Lancering nieuwe website Mountainbike.nl én…

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gebruikersavatar
Rogier
Site owner
Site owner
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Lancering nieuwe website Mountainbike.nl én…

Het is zover: Mountainbike.nl is vernieuwd. In het nieuwe design hebben we rekening gehouden met leesbaarheid en gebruiksvriendelijkheid. We zijn uiteraard benieuwd naar jouw mening!

Afgelopen jaar hebben we veel tijd gestoken in het sneller, stabieler en slimmer maken van de community. Alles uiteraard binnen de mogelijkheden van onze vrije tijd en budget.

Zo is de gehele site afgelopen jaar verhuisd naar een nieuw ingerichte server, is het forum naar de meest recente versie gemigreerd en responsive gemaakt, hebben we na 20 jaar ons logo geüpgrade (een logo dat dicht bij het oude vertrouwde logo lag, maar recht doet aan een nieuwe tijd) en is alle data via encryptie versleuteld (SSL). Na dit alles was het de beurt aan de voorkant. Het nieuws en het terugbrengen van de toertochten kalender. Met name het mobiel bezoeken was tot dusver geen prettige ervaring.

Uitgangspunten:
- Een nieuwe frisse uitstraling voor nieuws. Met veel eenvoud, rust en overzicht
- Betere service naar onze lezers en community toe
- Een nieuwe menubalk
- Op mobiel, tablet en desktop ziet de website er hetzelfde uit
- Toertochten weer terug op de site
- Je kunt artikelen/video’s delen via social media

Bij het bouwen van de site zijn we vanzelfsprekend niet over een nacht ijs gegaan, daar zijn maanden en maanden van werk aan vooraf gegaan. Maar nu is dat grote moment er dan toch. Wij hebben onze uiterste best gedaan om alles te testen. Desondanks kan het voorkomen dat een bepaalde functionaliteit of een device nog niet (correct) werkt. Mocht dit het geval zijn, laat het hier weten.

Met sportieve groet,

Namens alle Mountainbike.nl crew leden,
Rogier Mensink en Rogier Bom (Bommie)
It's a little like wrestling a gorilla. You don't quit when you're tired- you quit when the gorilla is tired.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Allereerst: Top en complimenten voor het eindresultaat en alles wat daar aan vooraf is gegaan :-q
Eigenlijk heb ik maar 1 klein dingetje: Kan de uploadlimiet van de avatar niet een klein beetje omhoog? Die 12Kib is wel erg aan de magere kant :wink:
Gebruikersavatar
Rogier
Site owner
Site owner
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

TenZNL schreef: do 29 augustus 2019, 09:08 Allereerst: Top en complimenten voor het eindresultaat en alles wat daar aan vooraf is gegaan :-q
Eigenlijk heb ik maar 1 klein dingetje: Kan de uploadlimiet van de avatar niet een klein beetje omhoog? Die 12Kib is wel erg aan de magere kant :wink:
Dat probleem had ik ook. Staat genoteerd.
It's a little like wrestling a gorilla. You don't quit when you're tired- you quit when the gorilla is tired.
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

Opgehoogd naar 512K. Zou genoeg moet zijn voor een avatar, toch? :wink:
Eat, sleep, ride, repeat
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Bommie schreef: do 29 augustus 2019, 09:44 Opgehoogd naar 512K. Zou genoeg moet zijn voor een avatar, toch? :wink:
Super :-q
EmTeeBee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 8 april 2011, 13:58

Top gedaan! Veel dank voor alle tijd die jullie er weer in hebben gestoken! :-q :-q :-q
Ben ook blij dat de toertochten er weer op staan.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Naar mijn idee was er al eerder een topic met deze info/strekking? Sowieso goed werk!

