Scott Spark RC 2020

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4315
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

matthiav schreef: di 3 september 2019, 11:16 Vette bak! Wel straf dat je al twee weken over een 2020 model beschikt. Ik heb de mijne reeds enkele maanden in 'voorbestelling' , levering gepland voor eind september (België).
Dat is inderdaad raar gezien het dezelfde importeur is. Tenminste op mijn vrachtbrieven staat steevast een Belgisch adres
Stephanvanasperen
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 27 mei 2011, 00:35

Mijn dealer in NL kan hem al leveren hoor👍🏼 Rest van de collectie staat er ook al te shinen. De groene Team is idg ook heel mooi. Niet te vergelijken met de preview foto’s... jammer dat die alu wielen heeft...🤨
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4315
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Bij R2 staan de frameset erop, nouja, lees fiets zonder wielen zadel en schakelmateriaal :-D
Die rode zijn ook mooi zeg!
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1578
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Cube-Elite schreef: wo 11 september 2019, 14:51 Bij R2 staan de frameset erop, nouja, lees fiets zonder wielen zadel en schakelmateriaal :-D
Die rode zijn ook mooi zeg!
Die rode is zeker mooi! Maar...€6.000,- voor dat setje. En dan maar hopen dat je je stuurpen niet een centimeter korter of langer wilt...

Ik ben zelf ook aan het kijken voor iets nieuws, want 1x12 en mogelijkheid voor dropperpost met interne kabelgeleiding. Die Team Issue AXS spreekt me wel erg aan.

Edit: dat Stylo crankstel, dat is toch gewoon een SRAM NX Eagle DUB crankstel?
carbon bike, titanium collarbone...
RapidRob
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 10:58

Ja, de Truvativ versie van de NX Eagle. Wel jammer dat ze er ook een goedkoper stalen kettingblad op hebben gezet i.p.v. een aluminium. Maar dat scheelt weer 15 euro inkoop voor Scott... Ach: als 't blad versleten is koop je er gewoon een Sram X01 of Raceface Next crankstel voor in de plaats.
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Ik heb afgelopen zaterdag de Spark 900 RC Team (Red) besteld. Even geduld nog en dan kan ik m ophalen. Erg blij mee.
Wat zal ik zeggen...…..
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Erg mooi spul die Sparks! Rij zelf al 3 jaar naar alle tevredenheid op een (customized) RC 700 pro. De volgende gaat zeker weer een Spark worden. :-q
sporthaas
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 13 maart 2007, 18:06

arjanvanwoudenberg schreef: di 31 maart 2020, 08:34 Ik heb afgelopen zaterdag de Spark 900 RC Team (Red) besteld. Even geduld nog en dan kan ik m ophalen. Erg blij mee.
Hoi,

Wat zijn je bevindingen tot nu toe met je spark 900.
matthiav
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 15 maart 2017, 11:43

Ik heb de Spark RC Pro, vorig jaar model 2019 nu model 2020. Afgemonteerd met de nieuwe Shimano XTR. De Spark zelf vind ik een ongelooflijk goede fiets. Een zeer hoog rendement gecombineerd met comfort, controle en veel fun. Ook over Shimano XTR ben ik eigenlijk lovend. Hij schakelt 'in de boter', ook onder grote belasting.
sporthaas
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 13 maart 2007, 18:06

matthiav schreef: vr 24 april 2020, 09:26 Ik heb de Spark RC Pro, vorig jaar model 2019 nu model 2020. Afgemonteerd met de nieuwe Shimano XTR. De Spark zelf vind ik een ongelooflijk goede fiets. Een zeer hoog rendement gecombineerd met comfort, controle en veel fun. Ook over Shimano XTR ben ik eigenlijk lovend. Hij schakelt 'in de boter', ook onder grote belasting.
Pro is ook een hele mooie fietst. Ik twijfel tussen deze en de SCOTT SPARK RC 900 TEAM ISSUE AXS.
matthiav
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 15 maart 2017, 11:43

Ik heb ook tussen deze twee getwijfeld, de prijzen liggen in elkaars buurt. Voor mij is het frame van het AXS model het allermooiste in de range. Een teamgenoot van me heeft deze en in het echt is hij nog mooier dan op foto (al is dat voor elke Scott wel zo vind ik). AXS is ook het nieuwste van het nieuwste, maar als je de overige specs naast elkaar legt, dan scoort de PRO toch wat beter.

