Identificatieplicht - óók in het bos?

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

nu.nl schreef:DEN HAAG - De politie om de tuin leiden door een valse naam op te geven is er niet meer bij vanaf 1 januari. Dan moet namelijk iedereen vanaf 14 jaar een geldig identiteitsbewijs kunnen tonen, als de politie, een boswachter of een milieu-inspecteur daarom vraagt. Donderdag geven de ministers Donner (Justitie) en Remkes (Binnenlandse Zaken) het startsein voor een campagne om iedereen te wijzen op de identificatieplicht.
nu.nl schreef:Burgers mag dus niet lukraak worden gevraagd hun paspoort of rijbewijs te tonen. Een politieagent bijvoorbeeld mag er alleen naar vragen als dat nodig is om zijn werk goed te kunnen doen, zoals bij een dreigend relletje of om een bekeuring te kunnen uitschrijven, een boswachter alleen bij iemand die planten of dieren steelt uit een natuurgebied.
bron: www.nu.nl

Oftewel: vanaf 1 januari paspoort mee het bos in? Het moet toch niet gekker worden zeg...
Laatst gewijzigd door jf op wo 27 oktober 2004, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
hanz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1133
Lid geworden op: do 28 november 2002, 09:40
Mijn mountainbike: Canyon Lux

Lekker dan.. is wel erg extreem ja. Beetje van alles gaan meenemen als je even gaat fietsen.

Maarja.. van de gewone legitimatieplicht heb ik ook nog nooit wat gemerkt, en je zult heus niet zomaar door een boswachter aangehouden worden zonder reden..
Gebruikersavatar
Hannibal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 611
Lid geworden op: do 4 september 2003, 13:57
Mijn mountainbike: Curve GMX+

hanz schreef:Maarja.. van de gewone legitimatieplicht heb ik ook nog nooit wat gemerkt, en je zult heus niet zomaar door een boswachter aangehouden worden zonder reden..
Hij kan je toch nooit bijhouden :tong
Gebruikersavatar
VooDoochild
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: di 14 september 2004, 20:28
Mijn mountainbike: Sinaasappel en Pasteitje

jf schreef:
nu.nl schreef: een boswachter alleen bij iemand die planten of dieren steelt uit een natuurgebied.
bron: www.nu.nl

Oftewel: vanaf 1 januari paspoort mee het bos in? Het moet toch niet gekker worden zeg...
Ik denk dat de gemiddelde mountainbiker dus niet zo veel te vrezen heeft, je zult mij in ieder geval niet zo snel met een rodondendron in mijn rugzak zien rondrijden :wink:
ATX 830 bestuurder
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 17 november 2003, 16:42
Mijn mountainbike: XTC TEAM HT/full XTR/Skareb Super/Mavic Crossmax/Ritchey WCS
Contacteer:

VooDoochild schreef:
jf schreef: bron: www.nu.nl

Oftewel: vanaf 1 januari paspoort mee het bos in? Het moet toch niet gekker worden zeg...
Ik denk dat de gemiddelde mountainbiker dus niet zo veel te vrezen heeft, je zult mij in ieder geval niet zo snel met een rodondendron in mijn rugzak zien rondrijden :wink:
ik neem altijd eiken mee en een paar denneboompje. in mijn zadeltasje wel te verstaan. :-q
Jass
Reporter
Reporter
Berichten: 4080
Lid geworden op: wo 15 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: ::: Specialized SX Trail ::: Trek Ticket :::
Contacteer:

En als de boswachter constateert dat je op "verboden" paden fietst en je dan staande houdt, ben je dus dubbel de lul als je geen ID bij je hebt.

Boete kan max 2250 euro bedragen voor het niet bij je hebben van je ID, kun je ook een aantal leuke bike-onderdelen van aanschaffen :wink:
.:Actionsports - Lifestyle - Photography:.
::: Jasper Leenarts Photography :::
ATX 830 bestuurder
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 17 november 2003, 16:42
Mijn mountainbike: XTC TEAM HT/full XTR/Skareb Super/Mavic Crossmax/Ritchey WCS
Contacteer:

Jass schreef:En als de boswachter constateert dat je op "verboden" paden fietst en je dan staande houdt, ben je dus dubbel de lul als je geen ID bij je hebt.

Boete kan max 2250 euro bedragen voor het niet bij je hebben van je ID, kun je ook een aantal leuke bike-onderdelen van aanschaffen :wink:
ow dat is te doen....maar hier is geen route en mag je overal fietsen :D
Jass
Reporter
Reporter
Berichten: 4080
Lid geworden op: wo 15 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: ::: Specialized SX Trail ::: Trek Ticket :::
Contacteer:

ATX 830 bestuurder schreef:
Jass schreef:En als de boswachter constateert dat je op "verboden" paden fietst en je dan staande houdt, ben je dus dubbel de lul als je geen ID bij je hebt.

Boete kan max 2250 euro bedragen voor het niet bij je hebben van je ID, kun je ook een aantal leuke bike-onderdelen van aanschaffen :wink:
ow dat is te doen....maar hier is geen route en mag je overal fietsen :D
Ja, maar jij moet hem ook bij je hebben, want jij neemt eiken en denneboompjes mee :tong
.:Actionsports - Lifestyle - Photography:.
::: Jasper Leenarts Photography :::
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Zolang je je maar aan de regels houdt zal er niet naar gevraagd worden, en ik kan mij ook wel voorstellen dat een boswachter het accepteert dat je geen paspoort (waardevol document) bij je hebt in je fietskleding, omdat je nu eenmaal grote kans hebt dit te verliezen.
Pizzaboy
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 954
Lid geworden op: wo 7 mei 2003, 12:51
Mijn mountainbike: = een 9.6 Bear longboard

Gelukkig heb ik altijd mijn rijbewijs op zak.
Het is dat document ook goed aan te zien....
Yeah baby yeah
DeTrut
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 5 september 2003, 12:00

Gelukkig weet ik waar de boswachter woont.
ATX 830 bestuurder
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 17 november 2003, 16:42
Mijn mountainbike: XTC TEAM HT/full XTR/Skareb Super/Mavic Crossmax/Ritchey WCS
Contacteer:

DeTrut schreef:Gelukkig weet ik waar de boswachter woont.
ik ook...maar de boswachter weet bijna waar ik woon :-?
Ruud
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2044
Lid geworden op: di 17 september 2002, 11:26
Mijn mountainbike: is verkocht
Contacteer:

Pizzaboy schreef:Gelukkig heb ik altijd mijn rijbewijs op zak.
Het is dat document ook goed aan te zien....
Komt me vaag bekend voor. Gelukkig hebben ze ein-de-lijk het idee om die dingen van plastic te maken op normaal formaat.
Flip FSR
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 9 augustus 2004, 19:59

En wat gaat die boswachter doen als je je paspoort niet bij je hebt?
Je nummerplaat noteren? Yeah right! :roll: :lol:
hanz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1133
Lid geworden op: do 28 november 2002, 09:40
Mijn mountainbike: Canyon Lux

Flip FSR schreef:En wat gaat die boswachter doen als je je paspoort niet bij je hebt?
Je nummerplaat noteren? Yeah right! :roll: :lol:
Edit: laat maar domme opmerking van mij :D
Laatst gewijzigd door hanz op do 28 oktober 2004, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie