Nieuw Nederlands velgenmerk erbij! RAD15

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 420
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

Lars TB schreef: do 28 juli 2022, 20:16 Het blijft lichter spul en het gebruik is voor jouw rijgedrag op het randje. Je hebt er bij die alles slopen maar deze velgen lijken in de praktijk wel heel wat te kunnen hebben.
paulus1981 schreef: do 28 juli 2022, 15:23 Uitstekend geschikt!

Hier zelfde gewicht en inzet op de Duitse en Belgische enduro trails (t/m zwart). Velgen / wielen zijn deels in een hardtail gebruikt en na 2 jaar als nieuw.
Klitse schreef: do 28 juli 2022, 15:49 Ik weeg nog een stukje meer (zeker inclusief fiets) en op mijn Moxie en op mijn NS zitten RAD15 Ozone 30 velgen. Tot nu toe nog geen enkel probleem mee gehad. En ik ben ook niet vies van een drop of ruige afdaling.
Klinkt goed en ik ga er voor :-q ook het feit dat het een Nederlands product is vind ik een +punt :bier:
JorisB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 26 april 2020, 21:13
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur

Afgelopen weekend nieuwe set wielen van RAD15 in gebruik genomen. Lichter dan de 25mm brede RaceFace wielen die oorspronkelijk op de Santa Cruz Blur zaten. Daarbij rij ik nu met 2.35 brede Vittoria Mezcals. Het volume in de banden is met de 30mm Ozone velgen behoorlijk toegenomen waardoor ik veel stabieler en met lagere druk kan rijden.

Super bedankt Lars voor deze mooie service en AAA kwaliteit!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Even een paar posts naar de Lounge verplaatst.

https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... start=3667

Ik neem aan dat Lars de concurrentiestrijd aangaat :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Vraagje, hoe kritisch is het rijdersgewicht dat RAD15 opgeeft voor de velgen? Ik zie 100 kg gemeld staan, maar ik zit daar in geboortekostuum niet heel ver onder, en heb natuurlijk op de fiets nog wat kleren en schoenen aan, helmpje op, en zo af en toe ook een kamelenzak op de rug.
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Freekenstein schreef: ma 13 februari 2023, 12:03 Vraagje, hoe kritisch is het rijdersgewicht dat RAD15 opgeeft voor de velgen? Ik zie 100 kg gemeld staan, maar ik zit daar in geboortekostuum niet heel ver onder, en heb natuurlijk op de fiets nog wat kleren en schoenen aan, helmpje op, en zo af en toe ook een kamelenzak op de rug.
Bij mij geeft het geen problemen en ik blijf er in Adamskostuum zelfs niet onder :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

95kg in een zowiljemehelemaalnietzien-modus op een goede dag en gezegend met een gebrekkige lijnkeus+matige techniek terwijl ik wel graag bikeparks rij en ze zijn nog kaarsrecht.
Ik heb een enorme carbon fettish en zou het liefst daarvan ook wielen willen, maar met de Rads heb ik er nog niert echt een goed excuus voor kunnen verzinnen :winkie:
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Het hangt er denk ik vanaf wat je ermee wilt gaan doen, randje opzoeken qua inzet en qua gewicht klinkt niet handig…
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

paulus1981 schreef: ma 13 februari 2023, 14:06 Het hangt er denk ik vanaf wat je ermee wilt gaan doen, randje opzoeken qua inzet en qua gewicht klinkt niet handig…
Wat is het randje? ..... vaak gaat het wel goed, goed bouwen is nog belangrijker dan welk type velg. En bij een echte fuck up (boomstronk/rots) deuken ze allemaal
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

paulus1981 schreef: ma 13 februari 2023, 14:06 Het hangt er denk ik vanaf wat je ermee wilt gaan doen, randje opzoeken qua inzet en qua gewicht klinkt niet handig…
Ik ben vooral een tourrijder die het meer uitdagende pad niet schuwt. Wortels vind ik heerlijk om overheen te denderen, maar dat zal ik toch liever doen met mijn 27,5+ set.
Ben voorzichtig aan het kijken naar een bredere velg omdat de Pirelli Scorpion in 2.4 breed niet zo lekker valt op mijn 25mm DT Swiss velgen
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Hier ook nul problemen in zowel mijn XC fiets als mijn Alpenfiets met mijn dikke lijf en gebrekkige lijnkeuzes. En als je er 1 onverhoopt toch weet te slopen op een lullig paadje dan heb je in ieder geval het voordeel dat de fabrikant in de buurt zit en over het algemeen niet te moeilijk doet qua garantie.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