- Erg licht carbon crank op de PRO vs een alu Stylo crank op de AXS
- XTR remmen op de PRO vs XT op de AXS (maar deze zijn ook goed natuurlijk)
- carbon zadelpen op de PRO vs alu zadelpen op de AXS
- de silverton wielen zijn ook een niveautje hoger op de PRO

De looks van het AXS model met de afmontage van de PRO, zie daar mijn droomfiets :-D
sporthaas
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 13 maart 2007, 18:06

matthiav schreef: di 28 april 2020, 10:24
De looks van het AXS model met de afmontage van de PRO, zie daar mijn droomfiets :-D
Dat is idd een topper, ik vind de AXS erg cool qua looks.
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

Nu ben ik voorzichtig aan het oriënteren naar een andere fiets. Ik heb de afgelopen 5/6 jaar gereden op een aluminium Specialized Epic. Ik ben echt zeer tevreden over die fiets. Dat Brain systeem van de achtervering werkt echt geweldig.

Heeft iemand ervaring met de verschillende tussen de achterveringen van Specialized en Scott? Ik ben benieuwd wat de verschillen zijn en eventuele argumenten hiervoor.

Ik heb deze vraag al eens aan een "scott fan" gesteld en toen kreeg ik alle superlatieven over Scott te horen zonder enige argumentatie. Dus mocht je interne drang hebben om het merk Scott aan te prijzen dan vind ik dat super maar dan wil ik ook de argumentatie over de achtervering tov de Epic horen aub ;)


Daarnaast valt het mij op dat wanneer je een fiets van 4000 a 5000 euro koopt je nog altijd te maken hebt met een afmontage die te wensen overlaat. Waarom zou ik voor een gebrekkige afmontage kiezen als je bijvoorbeeld voor een Canyon Lux kan kiezen waarbij wel alles goed afgemonteerd is? Kan iemand daar toevallig iets nuttigs over vertellen? :D

Ik hoor graag hoe jullie hier tegenaan kijken!
#Skraleanjers
matthiav
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 15 maart 2017, 11:43

Pro_Shifty schreef: do 7 mei 2020, 08:23 Daarnaast valt het mij op dat wanneer je een fiets van 4000 a 5000 euro koopt je nog altijd te maken hebt met een afmontage die te wensen overlaat. Waarom zou ik voor een gebrekkige afmontage kiezen als je bijvoorbeeld voor een Canyon Lux kan kiezen waarbij wel alles goed afgemonteerd is? Kan iemand daar toevallig iets nuttigs over vertellen? :D
Bij premium merken betaal je altijd meer voor hetzelfde. Pas op, ik wil hiermee niet zeggen dat Canyon geen premium kwaliteit kan leveren, het gaat hier over de merknaam en het -imago. Dit is niet enkel bij fietsen zo, maar ook bij auto's, kledij, voeding, etc. Sommige mensen betalen hier graag meer voor, anderen dan weer niet. Het feit dat enkele van de beste renners ter wereld met deze fietsen rondrijden, doet ook veel. Canyon scoort nu wel goed door onder andere MVDP als boegbeeld te hebben, maar bv Cube maakt ook prima fietsen en staat in de ogen van veel mensen toch niet op hetzelfde niveau als de A-merken.

Tenslotte mis je bij een merk als Canyon de service om de hoek. Velen betalen hier graag extra voor, anderen dan weer niet. Het zijn vaak persoonlijke keuzes waarbij emoties een rol spelen. Met een Skoda heb je ook een oerdegelijke auto, en toch rijden er velen rond met een BMW of Audi.

En ik zie ook wel eens afmontages met een prijskaartje waar ik me vragen bij stel. Bv fully's van +4000€ met een Sram GX. Maar mijn Scott (adviesprijs €5100) heeft een volledige XTR afmontage met heel wat carbon onderdelen zoals crank en zadelpen. Het hangt er maar wat vanaf wat je een gebrekkige afmontage noemt natuurlijk. Mijn ploeg wordt gesponsord door Scott waardoor de netto prijs voor mij eigenlijk zelfs gelijkaardig of beter is dan die van een Canyon
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4315
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Bij een scott uit de mid en high range zeg vanaf 4K kan je echt wel een korting van 10 tot 15 soms wel 20% krijgen.
Ik kreeg zelfs een keer voor een Foil premium een korting van 33% aangeboden, niet overjarig! In november 2017 voor een model 2018.
Plaats reactie