigens ook weer een hele serie auto's met fietsenrekken met gele platen en ik zag ook nog de nodige ritjes in Belgie voorbij komen... Iets ontbreekt er toch in het aanbod van mekka :roll: .
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Plaats reactie