yo-eddy schreef: ma 13 februari 2023, 14:09
paulus1981 schreef: ma 13 februari 2023, 14:06 Het hangt er denk ik vanaf wat je ermee wilt gaan doen, randje opzoeken qua inzet en qua gewicht klinkt niet handig…
Wat is het randje? ..... vaak gaat het wel goed, goed bouwen is nog belangrijker dan welk type velg. En bij een echte fuck up (boomstronk/rots) deuken ze allemaal
Hoe omschrijf ik dat nu weer… bv de trails waar de megavalanche op verreden wordt op snelheid doen, das over het randje. Rustig aan is het geen probleem, als je 60kg weegt op snelheid vast ook niet maar bij 100kg op snelheid wordt de kans op pech wel groot.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Freekenstein schreef: ma 13 februari 2023, 14:43
paulus1981 schreef: ma 13 februari 2023, 14:06 Het hangt er denk ik vanaf wat je ermee wilt gaan doen, randje opzoeken qua inzet en qua gewicht klinkt niet handig…
Ik ben vooral een tourrijder die het meer uitdagende pad niet schuwt. Wortels vind ik heerlijk om overheen te denderen, maar dat zal ik toch liever doen met mijn 27,5+ set.
Ben voorzichtig aan het kijken naar een bredere velg omdat de Pirelli Scorpion in 2.4 breed niet zo lekker valt op mijn 25mm DT Swiss velgen
Dat klinkt niet echt als op het randje 👍
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Freekenstein schreef: ma 13 februari 2023, 14:43
paulus1981 schreef: ma 13 februari 2023, 14:06 Het hangt er denk ik vanaf wat je ermee wilt gaan doen, randje opzoeken qua inzet en qua gewicht klinkt niet handig…
Ik ben vooral een tourrijder die het meer uitdagende pad niet schuwt. Wortels vind ik heerlijk om overheen te denderen, maar dat zal ik toch liever doen met mijn 27,5+ set.
Ben voorzichtig aan het kijken naar een bredere velg omdat de Pirelli Scorpion in 2.4 breed niet zo lekker valt op mijn 25mm DT Swiss velgen
Het goede nieuws is dat je je niet meer druk hoeft te maken: de website loopt nog achter, maar de Ozone30 is op, komt in die vorm ook niet meer terug voorlopig.

Het nog betere nieuws is dat er nu een Cloud29 is. 80 gram zwaarder, maar compleet onverwoestbaar (naar normale mtb normen). Denk dat 150kg daar een mooie limiet voor is!

(Die 100kg is inderdaad een beetje arbitrair, afhankelijk van de rijder. En vooral bedoeld om je bewust te maken van het feit dat het een vrij licht product is dat eerder aan de grens komt, zoals ieder vrij licht mtb-onderdeel. De meesten hebben vrij goede ervaringen met de Ozone30, maar ik heb er al wat gezien met deuken.)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1463
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Neem de Storm. 190kg, dus toekomstbestendig!
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Lars TB schreef: ma 13 februari 2023, 23:21
Het goede nieuws is dat je je niet meer druk hoeft te maken: de website loopt nog achter, maar de Ozone30 is op, komt in die vorm ook niet meer terug voorlopig.
De vraag kwam meer vanwege de set die Klitse te koop heeft staan. Alleen twijfel ik omdat het een set met rode naven is, en dat smoelt natuurlijk voor geen meter op een groene fiets.
En er komen nog andere uitgaven aan, iets met een verhuizing die ergens dit jaar moet gaan plaatsvinden. Misschien maar eens een verkooptopic starten waar ik alles wat ik niet gebruik probeer te slijten....
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Plaats reactie