Anyways... ik had daar geplaatst dat bij mij dat belletje van een notificatie (voor een nieuw prive bericht of reactie op een topic waarop je geabonneerd bent) al een tijdlang blijft hangen op 1 notificatie, terwijl ik geen nieuw bericht of reactie heb. Sterker nog, als ik dat belletje dan bekijk gaat die notificatie over een reactie van iemand op een topic waar ik nooit op geabonneerd was... :~ Normaliter verdwijnt de notificatie na bekijken dan weer, maar bij mij blijft die dus op 1 staan, al geruime tijd.

Het is op zich niet echt heel hinderlijk, maar toch een beetje misleidend omdat je elke denkt dat je een notificatie hebt terwijl dat dan niet zo is...

...is dat wellicht een bug en hebben jullie als mods daar al meer over gehoord van leden?
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Wiel-Maat schreef: do 29 augustus 2019, 11:42 Naar mijn idee was er al eerder een topic met deze info/strekking? Sowieso goed werk!
Er is ook nog een voor pagina met nieuws enzo, MTB.nl bestaat niet alleen uit forum :wink:
Die voorpagina is echt een stuk mooier en overzichtelijker geworden! :-q
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Ziet er erg goed uit! :-q
De optie om op de frontpage al te kunnen kiezen voor een subforum kan soms handig zijn.

Over die avatar, 512K niet weer een beetje overdreven? Straks zit al 5MB te laden aan avatars op je telefoon bij elke pagani.
Of ben ik nu teveel terug in de tijd met inbelmodems aan het denken? ;)
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Ik weet dat de site bestaat, maar ik ga meestal rechtstreeks naar het forum via een snelkoppeling.
Misschien zit het ergens verstopt waar ik het nog niet gevonden heb.
Maar ik mis eigenlijk een makkelijke link vanuit het Forum terug naar de site..

Vanuit mijn automatisme heb ik al eens op het logo hierboven geklikt. Daar staat namelijk Muntainbike.nl.
Maar die verwijst ook naar het forum. Wellicht een idee om die naar de frontpage te laten verwijzen.
Dat is immers ook het adres wat er staat ;)
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

Elvander schreef: do 29 augustus 2019, 12:01 Over die avatar, 512K niet weer een beetje overdreven? Straks zit al 5MB te laden aan avatars op je telefoon bij elke pagani.
Of ben ik nu teveel terug in de tijd met inbelmodems aan het denken? ;)
Ok, 512K is misschien een beetje overkill... :winkie: Maar voor nu moeten geuploade avatars nog 100x100 pixels zijn. Dat houdt het aardig in de hand. Mooier zou zijn om grotere afbeeldingen te kunnen uploaden die automatisch geresized worden, maar dat is er eentje voor de wishlist.
Eat, sleep, ride, repeat
fyb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: di 30 juli 2019, 15:27
Mijn mountainbike: Cube Analog 2018

Leuke verassing. Ziet er goed uit, even wennen dat je als je op Forum klikt nog eens door moet klikken maar geef het een week en ik weet niet meer beter ;). Mooi werk!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Bommie schreef: do 29 augustus 2019, 12:17 Ok, 512K is misschien een beetje overkill... :winkie: Maar voor nu moeten geuploade avatars nog 100x100 pixels zijn. Dat houdt het aardig in de hand. Mooier zou zijn om grotere afbeeldingen te kunnen uploaden die automatisch geresized worden, maar dat is er eentje voor de wishlist.
100x100 is zat, alleen met die 12Kb werd het lastig om er nog iets fraais van te maken.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Nu ineens op mn Android last van telkens moeten aanmelden.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Jamis Diablo schreef: do 29 augustus 2019, 11:48
Wiel-Maat schreef: do 29 augustus 2019, 11:42 Naar mijn idee was er al eerder een topic met deze info/strekking? Sowieso goed werk!
Er is ook nog een voor pagina met nieuws enzo, MTB.nl bestaat niet alleen uit forum :wink:
Die voorpagina is echt een stuk mooier en overzichtelijker geworden! :-q
Ja die zag ik inmiddels bij ‘nieuwe berichten’ ook weer es voorbij komen, dat was idd die andere waar ik mijn vraag ook al had neergelegd.
Plaats reactie