2020 Specialized Epic Hardtail

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
PaganiProductions

Hier een eerst indruk van de nieuwe Specialized Epic Hardtail 2020
Nieuwe versie van dit xc wapen.
https://www.youtube.com/watch?v=DoBOBlJ_L1E
Video 2
https://www.youtube.com/watch?v=VMrzdXP-f4g
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Lichtste productieframe... moest je daar voorheen niet altijd een Scale RC voor hebben?
Waar woke is, is vuur
PaganiProductions

Makkelijk schreef: di 6 augustus 2019, 20:29 Lichtste productieframe... moest je daar voorheen niet altijd een Scale RC voor hebben?
Ja die hebben altijd erg lichte frames/fietsen het is onderhoud bijna even zwaar als een high end wielren fiets.
Ik vraag mij weleens af of we tot een punt komen wanneer allemaal te licht wordt en ongelukken gebeurt als jan met de pet erop rijd bijvoorbeeld dat een frame breekt ofzo.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Grappig dat ze weer van de rechte staande buis zijn afgestapt.
Nu gewoon weer de kromme buis net als de Stumpjumper ooit had.

Dacht dat het bij de vorige Epic niet beter kon, die accelereerde als een raket, blijkbaar kon het nog beter.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
matthiav
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 15 maart 2017, 11:43

PaganiProductions

Bij de worldcup xco zijn niet zo sterk ondanks alle licht gewicht engineering europese merken zijn sterker gek genoeg als je puur naar de uitslagen gaat kijken.
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

Prachtige fietsen, maar die prijzen...

Evengoed blijven het m.i. een van de mooiste MTB's op de markt. Wel vreemd dat ze die bumpers weer weggelaten hebben. Ik zou wel buikpijn krijgen als je een inslag maakt op een frame van een kleine 10.000 euro met je stuur...
Gaat het nu weer over het fietsen?
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik las ergens dat ze het zo gemaakt hebben dat het stuur de bovenbuis niet meer kan raken.
Er stond bij dat het bij het vorige model een last minute aanpassing is geweest om de bumper te plaatsen.
Beetje knullig imo ;)
PaganiProductions

QriZ schreef: vr 9 augustus 2019, 15:43 Prachtige fietsen, maar die prijzen...

Evengoed blijven het m.i. een van de mooiste MTB's op de markt. Wel vreemd dat ze die bumpers weer weggelaten hebben. Ik zou wel buikpijn krijgen als je een inslag maakt op een frame van een kleine 10.000 euro met je stuur...
Gewoon erop knallen had maar geen fiets moeten worden.
oliver538
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 29 juli 2012, 17:01

Ik vind die nieuwe Epic's er wel echt gaaf uitzien! Toch wel een verandering / verbetering t.o.v. de hardtails van andere merken.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

En wat is er dan precies beter?
oliver538
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 29 juli 2012, 17:01

japie carbon schreef: do 15 augustus 2019, 14:52 En wat is er dan precies beter?
De looks :-)

En als ik het marketingverhaaltje moet geloven, dan is de geometrie aangepast zodat ie technische trails beter aan moet kunnen. Maar goed, heb er nog geen meter op gereden, dus dat heb ik nog niet kunnen ervaren.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

PaganiProductions schreef: vr 9 augustus 2019, 14:27 Bij de worldcup xco zijn niet zo sterk ondanks alle licht gewicht engineering europese merken zijn sterker gek genoeg als je puur naar de uitslagen gaat kijken.
Hangt op dat niveau meer vd berijder af dan van de bike. Rissveds rijdt op dr Speci weer net als vroeger op de Scott, Neff doet het op een Trek ipv Kross niet onaardig en zet Schurter/VDP op willekeurig welke bike van dat niveau en dan rijden ze nog vooruit.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Die 68,5 graden balhoofdhoek is fijn. Flex in achterzijde is ook fijn. De vraag is hierbij wel i.c.m. het lagere gewicht: hoe duurzaam is het?

De 1e versie giant mcm die ik reed in de jaren heeft het niet lang uitgehouden- het reed super soepel aan de achterzijde, en was licht- . Het garantie frame was veel stugger.

Effe kijken hoe deze frames zich houden.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Plaats reactie