Mountainbiker overleden Bikepark Winterberg

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gesloten
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

Verschrikkelijk nieuws heeft de mtb gemeenschap bereikt vanuit Bikepark Winterberg tijdens de Dirt Masters Festival afgelopen weekend,tijdens het bike festival is een 26 jarige man zo ernstig gevallen op de roadgap & is later in het ziekenhuis aan zijn verwondingen overleden.

https://www.wp.de/staedte/altkreis-bril ... EBFq2nvN9I
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
PaganiProductions

Trekrules schreef: ma 3 juni 2019, 13:02 Verschrikkelijk nieuws heeft de mtb gemeenschap bereikt vanuit Bikepark Winterberg tijdens de Dirt Masters Festival afgelopen weekend,tijdens het bike festival is een 26 jarige man zo ernstig gevallen op de roadgap & is later in het ziekenhuis aan zijn verwondingen overleden.

https://www.wp.de/staedte/altkreis-bril ... EBFq2nvN9I
Hoort er ook bij helaas is onderdeel van de sport. R. I. P mountainbiker.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

PaganiProductions schreef: ma 3 juni 2019, 13:10
Trekrules schreef: ma 3 juni 2019, 13:02 Verschrikkelijk nieuws heeft de mtb gemeenschap bereikt vanuit Bikepark Winterberg tijdens de Dirt Masters Festival afgelopen weekend,tijdens het bike festival is een 26 jarige man zo ernstig gevallen op de roadgap & is later in het ziekenhuis aan zijn verwondingen overleden.

https://www.wp.de/staedte/altkreis-bril ... EBFq2nvN9I
Hoort er ook bij helaas is onderdeel van de sport. R. I. P mountainbiker.
Nee, overlijden hoort er niet bij wat mij betreft. Je accepteert dat je risico's neemt. En die neem je steeds meer. Maar je gaat niet van huis met het idee dat je niet meer thuiskomt.

Het was passend rustig op het dirtfestival zaterdagavond. Heftig.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

PaganiProductions schreef: ma 3 juni 2019, 13:10 Hoort er ook bij helaas is onderdeel van de sport. R. I. P mountainbiker.
Hoop dat zijn familie en nabestaanden je reactie niet lezen. Het is heel droevig dat iemand tijdens zo’n evenement omkomt en het zou niet nodig moeten zijn. Het kan gebeuren: ja. Het hoort erbij: nee.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Was overigens niet bij het evenement
PaganiProductions

Mountainbiken is als wegwiel rennen en motorsport een gevaarlijke sport dus de kans dat je wat overkomt dus aanwezig als je dit kan risico niet kan aanvaarden dan moet die maar een andere sport gaan zoeken dat geld voor amateurs en pro"s net zo veel.
En ls je gek gaat doen helemaal.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Soms is niks zeggen en je domme praat voor je houden een stuk verstandiger.
Zeker bij sneu nieuws als het overlijden van iemand die lekker aan het sporten was.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik denk dat je er nu maar beter het zwijgen toe kunt doen, Wouter. Het komt er een beetje onbeholpen bot uit, allemaal.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

In die 2 dagen dat ik er rondliep heb ik ook 4 of 5 ambulances geteld. Het is een risicosport...

Hij is overleden door de verwondingen van de roadgap, die is een meter of 3 hoog geloof ik, daar kan je verdomd lelijk vallen ja.

Best hoog: https://youtu.be/Z7GsqA2gs2s?t=19

Deze gek doet het staand op z'n crank omdat z'n pedaal kapot was https://youtu.be/M-V2Y1CFaSg?t=484
Laatst gewijzigd door MVMVML op ma 3 juni 2019, 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Diep triest. :((
RIP voor deze jongen.


Ook opmerkelijk hoe de media omgaat met dit soort berichten. :roll:
Als je aan het sporten bent is het blijkbaar echt opmerkelijk en spectaculair als je erbij verongelukt.
Wielrenners, mtb-ers, motocrossers, skiërs etc. etc. halen allemaal het landelijk nieuws als dit gebeurt.
In 2018 zijn er in het verkeer 228 mensen op de fiets verongelukt.
Er komen meer mensen om die op weg zijn naar de wintersport bestemming dan tijdens de wintersport zelf.
Dat is blijkbaar allemaal zo normaal dat het hoogstens het plaatselijke krantje haalt. :-{ :-{
Laatst gewijzigd door Jefro98 op ma 3 juni 2019, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Verdrietig. Natuurlijk ‘hoort het er niet bij’, maar ik snap wel wat @Pagani bedoelt.
Het is helaas een statistisch gegeven dat er met name bij MTB-en nogal wat gelukken gebeuren, met name zodra je niet meer met 2 wielen aan de grond blijft, en snelheden bergaf groter worden. Vaak gaat het goed, soms gaat het fout en heb je nog mazzel wat letselschade betreft, en heel soms is de afloop, hoe triest ook, fataal...
Je wenst het niemand (zijn/haar) familie toe, maar het gebeurt. Zeker in bikeparken met uitdagende trailfeatures zijn risico’s groot. Ken je de trail nog niet goed, beheers je de skills nog niet, is groepsdruk aanwezig, dan zijn dat extra risicofactoren. En dan nog... zelfs de beste kan nog pech hebben... ‘Dat hoort bij risicosporten’, it’s all in the name...
Maar je kunt ook op de UHR een bocht uitvliegen en een boom ongelukkig raken, of in Zuid Limburg op een afdaling onderuit gaan... het hoeft geen bikepark verder weg te zijn.
Tegelijk mag een risico wel benoemd worden. Het hangt er wel een beetje vanaf ‘hoe en wanneer je dat doet’, dat snap ik ook...
Het blijft zeer triest nieuws...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Soms is niets zeggen inderdaad het beste. Dat is dan ook de reden dat we condoleance topics sluiten als er geen sprake is van directe betrokkenheid van de nabestaanden.
Gesloten